Ser dere på fødeavdelingen og lignende program?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Nå som dere er gravide? Så dere på det før også? Har opplevelsen av programmet endret seg etter at du selv ble gravid? :)

Nei det tør jeg ikke!! Foretrekker å være lykkelig uvitende om hva som venter meg :P

Ja, det gjør jeg [emoji4] med det første svangerskapet så tenkte jeg at hvis alle andre kan, så må jeg klare det! Denne gangen ser jeg bare frem til fødselen[emoji4] det var det letteste med hele det første svangerskapet. Men nå lå jeg først med ekstrem svangerskapskvalme, så kom migrenen når den hadde gitt seg. Deretter fikk jeg prolaps og så satt jenta så jeg måtte snu henne. Hun ble snudd selv om hun hadde festet seg. Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Den smerten var helt ubeskrivelig [emoji17] men fødsel gitt fint. Så for meg er slike program bare hyggelig [emoji173]

Ja har sett det flere ganger! Men syns ikke det var like vondt selv som det fremstår på programmet. Syns allikevel det er fascinerende å se hvor mange ulike fødsler som finnes (har hatt 2 veldig ulike selv)[emoji16]

Nei, har ikke noe behov for å se på andres fødsler. :p Og spesielt ikke etter å ha vært igjennom en stille fødsel selv - da var det bare totalt utelukket å se på andres fødsler som ender godt, så jeg unngår det (var ikke under fødselen det gikk galt her, for å presisere det). Og det er uansett ikke helt meg å se sånne program, så jeg så det ikke før heller. Eneste som har forandret seg er at jeg er blitt mer "anti" til å se det, pga egen historikk.

Har sett det et par ganger etter sist fødsel, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. Kan ikke huske min fødsel som like vond som det virker på de som vises på tv, så ble mer skremt av tanken på ny fødsel ved å se på det. Er jo ingen noe selvfølge at neste fødsel blir like fin, men jeg vil heller forberede meg til fødsel ved å ta med meg det positive fra sist fødsel.

Så mye på det før jeg selv fødte førstemann. Har ikke klart å se på det etterpå, kommer nok heller ikke til å begynne å se på igjen. Prøver å ikke tenke så mye på fødsel!

Ja synes det er spennende å se hvor ulike alle fødsler er. Man får jo noen gode tips også. Mine fødsler er så sjappe så jeg lengter etter en lang fødsel denne gangen. Om jeg får det er det bra å ha noen gode mestringsmetoder når smerten blir for ille teks.

Jeg elsker fødeavdelingen! Det og Greys Anatomy er tirsdagens høydepunkt! Husker jeg så mye på fødeavdelingen sist svangerskap hele veien. Det er noe jeg skal gjøre denne gangen og :-)

Elsker sånne programmer. Så på det lenge før jeg planla å bli gravid også, men det har helt klart fått en annen betydning nå.

Blir jo selvfølgelig lettere rørt nå. Blir ikke skremt, tror nok det heller gir et realistisk bilde av hvor sykt forskjellig graviditeter og fødsler kan være. Jeg blir bare mer spent på å skulle gjennom det samme selv [emoji4] Kan ikke si jeg gleder meg, men jeg gruer meg heller ikke.

Jeg elsker fødselsavdelingen og har sett det mye før jeg fikk barn og nå når jeg er gravid på nytt :) venninna mi ble filmet forrige uke så jeg gleder meg til å se henne på skjermen :)

Jeg ELSKER sånne programmer, og ser både de episodene som går på TV, og leter frem på YouTube når jeg føler for det. Synes det er kjempegøy!

Jeg fant frem «Nytt liv i East End» (dramaserie om jordmødre/nonner) på NRK nett-TV.
Satt og strigråt, og elsket hvert øyeblikk.
Rart med disse hormonene:D

Jeg fant frem «Nytt liv i East End» (dramaserie om jordmødre/nonner) på NRK nett-TV.
Satt og strigråt, og elsket hvert øyeblikk.
Rart med disse hormonene:D

Haha, denne har jeg også begynt å se på nå (Call the Midwife, som den heter på Netflix). Jeg griner hele tiden. En fantastisk serie for en hormonklump [emoji38]

Så en haaaaug på det sist svangerskap men kjenner jeg ikke syntes det er like spennende nå som jeg har født en omgang fra før :p

Back
Topp