Ser at så mange

Mamsen til 3..

Forumet er livet
skriver at barna deres går......
Kjenner at lillegutt er litt treig,han kan stå uten å holde seg men ikke så lenge av gangen..
Han var 1år 1januar.
De 2 andre har gått da de var 1år og 2uker..
Er nok lenge før lillegutt kan gå..

Er det bare min som er litt treig????

Nei da, har en treg liten gutt her og. Ble 1 år 10.
Men han reiste seg tidlig og gått langs border og stoler, så har fått beskjed om at han her kom til å gå lenge før han ble 1 år.... [8D]
Han synes nok at det går kjappere å krabbe [:)]

Her er han snart 13 mnd, og står ikke uten å holde seg. [:)] Går etter gåbil/vogn/krakker/alt som kan skubbes på, og stortrives med det. Haha. Sålenge lille er fornøyd er hu mor fornøyd. [:)]

Det er "normalt" (misliker det ordet, altså) å gå mellom 9 og 15 mnd. [:)]

(Har det ikke vært KISS i heimen hos dere også, eller husker jeg feil nå?)

Jeg hadde absolutt ikke forventa at Ask skulle gå så tidlig!
Vilde var 1år og 3 uker før hun tok sine første skritt..
Så alle følger sin egen kurve,viktig og huske på og ikke sammenligne,men er vanskelig når en har søsken,det vet jeg [:)]

Amalie kan ikke gå.
Men mistenker at det er ørebetennelsene som fucker opp balansen.
Stresser ikke med det heller. Hun tar ting i sitt tempo.
Prøvde seg på to skritt her og deisa bakover. Nå er hun sinnsykt forsiktig med alt.

Synes det er godt å ha henne i krabbemodus jeg altså. hehe
Så reiser hun seg der hun vil, og går turer med vogner, biler osv[:)]

Fysio sa at det normale som var mest vanlig var fra 1år og 2 mnd til 1 år og 5 mnd.
Det før var tidlig og det etter var ikke sent, men bare senere enn det normale.
2 år er sent.

De er jo nettopp blitt ett år[;)]

Julia heller går jo ikke, de få stegene hun tok var en forglemmelse av manglende balanse og iver i lek. [8D]

Hun kan klare å stå litt, men er ganske kjapp nedpå rompa igjen om hun skal videre. Hun kommer seg nemlig superraskt frem dersom hun sitter på kne og jumper fremover og da kan hun jo bære ting i hendene også.

Prøver vi å la henne gå mellom oss så er hun så ivrig at hun lener seg fremover og faller på nesa hvis vi slipper. [8D]

Dennis begynte å gå før han faktisk klarte å stå uten støtte.... Men det kom jo raskt etterpå da.
Og han begynte å gå over natta. Den ene dagen krøyp han, neste dagen gikk han. Dog, han hadde tatt noen få skritt,
men det var når vi øvde med han, ikke alene. Så jeg hadde ikke stressa, plutselig skjønner de det bare[:D]

Og dette var langt fra ment som skryt.... Ville bare dele min erfaring[;)]

Du har da uansett lov til å skryte Frøgen[:D]

Her går lillegutt, mens fetterene hans som den ene er født i slutten av oktober og den andre i midten av desember ikke går.
Så det er veldig individuelt fra barn til barn hvor tidlig de begynner å gå. Noen er raske på det motoriske men ikke så raske på det språklige f.eks, mens andre er motsatt. Theodor har f.eks. nettopp begynt å si sitt første ord; heia, eller er det bare litt babling.

Kusina mi som ble ett år i august går heller ikke enda. Hun har funnet ut at det er like så greit å gå på knærna, så hun vil ikke prøve å gå på føttene en gang.

Malene begynte så smått og ta noen få skritt 1. juledag - så gikk det ei ukes tid før ho prøvde igjen[:)]
Etter det så har ho gått mer og mer - og den 14. januar skrev jeg i boka at ho gikk for fullt, for da gikk ho mer en ho krøp[:D]

Det er veldig individuelt når barn begynner å gå! Noen går ikke før de er halvannet nesten, men andre omtrent går før de er 8 mnd[;)]

jonathan går ikke!! akkurat begynt å reise seg opp etter sofa o.l. føler det er lenge til han kommer til å gå..for han har så dårlig balanse enda! han krabber ikke heller..bare hopper henover på rompa[:)]

Martine blir ikke 1 år før 7 februar, men hun har akkurat begynt å gå langs møblene..så er nok lenge til hun begynner å gå uten støtte enda..

men gutten din er jo egentlig ikke treg da.. er bare mange som er veldig tidlige her inne..for er jo normalt å lære gå helt opp til de er 1,5 år..

Benedicte ble ett år 7 januar, står alene lenge og går max 5-7 skritt, så krabber hun resten.. KOmmer nok snart tenker jeg .

Gutten din er ikke treg. Nicolay går ikke enda han heller.. Står når han holder seg til bordet, sofan osv.. Og flytter beina litt til siden, mens han holder seg.
Han er heller ikke ivrig på å gå når vi holder han i henda, men alt til sin tid[;)]
Syns det er helt greit at han krabber enda,- men tenk til sommern,,,DA går nok småttisene våres også[:D]

ORIGINAL: *MommyToBe*

Casper ligger på magen enda... setter seg ikke opp, står ikke , går ikke....

Sånn er Vilde også[:)] hun har såvidt begynt å reise seg opp på alle 4 nå...

Jeg har to treiginger[:D] og kjenner ingen plass at det stresser meg[:D]
Mine står ikke uten å holde seg heller,men går fint langsmed bord ol[;)]

her går adrian, men han krabber når det skal gå fort... plutselig så skjer det bare....
men igjen kompisen hans som er like gammel begynte nettopp å krabbe...

forskjellig er vi alle [;)]

liker ikke ordet normalt.. men jeg tror nok du ikke skal være redd...

Snuppa vår går ikke, og ikke tror jeg hun kommer til å gjøre det på en stund enda. Men stresser overhode ikke med det[:)] Hun kan reise seg opp etter bord o.l, og muligens gå noen steg langs bordet, men viser ikke interesse av å gå mer enn det, ikke vil hun gå når vi holder henne i armene heller, så vi får følge hennes tempo[;)]

Mathias er beg og gå, hver gang han står tar han noen skritt før han setter seg, og går alltid korte avstander han er ikke ett år ennå. Men Marcus beg ikke før han var 15 mnd, men da var han stødig som ett fjell, er nok mange som venter til de har blanansen helt under kontroll[:)]

Back
Topp