sånn egentle så meine e mykje rart.Og sånn egentle så trur e ikkje på statestikka fra statn,før dæm meinte jo så mykje rart.som for et tiår sia så va ett glass rødvin el to under svangerskapet heilt greit.Eller da dæm meinte at tobakk vkje farle,dæ va jo kult å røyk.Og så har du sånne statstullinga som klara å lur naive nordmenn te å tru aillt som dæm har av statestikka og ainna vas.Ja e e fullt klar over at mange her inne syns e e ein skikkele tulling og som tydelevis ikkje har vet nok te å hør på at aillt dæ statn spyr ut e fakta. Wake up people and smell the coffee. E har mine egene meininga som e står førr.E ha søtte i 30 år på denna klodn og sett folk me makt ødelægg og hjernevask generasjona me lyse hoda og innbille oss at dæm har beir peiling på barneoppdragelse enn ka millioner av år med evulosjon har gitt oss damerne mors instinktet som gjør at dæ falle oss naturle å ta vare på avkomme våres utn at dæ må leses i ei bok korsn main ska gje ongen mat og kle dæm.
E e ei knakanes trivele jenta i den verkele verden,som respektere ainner og bi respektert for mine meininga sjøl om dæm e uknvensjonell og ikkje falle inn under dæ som liksom ska va normalt.
Dæ betyr ikkje at e ikke e glad i ongan mine og vil gjær ailt i mi makt førr at dæm ska voks opp te å bi inteligente,sjøltænkanes væsn som har egne meininga og tør stå førr dæm.
E utfordra dåkker te å møt meg og ta ein kaffe me meg,mæn e rækna me at dåkker e så forutinntatt att dåkker ikkje tør ainna enn å kom me ett eller anna svada om kor usakele e e. E sku likt å sjå dåkker den dagen podn dåkker kjæm heim stein som ei apa og dåkker kjæmskj te å ha ærn om å sjå dæ på ongen.
Dåkker har te i mårra på å ta utfordringa mi,førr ætter dæ så slætte e meg fra heile babyverdn,før fordomsfulle bedrevitere ha e fått nokk av.
elles vil e ønsk dåkker aille ein fin kvell.