Ser du ned på andre?

Jeg har lett for å forhåndsdømme andre, det skal jeg innrømme, men jeg lar alltid tvilen komme den aktuelle personen til gode (om det er sånn man sier det).

For min del har jeg ingen problemer med å si at jeg tenker mindre om:

- mennesker som røyker når de er gravide eller med små barn rundt seg (min far var en av disse)
- karriereforeldrene i barnehagen som lar barna hver der lenge hver dag selv om de er syke og i ferier
- mødre/fedre som utbytter og utleverer barna sine på blogger/realityprogram
- de som sikrer barna dårlig i bil (vel vitende om det så klart)
- foreldre som bruker kjeft som oppdragelse
- de som serverer barnet kun fastfood med mangel på næring
- og lignende..

Mange ting jeg mener er helt feil når det kommer til barn, MEN samtidig holder jeg disse tankene for meg selv - sett vekk fra hva jeg skrev her ;) Eller jeg sier ifra om jeg mener sikringen i bil er farlig for barnet, men da på en saklig og hjelpende måte.

Nei, ser ikke ned på andre, men ser ikke opp til andre heller, egentlig. Alle er bare forskjellige, og det er greit. :-)

Jeg er fornøyd med bilen min, men sånn ellers har jeg svært lite å se ned på andre for. Er tykk, leier hus, dårlig økonomi og dermed også lite penger til å kle meg i de klærne som vil passe meg best. Jeg vil heller si at jeg ser ned på meg selv.
Jeg tror at det å se ned på seg selv er ett større problem enn det å se ned på andre :/

Nei, overfladiske og materialistiske ting tar jeg ikke hensyn til. Kunne ikke falle meg inn. Er ikke den rikeste eller mest fantastiske selv.

Holdninger og meninger derimot. Der hender det at jeg ser på folk som idioter.
Vaksinemotstandere er et godt eksempel. Dem ser jeg ned på som mindre intelligente. Og egoistiske. Og som fare for samfunnet grunnet sin egen dumskap. Hensynsløse.

Jeg ser ned på rasister, ekstreme, de som tror at Holocaust aldri fant sted. Eller, jeg syns mer synd på de.

Ser ikke ned på folk på grunn av slike overfladiske ting nei. Men ser vel ned på folk som oppfører seg som idioter, prioriterer helt feil og så klager over konsekvensene ;-) Og de som faktisk setter andre i fare (typ ang bilsikring, vaksiner etc) selv om de vet (eller burde vite) bedre.

Nei, er nok heller andre veien, at jeg blir sjalu på enkelte :p hehe. Men jeg snakker ikke dritt om folk fordet, så det er sagt :-)

Nei det gjør jeg ikke, har følt noen ganger at andre har sett ned på meg da pga min alder. Var den yngste av foreldrene i barnehagen og det var ingen som gadd å snakke med meg :p
Jeg og! Alltid vært den yngste både på babysvømming, babysang, foreldremøter osv, og føler jeg aldri har blitt tatt seriøst og rett og slett sett litt ned på. Ikke av alle såklart! Var 19 da jeg fikk min første, men så yngre ut. Aldri klart å skaffe nettverk med andre mødre, noe jeg mistenker veldig er pga alderen min. Har jo blitt bedre nå da:)

Jeg ser ikke ned på folk nei!! Jeg kan nok noen ganger dømme, men da pleier jeg å gå i meg selv faktisk, og er veldig bevisst på å ikke se ned på folk!

Nei...i utgangspunktet ikke.

Men: jeg blir litt oppgitt over folk som klager på dårlig råd - men samtidig prioriterer helt villt...!
Ja må si meg veldigveldig enig i denne!!
Så ei som fikk økonomisk hjelp for noen måneder siden og sist uke tok hu silikon!!!!!!!!! Kjempe provoserende

De enste jeg ser ned på er de som tror de er bedre enn andre.

Men jeg kan bli oppgitt over folk som klager over problemer de kan til selv, og ikke evner å ofre noe for å løse det.

Selvfølgelig ikke!

Nei det gjør jeg ikke.

Back
Topp