Seriøst.. Hva er greia?

Jeg vet ikke hva slags mennesker dere henger med, men jeg vet hvertfall at de menneskene i mitt liv som kommenterer eller ønsker å kjenne på magen, gjør det på en sånn måte at det er ok! Jeg får høre at jeg er så liten, sikker på at det bare et tre uker til termin? Og det lar jeg bare prelle av meg om jeg har den "hårsåre" dagen. Jeg tenker at man får tenke at folk er og blir opptatt av at du er gravid....

Er forsåvidt enig i at den typen kommentarer son kom frem i første innlegg her er ganske hårreisende, men jeg tenker man bare er nødt til å heve seg over det og ikke irritere seg :)
Jeg henger meg ikke opp i disse kommentarene sånn egentlig, synes bare det er unødvendig å få "Oi", som at det skal være et stort sjokk at man vokser når man er gravid. Trenger jo ikke å påpeke at man har blitt stor heller. Kan jo nevne magen, men trenger jo ikke nevne alt annet? Jeg føler meg ikke akkurat "strålende" om dagen. Men det er min mening :p
 
Jeg vet ikke hva slags mennesker dere henger med, men jeg vet hvertfall at de menneskene i mitt liv som kommenterer eller ønsker å kjenne på magen, gjør det på en sånn måte at det er ok! Jeg får høre at jeg er så liten, sikker på at det bare et tre uker til termin? Og det lar jeg bare prelle av meg om jeg har den "hårsåre" dagen. Jeg tenker at man får tenke at folk er og blir opptatt av at du er gravid....

Er forsåvidt enig i at den typen kommentarer son kom frem i første innlegg her er ganske hårreisende, men jeg tenker man bare er nødt til å heve seg over det og ikke irritere seg :)
Jeg blir mer overraska over at folk faktisk kan si sånt. Heldigvis er det ikke folk jeg omgås med uten om jobben.
Hører jo mange sier ååå så fin og stor mage du har fått og koser litt. Det er hyggelig. Syns det er koselig at venner og familie vil kjenne på magen. Men, det er bare så rart at det liksom er "greit" å kommentere magen, lårene osv osv bare fordi man er gravid.
 
Jeg blir mer overraska over at folk faktisk kan si sånt. Heldigvis er det ikke folk jeg omgås med uten om jobben.
Hører jo mange sier ååå så fin og stor mage du har fått og koser litt. Det er hyggelig. Syns det er koselig at venner og familie vil kjenne på magen. Men, det er bare så rart at det liksom er "greit" å kommentere magen, lårene osv osv bare fordi man er gravid.
Forstår hva du mener, at folk kan finne på å si sånt er jo helt på jordet! Men jeg tenker så som så at man bare er nødt til å ignorere det(for sin egen del altså, HELT greit å si ifra. Mener bare at det ikke må gå altfor inn på deg.)
 
Nei nei, riktig. Heldigvis så er jeg ikke noe kroppsfiksert og vet hvordan jeg ser ut. Ellers hadde jeg nok blitt lei meg. Ble bare sint fordi folk sier sånt bevisst for å være teite eller "morsomme"
 
Forstår hva du mener, at folk kan finne på å si sånt er jo helt på jordet! Men jeg tenker så som så at man bare er nødt til å ignorere det(for sin egen del altså, HELT greit å si ifra. Mener bare at det ikke må gå altfor inn på deg.)

Jeg skjønner hva du mener, og det er jo ingen som ønsker å la det gå inn på seg heller, da "vinner" jo idiotene! Men når man får høre det HVER DAG, og har et litt dårlig selvbilde på kropp og vekt fra før, og mistrives veldig med å gå opp i vekt, og man går MYE opp i vekt...da er det faktisk ikke så veldig lett å bestemme seg for at det ikke skal gå inn på en. Skallet man beskytter seg med vil jo briste til slutt.

Jeg skjønner at folk er og blir opptatt av gravide folk, er det selv jeg, men si noe fint eller hold kjeft synes nå jeg da. Det folk ikke tenker over er de er hverken den første eller den siste til å kommentere magen/kroppen til vedkommende den dagen, og at det kan bli litt slitsomt i lengden å hele tiden måtte svare for at man har "blitt stor" eller andre mindre flatterende adjektiver.

Sist graviditet sleit jeg veldig med selvbildet og ei på jobben ljoma høyt på kafferommet HVER DAG at "nei så tjukk du har blitt". Til slutt brøyt jeg sammen og gråt og gråt en hel dag, klarte ikke gå på jobb en gang. Endte med at jeg sendte en e-post til henne og forklarte og ba henne slutte, at jeg ikke ORKA mer. Fikk nesten dårlig samvittighet, hu blei så sykt lei seg. Men noen må jo si ifra at det ikke er greit å holde på sånn?

Uff, dette ble langt, men men...
 
Ja finnes mange idioter der ute.... og veldig mange flinke mammaer.
 
Sniker fra juni. Jeg prøver å la vær å bry meg om slike kommentarer, men det går inn på meg. Nå har jeg begynt å svare litt, typ "ja, det var jo en hyggelig ting å si til en gravid dame", "var det virkelig det fineste du greide å komme på?". De fleste blir veldig stille da :p
 
Sniker fra juni. Jeg prøver å la vær å bry meg om slike kommentarer, men det går inn på meg. Nå har jeg begynt å svare litt, typ "ja, det var jo en hyggelig ting å si til en gravid dame", "var det virkelig det fineste du greide å komme på?". De fleste blir veldig stille da :p
Det der skal jeg seriøst begynne med jeg også! :p folk sier så mye stygge ting!
 
Sniker fra juni. Jeg prøver å la vær å bry meg om slike kommentarer, men det går inn på meg. Nå har jeg begynt å svare litt, typ "ja, det var jo en hyggelig ting å si til en gravid dame", "var det virkelig det fineste du greide å komme på?". De fleste blir veldig stille da :p

Nice :) Mulig jeg stjeler de der :)
 
Back
Topp