Ser stjerner?

Agnete

Forumet er livet
Det var utrolig ekkelt! Stod i dusjen for å prøve å lindre de vonde kynnerene mine. Plutselig så jeg masse blinkende stjerner overalt. Varte vel i ca 10 sekunder!
Jeg har vært å målt blodtrykket i dag, tatt urinprøve også, alt er bare bra :)
Er 38 uker i morgen, noen som har opplevd det samme? Hva kommer det av? Var utrolig fine de stjernene da :D

Ja ser sånne stjerner når O2 metningen er lav, som ved hosteanfall eller andpusthet. Regner med mangel på oksygen til hjernen er årsaken. Men jeg er ikke noe lege da

Hmm jeg ble skikkelig dårlig i dusjen et par ganger da jeg var gravid. Måtte gå ut og legge meg på badegulvet da jeg trodde jeg skulle besvime. Mulig blodtrykksfall eller noe sånt. Skjedde da jeg stod lenge og i veldig varmt vann. Ikke behagelig i alle fall :/

Slet veldig med det med nr 3, fikk beskjed her inne at det var vanlig :) jeg holdt også på å besvime flere ganger i dusjen i slutten, så da måtte jeg til slutt bare dusje sittende! :p

Er nok fordi du har vært svimmel eller hatt blodtrykksfall. Helt normalt men kan være veldig ubehagelig.

Uffda, ubehagelig. Har det ofte når jeg holder på svime av...

Ja, regner med at dette ikke er farlig, men var utrolig rart :)
Var ikke svimmel, mem dusjet i ganske varmt vann for å lindre litt, så mulig blodtrykket falt fort :)

Slet veldig med det med nr 3, fikk beskjed her inne at det var vanlig :) jeg holdt også på å besvime flere ganger i dusjen i slutten, så da måtte jeg til slutt bare dusje sittende! :p

Det har jeg gjort under hele svangerskapet. Har/hatt veldig lavt blodtrykk, men det har liksom blitt bedre i det siste. Har derimot aldri sett stjerner før da :p
Har aldri skjønt hva de mener med å se stjerner, nå skjønner jeg det :D Hihi

Har i flere år drivi å sett stjerner jeg da. Det kan komme om jeg kikker i en spesiell vinkel, beveger hodet fort eller at det er varmt/varm dusj. Ikke noe farlig men litt plagsomt...

Blodtrykksfall ja... Hadde det mange ganger da jeg var gravid.

Ser stjerner rett som det er jeg.
Kan være lave jernverdier og blodtrykksfall. Jeg får det ofte i dusje, og når jeg reiser meg for raskt.

Jeg ser også stjerner rett som det er :-P

Selv om jeg ikke er gravid.

Hvis jeg reiser meg fort opp feks, snur for fort på hodet osv

Jeg plages av midlertidig blodtrykksfall jevnt og trutt, sånn når jeg reiser meg og sånn. Ser stjerner , joda, litt, men så mange og tett at jeg mest kaller det at verden går i gult. Og jeg vet av erfaring, så lenge den går i gult, så går det greit, går den i svart svimer jeg av...

Jeg plages av midlertidig blodtrykksfall jevnt og trutt, sånn når jeg reiser meg og sånn. Ser stjerner , joda, litt, men så mange og tett at jeg mest kaller det at verden går i gult. Og jeg vet av erfaring, så lenge den går i gult, så går det greit, går den i svart svimer jeg av...

Samme her. Jeg tåler varme veldig dårlig og i perioder har jeg helt måttet unngå badstue, boblebad og for varm dusj. Av en eller annen grunn har det blitt bedre etter at jeg fikk barn, men merker fortsatt at jeg veldig lett blir svimmel og det svartner dersom jeg reiser meg brått. At verden går i gult var en treffende beskrivelse :-)

Varme tåler jeg stort sett godt, også var mine sånne perioder med midlertidig blodtrykksfall både hyppiger eog mer langvarige når jeg var gravid. Egentlig nørmest hele svangerskapet var jeg sånn, til vanlig er et bare noen uker, og så går det noen måneder til neste gang det er sånn, egentlig.

Jeg har lavt blodtrykk så når jeg var gravid kunne jeg ikke dusje alene. Jeg holdt på å svime av flere ganger pga blodtrykksfall i varmt vann. Skikkelig ekkelt. Måtte dusje i litt kjøligere vann eller med dusj dørene åpne.

Har også sett stjerner i det siste, men skjer uten at jeg føler no ubehag egentlig...

Jeg kaller det ildfluer ;)

Ildfluer ser jeg på som noe annet.

Dansende ilddråper hadde min mor pga høyt blodtrykk ved svangerskapsforgiftning, noe helt, helt annet enn min gule verden ved lavt blodtrykk

Ildfluer ser jeg på som noe annet.

Dansende ilddråper hadde min mor pga høyt blodtrykk ved svangerskapsforgiftning, noe helt, helt annet enn min gule verden ved lavt blodtrykk

Har var det ingen gule stjerner. Kan vel egentlig passe mer til ildfluer ja.
Sterkt Hvitt blinkende små, små lys som flyttes seg rundt hvor mer jeg blunket. Merkerlig greier :D
Jeg har hatt hauger av blodtrykksfall, hat besvimt flere ganger men aldri opplevd noe slikt.

Back
Topp