Ser på supernanny

Jeg synes faktisk ikke det er så ålreit å se på. Føler at jeg er såå heldig at barna mine er snille. Men samtidig så er foreldrene enten eller. altfor snille eller altfor strenge og sinte. Jeg er nok den som forklarer og gir mange advarsler. Min eldste har vært redd for at han ikke er bra nok når babyen kommer :( men han er bedre etter vi hadde en prat. Jeg får i hvertfall mye klemmer og gode ord fra barna mine. Jeg er ikke enig alt som supernanny gjør altså. Men disse barna er mer ekstreme da.

Er enig med deg, er også uenig med noen av metodene og fremgangsmåtene til supernanny. Men er sant det du sier at det er jo gjerne ekstreme tilfeller og da trengs vel kanskje "ekstreme" tiltak. Har heldigvis ikke problemer med ungene mine :).. Klart di er vrange i ny og ne, tester grenser osv. Men det skal jo barn gjøre også ;)

Syns det er litt trist å se på, for ofte synes jeg ikke foreldrene tar seg tiden til å gi barna noe oppmerksomhet. Og enten er det ingen grenser, eller så er grensesettingen ekstrem. Men nå ser man jo bare utvalgte klipp da, så vanskelig å si hvordan det egentlig er.

16.02.14 <3

Jeg tenker at når det har gått så langt, må disse ekstreme tiltakene til..
Tror barna får det bedre etter at supernanny har vært der, enn om hun ikke hadde kommet..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Jeg tenker at når det har gått så langt, må disse ekstreme tiltakene til..
Tror barna får det bedre etter at supernanny har vært der, enn om hun ikke hadde kommet..

Ja det er jeg enig med deg i. Minuset er at jeg kjenner enkelte som bruker noen av disse ekstreme metodene på ungene sine. Forsvaret det med at: det gjør di på supernanny!.. Det er ikke alltid nødvendig med ekstreme tiltak og det er feil å vurdere det selv. Supernanny er jo trent til det hun gjør og vet når hun skal bruke hvilken metode osv.
Tuller du? På vanlige barn som ikke trenger det?

Barna på nanyhjelpen er utsatt for omsorgssvikt. Dette er ikke normale familiesituasjoner. Ekstremverson man vanligvis ikke ser i de fleste hjem. Tiltakene bør derfor ikke overføres som "vanlig oppdragelse".

Men det med at de ikke fikk hoppe ut i bassenget uten at det var en voksen der, og hvis de gjorde det mistet de ds'en eller x-boxen syns jeg var realt... Bør ha en voksen tilstede når man ikke kan svømme

Hva legger du i "normal oppdragelse" egentlig? Er det ekstremt å disiplinere barn ved å bruke time-out?

Hva legger du i "normal oppdragelse" egentlig? Er det ekstremt å disiplinere barn ved å bruke time-out?

Først og fremst så er jeg ikke ute etter å trakke noe på tærne. Dersom noen bruker supernanny sine metoder så hversegod. Å nei det er så absolutt ikke ekstremt å bruke time-out, men feks det å velge når man skal sette ungene i time-out har en stor betydning - syns jeg. Mange jeg kjenner bruker time-out og jeg reagerer ikke på det. Det jeg reagerer på med hun bekjennte er at det blir litt feil å "straffe" barna når hun ikke tar seg tid til di. Mye kan løses ved å gi barna litt oppmerksomhet - det legger også supernanny vekt på. Skjønner? :)

jeg håper og tror at de fleste foreldrene gjør det som er riktig for seg og sine..

Først og fremst så er jeg ikke ute etter å trakke noe på tærne. Dersom noen bruker supernanny sine metoder så hversegod. Å nei det er så absolutt ikke ekstremt å bruke time-out, men feks det å velge når man skal sette ungene i time-out har en stor betydning - syns jeg. Mange jeg kjenner bruker time-out og jeg reagerer ikke på det. Det jeg reagerer på med hun bekjennte er at det blir litt feil å "straffe" barna når hun ikke tar seg tid til di. Mye kan løses ved å gi barna litt oppmerksomhet - det legger også supernanny vekt på. Skjønner? :)

Skjønner. Supernanny understreker jo det - pick your battles :-)

Enig i at det blir feil å straffe barn fordi man ikke har tid til dem :-)

Jeg vet ikke hva som funker, jeg har ikke barn selv. Men jeg har et godt inntrykk av Jo Frost og hennes lange erfaring med barn :-) utrolig at hun ikke har barn selv.

03.02.2014 <3

Back
Topp