SER bevegelser!

1+1

....
Vår lille tulle er spesielt aktiv om morgenen når jeg våkner, liker å tro at ho roper: "Opp mamma, opp" ;-) Så i dag når jeg våknet la jeg meg på ryggen med bar mage og kikket. Meg og mannen så tydelige spark. Magen bulte ut når hun sparket. Hihi. Det var så morsomt å se på :-) Noen andre som har sett en bevegende mage?

Ja, har sett at det buler ut på magen. Morsomt!
Lillegutt er mest aktiv når jeg skal legge meg og jeg klarer ikke sovne så lenge han romesterer rundt. Om morgenen får jeg bare et par spark, akkurat som han gir beskjed om at han også er våken :-)

Dette hørtes virkelig utrolig ut.
Mange uker på vei er dere som ser liv på utsiden?
Selv er jeg i uke 22 og kan ikke se noe på utsiden, men merker spark...

Jeg er 21 uker i morgen :-)
Så de første sparkene utvendig i midten/slutten av uke 19.. Er ikke alle sparkene jeg ser, kommer litt ann på hvor han sparker ;-)

Jeg er 20 uker til torsdag :-) Så de første sparkene den dagen jeg skrev innlegget her, så har ikke sett det så lenge. Men du kan bare glede deg, det er utrolig å se at det er noe som rører seg inni der :D

det er så herlig, har sett det i ett par uker nå:)

Å så herlig! Jeg har ikke kikket ned på sparkene, men tror foreløpig ikke at de vises utenfra. Har morkaka på forsiden og den demper en del så tror nok vi må vente noen uker før de vises utenpå. Men gleder meg veldig til å vise mannen og barna :)

Nate skrev:
Å så herlig! Jeg har ikke kikket ned på sparkene, men tror foreløpig ikke at de vises utenfra. Har morkaka på forsiden og den demper en del så tror nok vi må vente noen uker før de vises utenpå. Men gleder meg veldig til å vise mannen og barna :)

Blir spennende nå fremover da :-) Jeg gleder meg til å kanskje få se håndavtrykk og kjenne hvilken kroppsdel som buler ut - det blir spesielt det :-P

Vår lille tullejente har begynt å sparke nedover mot blæra - kan ikke si jeg syns det er spesielt gøy :-P Selv om alle spark er velkomne da :)

Jeg har også foranliggende morkake, men klarer fint å se det selv om. Kanskje det er enkelte steder morkaken ikke "blokkere" like bra for sparkene slik at jeg ser de når han sparker der. Er som sagt bare noe av sparkene jeg har sett :-)

Lykke'i'magen: Ja, veldig morsomt med de sparkene :-P Når jeg var på ultralyden så misstenkte jeg at han drev å sparket på urinblæra mi, og ganske så riktig. Legen så på ultralyden at han var plassert med hodet opp og beina ned og lå å sparka på urinblæra mi. Lurer på hvordan det blir fremover når vi får oppleve de virkelig harde sparkene.
Men enig, ønsker alle spark velkomne :-) Godt å kjenne at det er liv der inne.

Hihi :) De siste dagene har han her tatt helt av :P Kjenner sparkene mer og mer, og i går satt jeg å så på magen for hadde akkurat kjent noen spark, og ganske riktig så sparka han skikkelig til så hele magen rista! haha! Har sett det flere ganger etterpå, og den kommende pappa har også fått kjenne! Blir så glad inni meg når jeg kjenner at han romsterer sånn :D Jeg har også foranliggende morkake, men både kjenner og ser spark allikevel :)

Juice skrev:
Jeg har også foranliggende morkake, men klarer fint å se det selv om. Kanskje det er enkelte steder morkaken ikke "blokkere" like bra for sparkene slik at jeg ser de når han sparker der. Er som sagt bare noe av sparkene jeg har sett :-)

Ok. Da skal jeg prøve å kikke etter. Har jo stort sett lagvismed klær på, men skal prøve å dra opp og studere neste gang ;) Kanskje jeg ser aktiviteten her også

Er misunnelig på dere som ser bevegelse. Jeg kjenner lite bevegelse enda jeg, og venter bare på at jeg skal kjenne noe. 

Dunn skrev:
Er misunnelig på dere som ser bevegelse. Jeg kjenner lite bevegelse enda jeg, og venter bare på at jeg skal kjenne noe. 

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :-) Hold ut - det er sikkert like rundt svingen :-D

Fikk forresten et tips av tanta mi, om å legge et ark på magen mens man ligger på ryggen. Hvis babisen sparker vibrerer arket. Kanskje det er lettere å se det i mellomtiden :)

Jeg har også foranliggende morkake, men har kjent regelmessige spark fra uke 20, og mange ser jeg veldig tydelig på utsiden. Utrolig koselig <3

Nate skrev:

Juice skrev:

Ok. Da skal jeg prøve å kikke etter. Har jo stort sett lagvismed klær på, men skal prøve å dra opp og studere neste gang ;) Kanskje jeg ser aktiviteten her også

Så sparkene i går både sambo og jeg! Koselig!

jeg så sparkene i går ble litt overraska over å se d så tidlig, siden jeg er godt "polstra" fra før...... med Iver var jeg mye lenger på vei før jeg så sparka...

Back
Topp