Seriøst.. Hva er greia?

Måneogsol

Forelsket i forumet
Var innom jobben igår.. Det var det en kvinnelig kollega av meg som sa "oi nå var du stor. Du ligner på en hval" og en annen kollega sier "pøøøh du må aldri tru at kroppen din blir som den var, man går ikke fra elefant til barbie igjen" hva F er det med folk?? Veeeerste jeg har hørt. Jeg svarte ikke og gadd ikke å se på de en gang
 
Ehh?! Hva er det for noe å si da? Hadde ikke giddet å bry meg om de!
 
Herregud for noen kommentarer!
 
Men i alle dager, la de igjen folkeskikken sin hjemme i dag eller noe? Det var da voldsomme kommentarer også! Herreminhatt, jeg tror jeg hadde sendt noen ikke-velvalgte gloser dems vei var det meg. Jeg slutter aldri å bli forundra over akkurat HVOR dum det går an bli jeg altså, makan!
 
Nei huff snakk om respektløst. Lurer på hva som får mennesker til å si noe sånt. Skulle nesten vi gravide ikke har følelser, noe vi har mer enn nok av nå hvertfall.
 
Nei men i alle dager for noen kommentarer!!!
 
Ja vet dere hva, det virker som folk tar seg veldig tilrette når det kommer til gravide damer. Her kan de si alt til de og kommentere hver eneste millimeter på kroppen.
 
Drøyt :angry5

Merkelig opplegg, det der. Hvordan føler du deg da, gikk det inn på deg eller ble du mest sint på dem? Håper det siste.
 
Var i konfirmasjon på søndag så skulle alle søskenbarna av konfirmantene samles til bildetaking. Og jeg høygravid stilte meg opp med de andre mens maaaange andre tok bilder. Da hører jeg tanta mi rope foran alle" Nå Linda har du jaggu blitt stor, mye større enn sist jeg så deg". Jeg ble så flau, vi var 80 stk som sto der tilsammen og jeg villa bare grave meg ned. Men storesøstra mi klikka :p Hun ropte til alle sammen at nå var hun dritt lei av at alle sammen trodde de kunne komme med sånne kommentarer til den som er gravid, er like vondt og få høre at en er stor når en er gravid på lik linje som at du ikke sier det til en som er overvektig. De passer seg for og si sånne ting til de som er litt store men til ei som er gravid så har det liksom ikke noe og si.
Nå var det ikke vondt ment for de som er store uten og være gravid altså, men prøvde bare og få frem et poeng :)
 
Folk kan tydeligvis tillate seg å kommentere andres kropper så mye de vil når vedkommende de snakker om/til er gravide!! Jeg fikk spørsmål igår om jeg var helt sikker på at det kun var én baby inni der!
Hjelper lite å være hormonell - blir mer enn småirritert!
 
Opplevde det samme når jeg var innom jobb forrige uke!! Skal man le eller grine av en slik kommentar? En ting er å faktisk kommentere magen på en fin måte. Men å måtte starte setningene med "Oi!"........ "Så stor du har blitt..." Svarte vel noe sånt som "...Så stor har jeg jo ikke blitt, men magen har vokst bra i det siste :)" Fikk svar tilbake: "Ja, men du har fått så tydelig gravid ansikt."

Ja, tusen takk. Som om jeg ikke vet at jeg har blitt stor. Trenger ikke å få vite at jeg blitt fyldig i ansiktet i tillegg til alt annet..! Og dette var sjefen som så tydlig uttalte seg når jeg møtte henne i gangen... :shifty:
 
Drøyt :angry5

Merkelig opplegg, det der. Hvordan føler du deg da, gikk det inn på deg eller ble du mest sint på dem? Håper det siste.
Jeg ble bare veldig sint. Men gadd ikke å svare. Håper det fikk dem til å føle seg dumme. Verste er at hun ene har tre barn selv.
 
Opplevde det samme når jeg var innom jobb forrige uke!! Skal man le eller grine av en slik kommentar? En ting er å faktisk kommentere magen på en fin måte. Men å måtte starte setningene med "Oi!"........ "Så stor du har blitt..." Svarte vel noe sånt som "...Så stor har jeg jo ikke blitt, men magen har vokst bra i det siste :)" Fikk svar tilbake: "Ja, men du har fått så tydelig gravid ansikt."

Ja, tusen takk. Som om jeg ikke vet at jeg har blitt stor. Trenger ikke å få vite at jeg blitt fyldig i ansiktet i tillegg til alt annet..! Og dette var sjefen som så tydlig uttalte seg når jeg møtte henne i gangen... :shifty:
Herregud!!! Kunne ikke den personen bare holdt kjeft etter at du svarte tilbake??!! Folk er så ææææææææh!!
 
Folk kan tydeligvis tillate seg å kommentere andres kropper så mye de vil når vedkommende de snakker om/til er gravide!! Jeg fikk spørsmål igår om jeg var helt sikker på at det kun var én baby inni der!
Hjelper lite å være hormonell - blir mer enn småirritert!
Hvordan kan de si sånt? Det er så frekt!! De vet at du har vært på ultralyd og sett kun EN baby. Ble også spurt om jeg var 12 mnd på vei for tre uker siden da jeg var i bryllup!! Og det var en ukjent mann
 
Fikk høre fra tanta mi i dag jeg også... "oj,nå har du blitt stor, du har vokst mye ila den siste uka". Enda jeg har ikke vokst noe mer den siste uka enn ellers. "Jeg er vel akkurat slik jeg skal være tenker jeg,som jeg bruker å si til andre som absolutt skal kommentete størrelsen på magen min" svarte jeg henne.
Ser på diverse tråder her inne at mange mener gravide er så hårsåre, med tanke på kommentarer og at folk skal borti magen. Så tørr nesten ikke si noe om at jeg misliker sterkt både kommentarer og lange hender...
 
Fikk høre fra tanta mi i dag jeg også... "oj,nå har du blitt stor, du har vokst mye ila den siste uka". Enda jeg har ikke vokst noe mer den siste uka enn ellers. "Jeg er vel akkurat slik jeg skal være tenker jeg,som jeg bruker å si til andre som absolutt skal kommentete størrelsen på magen min" svarte jeg henne.
Ser på diverse tråder her inne at mange mener gravide er så hårsåre, med tanke på kommentarer og at folk skal borti magen. Så tørr nesten ikke si noe om at jeg misliker sterkt både kommentarer og lange hender...
Å ja, de lange hendene. Kjenner det bobler i toppen når noen kommer bort og legger hånda på magen. De har jo ikke en gang sagt hei til meg?? :bored:
 
Har også fått høre mye rart.Tenker at noen er det sjalusi fra mens andre rett å slett ikke har snev av sperringer! Føler meg gedigen nok som det er
 
Jeg vet ikke hva slags mennesker dere henger med, men jeg vet hvertfall at de menneskene i mitt liv som kommenterer eller ønsker å kjenne på magen, gjør det på en sånn måte at det er ok! Jeg får høre at jeg er så liten, sikker på at det bare et tre uker til termin? Og det lar jeg bare prelle av meg om jeg har den "hårsåre" dagen. Jeg tenker at man får tenke at folk er og blir opptatt av at du er gravid....

Er forsåvidt enig i at den typen kommentarer son kom frem i første innlegg her er ganske hårreisende, men jeg tenker man bare er nødt til å heve seg over det og ikke irritere seg :)
 
Back
Topp