Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når begynte dere med babyklister og hvor lenge skal man gå på det? Jeg har kjøpt, men aldri brukt det tidligere og er litt redd for å rote til noe![]()
Du kan bruke det så lenge du vil. Du slutter når du føler deg trygg på at graviditeten kommer til å gå braNår begynte dere med babyklister og hvor lenge skal man gå på det? Jeg har kjøpt, men aldri brukt det tidligere og er litt redd for å rote til noe![]()
Jo det er veldig typisk! [emoji13] Ble selv plutselig dårligere i helg og prøvde ringe riksen men kom såklart ikke gjennom...fikk senere beskjed om at jeg skulle ringe kvinneklinikken på Ullevål om noe oppstår på kveld/helg.Tusen takk Har prøvd å google, men finner ingen info på nett om dette. Det visste jeg var midt i syklusen, så får krysse fingrene for at dette ikke er unormalt og fortsette som normalt. Er det ikke typisk at noe sånt må skje midt i en helg:/
Ja jeg håper også du blir ruger med et fantastisk gullegg! [emoji173] gikk selv på medisiner mot fibroen fram til jeg startet med forsøk, antidepressiva mot smertene, og sluttet med de da det jo ikke er helt optimalt ved graviditet...har heldigvis gått ganske greit likevel med smertene.Jeg går egentlig på nervesdempende, men har måtte slutte på dem nå. Så vant til å ta en god del smertestillende.
Så kanskje jeg skal be pent om å få litt ekstra. Håper at det ikke gjør så vondt som jeg er redd for.
Skikkelig spent på hvordan det blir. Håper på å bli ruger på ett flott gullegg om ei ukes tid <3
Utrolig spent på hvor mange de får ut her.
Halvanna time til sprøyte, og i går satte jeg den på en innmari vond plass, så dro den ut igjen og satte den ett anna sted.
Det var skikkelig, skikkelig vondt og svei lenge etterpå.
Er det noen av dere som fikk positiv graviditets test som har brukt babyklister/fruktig femina?
Andre her som bruker det i rugetiden? Jeg bruker det men er litt redd at man kan reagere forskjellig på det. At det kanskje ikke har effekt eller noe!
Kurset er i Oslo ja, men han må være med hele dagen. Så det blir hele dagen borte![]()
Skal du vente til test dato? Veldig spent på ditt resultatJeg bruker det [emoji4] Vet jo ikke om det har effekt enda, siden jeg aldri har blitt gravid. Og nå er jeg bare 5 dpo, så er for tidlig å si enda.
Tusen takk for svar. Ja, det var faktisk noe tegn til overstimulering ved innsetting, så skulle være litt obs.. Veldig greit å høre med noen som har erfaring!!Gratulerer som rugerIkke helt uvanlig å være oppblåst etter uttak nei, men vær obs på smerter samtidig, for da kan du være overstimulert
![]()
For meg hørtes det ut som det kun var samme dag og dagen etter som kunne være vond, men opptil 1 uke ja, greit å vite!Så flott anntallja eg var oppblåst,øm og små vondt når eg gjekk i minst 1 veka etter uttak, og kjente da óg etter innsett. Itillegg ganske uttatt og sliten..men denna gongen blei d gobbelt så mange egg så tidligare og det er jo ein påkjenning! Lykke til med ruginga
![]()
![]()
For meg varte smertene og oppblåstheten I 8-9 dager, men var moderat overstimulert. Fikk ut 19 egg på uttak, med beskjed om at det ikke var tegn til overstimulering, innsett 2 dager etterpå uten at de gjorde UL, først på dag 9 var jeg til UL etter at jeg ringte og fortalte om smertene, da sa de jeg var moderat overstimulert. Etter dag 9 var jeg derimot helt fin.For meg hørtes det ut som det kun var samme dag og dagen etter som kunne være vond, men opptil 1 uke ja, greit å vite!fikk du også satt inn?
Ja jeg håper også du blir ruger med et fantastisk gullegg! [emoji173] gikk selv på medisiner mot fibroen fram til jeg startet med forsøk, antidepressiva mot smertene, og sluttet med de da det jo ikke er helt optimalt ved graviditet...har heldigvis gått ganske greit likevel med smertene.
Leste om at du måtte stikke flere ganger, skjedde samme med meg en kveld da jeg surret på dosen og satte for lite... husk på at om du først har stukket en gang så skal du ikke bruke samme spissen en gang til (infeksjonsrisiko) så om noe skjer så du trekker ut sprøyta må du bytte til ny sprøytespiss. Går nok bra om du ikke gjorde det igår assa, men som sykepleier må jeg bare presisere at det er litt viktig å ikke bruke samme spissen to ganger [emoji6]
Jeg brukte bare ikke mer en 1 1/2 time på innsett .Ikke det en gang tror jeg .
Ja hadde også en sånn hvor sprøyta gikk tom..blir litt stikk etterhvert ja [emoji38] jeg får veldig lett blåmerker også, fikk ett realt et som bare akkurat har forsvunnet. Kjenner jeg er glad jeg ikke er type 1 diabetiker, men alt går jo på et vis når man bare blir vant med det [emoji4] Faktisk gruer jeg meg mer til å måtte ta crinone fram til uke 10 om fryseforsøket går veien, synes det var ille nok med 2 uker gah...Jeg gikk mest på harde smertestillende pga tre ryggprolapser som er hissige, men nå må jeg bare leve med smertene. Det har gått rimelig greit![]()
Måtte stikke to ganger tre ganger nå, men ikke surra med dosa. Men sprøyta går tom, og da må jeg ta resten med ny penn![]()
Og ene gangen var det fordi katta kom som ett lyn for å lukte og smake på sprøyta. Og da dro jeg den ut igjen, for at han ikke skulle skalle den mens den satt i magen, ops.
Men har blitt en del stikk i denne stakkars magen .
Ja hadde også en sånn hvor sprøyta gikk tom..blir litt stikk etterhvert ja [emoji38] jeg får veldig lett blåmerker også, fikk ett realt et som bare akkurat har forsvunnet. Kjenner jeg er glad jeg ikke er type 1 diabetiker, men alt går jo på et vis når man bare blir vant med det [emoji4] Faktisk gruer jeg meg mer til å måtte ta crinone fram til uke 10 om fryseforsøket går veien, synes det var ille nok med 2 uker gah...
Type 1 er medfødt så det får du nok ikke men man kan trenge insulin på type 2 også noen ganger..Håper du slipper det! Kjedelig å måtte stikke mer enn nødvendig [emoji85]Jeg har hatt to tomme sprøyter alt jeg. Tømte andre i dag.
Jeg har stor sjanse for å få diabetes type 1, så går konstant på Metformin, og håper virkelig at jeg unngår det. For det frister ikke å måtte stikke hver dag, flere ganger.
Men jeg er også ganske blå og fin nå. Lagt ut bilde i dagboka mener jeg å huske.
Jeg tok Crinone i fire uker i vinter. Fra EL, til det gikk skeis i uke 5 ca. Så ble litt da. Men merka ingenting til det heller.
Jeg har en sykdom, som ofte tar med seg diabetes. Så ganske i faresonaType 1 er medfødt så det får du nok ikke men man kan trenge insulin på type 2 også noen ganger..Håper du slipper det! Kjedelig å måtte stikke mer enn nødvendig [emoji85]

Ja det er kjedelig [emoji21] Og så går jo kroppen til angrep på seg selv, noe vi virkelig ikke vil i denne prosessen her [emoji29] Vi får bare pøse på med sunn mat og gode tilskudd og håpe vi styrer unna det verste!Jeg har en sykdom, som ofte tar med seg diabetes. Så ganske i faresona
En autoimmun sykdom drar ofte med seg flere...![]()
Ja, veldig og det, så er ganske så redd for at det tuller det til...Ja det er kjedelig [emoji21] Og så går jo kroppen til angrep på seg selv, noe vi virkelig ikke vil i denne prosessen her [emoji29] Vi får bare pøse på med sunn mat og gode tilskudd og håpe vi styrer unna det verste!