September 2025

Heia :greet025

Jeg har lyst til å henge litt her med dere og heie på septembergruppen mens jeg venter på nytt innsett i oktober :Heartred

En_gang_kanskje - 38 - B1 - Haukeland - Forsøk nr 1 - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - innsett FET oktober

Herregud jeg har nå hatt SÅ flaks at dere aner ikke. Hadde tlfsamtale med St. Olavs i går. Hun sa først at det var helt fullt i september, men da vi snakket om at jeg ikke har syklus men pleier å ta UL for å se at ting er greit for oppstart fant hun en ledig plass for uttak om to uker, så så lenge jeg fikk meg en ultralyd i dag som bekreftet tynt endometrium osv så kunne jeg starte asap. Så da starter jeg allerede i morgen!! Det er sykt, jeg si var redd for å måtte vente til mot jul..

En annen ting, jeg har alltid hatt polycystiske ovarier, ble til og med operert for det i 2022. På dagens ul var det normalt antall follikler på høyre (under 10) og bare to stk på venstre. Hæ? Ble plutselig redd for akutt overgangsalder/lite egg, eller hva er det som skjer her?

Uansett, oppdatert informasjon:
Malave - 32 - B2 - St. Olavs - IVF #1 etter to negative fryseforsøk - Pergoveris - stim.start 3/9

(@Månen se her ang ventetid, håper jo veldig du slipper selvsagt, men hvis ikke ser det ut som det er ca 1-2 mnd ventetid, altså at vi som driver med søskenforsøk sniker litt i køen foran nyhenviste)

Går og venter på mensen, som er estimert å komme til torsdag. Har bare lyst å få meldt inn, så nedtelingen mot innsett kan komme. Har hatt mye murringer igår og idag, så det nærmer seg nok. De siste ukene har jeg vært så utrolig svimmel, kvalm og uvel, og jeg håper bare ikke det er en indikator på hvordan en graviditet skal bli, for jeg har store planer om å holde meg nogenlunde aktiv. Formen har vært så rar helt siden stim.start i mars, men trodde det skulle begynne å komme seg litt snart. Flere som reagerer såpass lenge etter?

Herregud jeg har nå hatt SÅ flaks at dere aner ikke. Hadde tlfsamtale med St. Olavs i går. Hun sa først at det var helt fullt i september, men da vi snakket om at jeg ikke har syklus men pleier å ta UL for å se at ting er greit for oppstart fant hun en ledig plass for uttak om to uker, så så lenge jeg fikk meg en ultralyd i dag som bekreftet tynt endometrium osv så kunne jeg starte asap. Så da starter jeg allerede i morgen!! Det er sykt, jeg si var redd for å måtte vente til mot jul..

En annen ting, jeg har alltid hatt polycystiske ovarier, ble til og med operert for det i 2022. På dagens ul var det normalt antall follikler på høyre (under 10) og bare to stk på venstre. Hæ? Ble plutselig redd for akutt overgangsalder/lite egg, eller hva er det som skjer her?

Uansett, oppdatert informasjon:
Malave - 32 - B2 - St. Olavs - IVF #1 etter to negative fryseforsøk - Pergoveris - stim.start 3/9

(@Månen se her ang ventetid, håper jo veldig du slipper selvsagt, men hvis ikke ser det ut som det er ca 1-2 mnd ventetid, altså at vi som driver med søskenforsøk sniker litt i køen foran nyhenviste)
Omg så utrolig bra!!! Er skikkelig skikkelig glad på dine vegne :Heartpink det betyr så mye å få kunne starte med nytt forsøk så raskt som mulig! Gleder meg til å kunne følge din vei videre og håper vi sitter med en positiv test i hendene i løpet av september begge to!

Går og venter på mensen, som er estimert å komme til torsdag. Har bare lyst å få meldt inn, så nedtelingen mot innsett kan komme. Har hatt mye murringer igår og idag, så det nærmer seg nok. De siste ukene har jeg vært så utrolig svimmel, kvalm og uvel, og jeg håper bare ikke det er en indikator på hvordan en graviditet skal bli, for jeg har store planer om å holde meg nogenlunde aktiv. Formen har vært så rar helt siden stim.start i mars, men trodde det skulle begynne å komme seg litt snart. Flere som reagerer såpass lenge etter?
Jeg er i samme bås! Er på CD37..! Pleier å ha 24-28 dagers syklus. Etter to avbrutte forsøk før sommeren har jeg både hatt en kort og en veldig lang syklus. Og så en veldig lang igjen. Vært klar for oppstart i snart 2 uker jeg. Mensen kommer vel med et brak dag 40 :p

Jeg er i samme bås! Er på CD37..! Pleier å ha 24-28 dagers syklus. Etter to avbrutte forsøk før sommeren har jeg både hatt en kort og en veldig lang syklus. Og så en veldig lang igjen. Vært klar for oppstart i snart 2 uker jeg. Mensen kommer vel med et brak dag 40 :p

Ser vi er flere som venter… er på dag 31 idag, har vanligvis 28 dagers syklus…

Ruger på to embryoer, hvor den ene er at «poor» kvalitet.

Vi ble enige med legen om å heller sette inn to enn å destruere den siste. Sannsynheten for at den utviklet seg videre var lav.

Testdato 15/9. Er usikker på om jeg skal teste før den tid.
Lykke til - dette blir spennende :hello2 :Heartred Hvis du har tatt Otrivelle / eggløsningssprøyte så vær obs på skyggestreker hvis du tester før blodprøve, jeg hadde streker pga Otrivelle til 15-16 DPO som rotet litt med hodet mitt :bag:

Den ventingen er aller verst, syns jeg.. kan ikke syklus bare oppføre seg når det gjelder, liksom? :dead: krysser fingre for at vi begge kan skrive CD1 iløpet av det neste døgnet!

Lykke til - dette blir spennende :hello2 :Heartred Hvis du har tatt Otrivelle / eggløsningssprøyte så vær obs på skyggestreker hvis du tester før blodprøve, jeg hadde streker pga Otrivelle til 15-16 DPO som rotet litt med hodet mitt :bag:
Ja, ikke sant? Jeg tenker at enten må jeg starte med å teste fra i morgen (teste ut otrivelle) eller vente til offisiell testdato. Samboeren min vil det siste. Han ønsker ikke at vi skal tolke tester. Det har vært en del av det opp igjennom.
Takker for lykkeønskninger :smiley-ashamed008

Ja, ikke sant? Jeg tenker at enten må jeg starte med å teste fra i morgen (teste ut otrivelle) eller vente til offisiell testdato. Samboeren min vil det siste. Han ønsker ikke at vi skal tolke tester. Det har vært en del av det opp igjennom.
Takker for lykkeønskninger :smiley-ashamed008
Ja det der er fryktelig vanskelig å vite hva som er best for en selv, jeg sleit veldig med å velge men mannen min sa han ville være med på testing fra start så da vi gjorde vi det. Men jeg ble skikkelig lurt av ovitrelle som så ut til at den økte og trodde jeg var gravid, men måtte innse til slutt at det var bare ovitrelle som hang igjen som en hale i systemet og ikke ble svakere heller. Forskjellig urinkonsentrasjon gjorde nok at det så ut til at den økte på et tidspunkt. Jeg tror skal jeg ta ovitrelle igjen så vil jeg vente til testdato eller ta en test dagen før jeg får blodprøvesvaret. Neste forsøk blir fryseforsøk og da kan jeg teste tidligere tenker jeg. For noen så går jo ovitrelle ut av systemet slik at testene blir negative først, og da vil jo skyggene bety noe. Ville bare advare deg i tilfelle du kom opp i samme situasjon :smiley-angelic003

@Malave, skal jeg sette deg på stimulerer idag? :D

Ja :gen014 måtte sette sprøyta i bilen etter bhg-levering før jobb, da jeg ikke fikk ro nok fra 1,5-åringen til å gjøre det hjemme på morgenen, gadd ikke begynne med sprøyte med hun klistret til leggen min. Glad vi stort sett er to stk på morgenkvisten :smiley-ashamed004
Kan ikke tro du har begynt med ny runde :love017 Skikkelig glad på dine vegne at du ikke måtte vente uendelig lenge allikevel! Lykke til med stimuleringen!

Endelig mensen og CD1, så det betyr sprøytestart idag! :dance008 Har meldt inn mensen til Porsgrunn så får vi se når kontrollen blir :D

Kan ikke tro du har begynt med ny runde :love017 Skikkelig glad på dine vegne at du ikke måtte vente uendelig lenge allikevel! Lykke til med stimuleringen!
Tusen takk for det. Kan ikke helt tro det selv, denne gangen hadde jeg rett og slett veldig flaks :smiley-angelic002

Back
Topp