Ser dere strek?

maria1092

Flørter med forumet
Hei ❤️
For nøyaktig et år siden ble jeg gravid for første gang, men det viste seg å være utenfor livmor. Det var en ganske heftig og vond opplevelse - og nå innså at jeg hvor støtt den fortsatt sitter i meg. Den gang testet jeg ikke positivt før 16 dpo (og da fikk jeg en like svak strek som jeg har nå).

I dag er altså første gang jeg har fått en positiv test siden i fjor da det var exu, og siden den er så svak klarer jeg ikke bli glad eller være sikker. Jeg tok nemlig to strips til og de er nesten ikke til å se, samt en digital som slo ut på ikke gravid.

Skal sies at nå er jeg bare 10 dpo, og har ikke forventet mens før lørdag. Tror dere det kan ha noe å si?

Lovte meg selv å ikke være på forum men trenger noe å snakke med da jeg egentlig er mest redd og lei meg. Lei meg fordi jeg ikke vil bli skuffa og redd fordi jeg bekymrer meg for å miste på nytt. Det eneste i verden vi ønsker oss er en liten skatt.

Hva tenker dere?

Her er testene
Øverste pinnen ser jeg en svaaaak strek
De to nederste stripsene er en «vanlig» test og en tidlig test men der ser jeg ingenting

Vedlegg

• IMG_2971.jpeg
    IMG_2971.jpeg
    823 KB · Visninger: 177
  • IMG_2972.jpeg
    IMG_2972.jpeg
    872,8 KB · Visninger: 178
Hei ❤️
For nøyaktig et år siden ble jeg gravid for første gang, men det viste seg å være utenfor livmor. Det var en ganske heftig og vond opplevelse - og nå innså at jeg hvor støtt den fortsatt sitter i meg. Den gang testet jeg ikke positivt før 16 dpo (og da fikk jeg en like svak strek som jeg har nå).

I dag er altså første gang jeg har fått en positiv test siden i fjor da det var exu, og siden den er så svak klarer jeg ikke bli glad eller være sikker. Jeg tok nemlig to strips til og de er nesten ikke til å se, samt en digital som slo ut på ikke gravid.

Skal sies at nå er jeg bare 10 dpo, og har ikke forventet mens før lørdag. Tror dere det kan ha noe å si?

Lovte meg selv å ikke være på forum men trenger noe å snakke med da jeg egentlig er mest redd og lei meg. Lei meg fordi jeg ikke vil bli skuffa og redd fordi jeg bekymrer meg for å miste på nytt. Det eneste i verden vi ønsker oss er en liten skatt.

Hva tenker dere?

Her er testene
Øverste pinnen ser jeg en svaaaak strek
De to nederste stripsene er en «vanlig» test og en tidlig test men der ser jeg ingenting
Så kjipt å oppleve exu og veldig lenge å vente på ny graviditet! :Heartpink

Hvis du bare er 10 dpo synes jeg det er litt tidlig å tolke enda. Hvis du greier å vente til IKM tror jeg du får et mer endelig svar da. Kan fort bli mye usikkerhet med testene de neste par dagene også. Men er jo ofte lettere sagt enn gjort å vente. :dead:

Ser strek på den ene! I og med at du bare er DPO10, ville jeg ihvertfall ventet par dager før ny test, da det tar 48 timer ish før HCG dobler seg.
Her hadde jeg blenda hvitt test DPO10, men senere på dagen fikk jeg bruntlig utflod (som i følge chatGPT kunne være festeblødning), og testet positiv halvannet døgn senere. Implantasjon kan skje mellom 6-12 PDO.
Krysser fingrene for deg :Heartred

Ser strek på den ene! I og med at du bare er DPO10, ville jeg ihvertfall ventet par dager før ny test, da det tar 48 timer ish før HCG dobler seg.
Her hadde jeg blenda hvitt test DPO10, men senere på dagen fikk jeg bruntlig utflod (som i følge chatGPT kunne være festeblødning), og testet positiv halvannet døgn senere. Implantasjon kan skje mellom 6-12 PDO.
Krysser fingrene for deg :Heartred
Bør jeg fortsette med tidlig tester - eller gå over på vanlige? Brukte opp de tidlig testene jeg hadde, men kan kjøpe flere.

Veldig tydelig strek på babyplan tidligtest :) trist å høre hva du har gått gjennom. Håper inderlig den lille spiren sitter denne gangen :Heartred

I sted kjøpte jeg to tester til på 10 mlU/ml, men da fra RFSU? (Fordi finner bare BabyPlan på nett)

Ville dere tatt en til sånn test i kveld eller vente? Og ville dere fortalt samboer at jeg fikk positiv test eller vente til en mørkere og tryggere strek? Så redd for å skuffe han hvis dette ikke var reelt, men samtidig er det så vakuum i hodet mitt nå. Off har så lyst at det skal gå nå

I sted kjøpte jeg to tester til på 10 mlU/ml, men da fra RFSU? (Fordi finner bare BabyPlan på nett)

Ville dere tatt en til sånn test i kveld eller vente? Og ville dere fortalt samboer at jeg fikk positiv test eller vente til en mørkere og tryggere strek? Så redd for å skuffe han hvis dette ikke var reelt, men samtidig er det så vakuum i hodet mitt nå. Off har så lyst at det skal gå nå
Jeg har lært meg til å vente til IKM fordi det bare forvirrer med de svake strekene. Ville iallfall venta til7 morgen tidlig. Jeg ville fortalt samboer. Skjønner at det er kjipt å føle at du skuffer ham, men dere står i dette sammen. :Heartpink

Jeg har lært meg til å vente til IKM fordi det bare forvirrer med de svake strekene. Ville iallfall venta til7 morgen tidlig. Jeg ville fortalt samboer. Skjønner at det er kjipt å føle at du skuffer ham, men dere står i dette sammen. :Heartpink
Takk for støtten ❤️ Så godt å ha noen å lufte til.

RFSU sin tidlig test var soleklar negativ i dag tidlig, så vet ikke :confused: Tror dere BabyPlan staven fra i går var skyggestrek eller at dette er kjemisk? Aldri erfart som jeg vet men leser det overalt. Fordi jeg varierende syklus fra 33-35 dager ka mensen potensielt komme nå, så synes IKM er vanskelig å forutsi. I FLO-appen står det lørdag 25 (og at jeg kan teste om tre dager)?

Den BP stav så veldig positiv ut, men har dessverre fått helt grusomme skygger på dem selv. Hvis den kom opp så tydelig i tidsfristen så vil jeg tro den var positiv… men kan vise en skygge jeg fikk en gang på en BP stav.

Dette var skygge strek jeg fikk på en BP tidlig stav

Vedlegg

• IMG_4198.jpeg
    IMG_4198.jpeg
    139,7 KB · Visninger: 90
  • IMG_4199.jpeg
    IMG_4199.jpeg
    701 KB · Visninger: 89
Å off, den ligner veldig på min Du var ikke gravid den syklusen? Fikk du negative tester i etterkant av den?
Dette var BP tidlig stav dagen etter fra samme pakke/bestilling. Helt blank, helt blenda. Kan hende at jeg hadde kjemisk den syklusen, men hadde negative tester i flere dager etter den forferdelige skyggen før jeg fikk mulig positive tester… dessverre :confused:
Så trur ikke den var positiv, bare en helt grusom skygge.

Vedlegg

• IMG_4200.jpeg
    IMG_4200.jpeg
    187,9 KB · Visninger: 49
Er gravid nå, blei gravid syklusen etter, og testet positivt da 8DPO. Brukte en BP tidlig stav da og den var faktisk enda lysere en den skygge streken. Så anbefaler dessverre ikke BP stav, ikke for meg i hvert fall. Får nesten alltid skygger på dem, gravid eller ikke

Altså, er jeg ikke kokko i hodet fra før av, så ble jeg det i hvert fall nå! Sendte klage til BabyPlan og dette svarte de

Vedlegg

• IMG_2986.jpeg
    IMG_2986.jpeg
    205,5 KB · Visninger: 92
Har samme opplevelse med den staven. Fikk en veldig sterk skygge som kom innen tiden. Ligner på den @hattivatti911 har lagt ut her. Jeg mener at jeg så farge i den. Tenker det må være en grunn til at de gis bort gratis når man kjøper andre ting. Jeg valgte å ikke ta med den en gang på neste bestilling selv om jeg kunne fått den gratis fordi jeg ble så skuffa over den skyggen..

Har samme opplevelse med den staven. Fikk en veldig sterk skygge som kom innen tiden. Ligner på den @hattivatti911 har lagt ut her. Jeg mener at jeg så farge i den. Tenker det må være en grunn til at de gis bort gratis når man kjøper andre ting. Jeg valgte å ikke ta med den en gang på neste bestilling selv om jeg kunne fått den gratis fordi jeg ble så skuffa over den skyggen..
Ja er helt forferdelig at det kan bli så sterke streker uten å være positiv. Har kjøpt BP bare fordi det er så begrenset utvalg her. Og ikke mange steder å bestille fra. Og BP var billigst. Nå vet man hvorfor di er det…

Back
Topp