SpennendeUl på mandag viste mange poser på mellom 9 og 14 mm. Ny ul i morgen. Satser på uttak på fredag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SpennendeUl på mandag viste mange poser på mellom 9 og 14 mm. Ny ul i morgen. Satser på uttak på fredag.
Velkommen hit, har lagt deg tilDa er medisinsamtale gjennomført [emoji4]
Krissy136 - barn # 1 - forsøk # 1- IVF - medisiner: Gonal F og Orgalutran - klinikk: Rikshospitalet
Venter på ny syklus [emoji4]
Her er det mannen som er livredd sprøyter, så jeg var overlatt til meg selvJeg kommer til å ha sprøyteassistent de første gangene, kanskje jeg klarer det selv etterhvert... Men kjekt at samboeren stiller opp![]()

Her er det mannen som er livredd sprøyter, så jeg var overlatt til meg selv![]()

hadde helt glemt dette, men nå husker jeg at det stod noe om det. Opplevde ikke blod da jeg brukte Orgalutran. Usikker på om jeg hadde kommet til å kaste den. Heller prøve å stikke på nytt.Oppstart med cetrotide for meg i dag, hadde glemt at den svir
Så i dag og at det står i bruksanvisningen at man skal sjekke for blod før man sprøyter inn, og hvis det kommer blod skal man kaste hele sprøyta og finne en ny. Er det noen som faktisk gjør det..?
JeiCD1 på meg i dag og oppstart sprøyter i morgen, hurra!
Huff, så kjiptHan er ikke glad i sprøyter min heller
Men jeg er verre. Tatt så mye blodprøver (Er kronisk syk) fra jeg var baby, ene gangen var de 7 som holdt fast og ei som stakk...
Så ting har satt seg fast i minnet, og gjort sprøyter, nåler og blod, ganske skummelt![]()
Oppstart med cetrotide for meg i dag, hadde glemt at den svir
Så i dag og at det står i bruksanvisningen at man skal sjekke for blod før man sprøyter inn, og hvis det kommer blod skal man kaste hele sprøyta og finne en ny. Er det noen som faktisk gjør det..?
Jeg har opplevd en dråpe blod når jeg har trekt ut spissen, men bare tenkt at jeg kom borti noe på veien. Aldri sjekket før jeg har satt medisinenhadde helt glemt dette, men nå husker jeg at det stod noe om det. Opplevde ikke blod da jeg brukte Orgalutran. Usikker på om jeg hadde kommet til å kaste den. Heller prøve å stikke på nytt.
Men kaster du sprøyta og finner en ny hvis det kommer blod..?Jeg startet opp med Orgalutran i dag, og den svir også veldig[emoji51]
Kan være lurt å trekke stempelet tilbake før du setter sprøyta, så du ikke setter det i blodet isteden for fettet. Har opplevd en gang å treffe blodåre.
Men kaster du sprøyta og finner en ny hvis det kommer blod..?
Jeg er tydeligvis så ignorant når det gjelder instruksjoner at jeg bare kjører på![]()
Huff, så kjipt
Jeg har og tatt en del blodprøver opp gjennom årene, men har visstnok rullende årer, så de sliter med å få tatt dem. På det verste så var det en lege og to sykepleiere, de stakk 18 ganger, på fire forskjellige steder, uten å få ut så mye som en dråpe. Etter det ble jeg bare henvist rett på sykehus hver gang jeg skulle tappes, de hadde sånne sommerfugl-babynåler og kunne stikke i en av de større blodåreneMen heldigvis for meg så gikk det over i mer likegyldighet enn redsel, så nåler går fint. Men samboer er et evig mareritt, måtte være med da han skulle ta blodprøver før IVF. Det var et fryktelig opplegg
![]()
Nei det virket kanskje litt vel dramatiskTror ikke jeg hadde gjort det nei...ser egentlig ingen grunn til å kaste den[emoji38]
Hvis det er noen trøst så er sprøytene her helt annerledes enn blodprøve, mye tynnereVar ett mareritt hver gang jeg skulle dit og, men er blitt litt bedre. Men nekter å stikkes i venstre arm, så alltid høyre, får alltid høre at jeg har ei skikkelig blodprøve åre.
Herregud, jeg får høy puls og grøssninger bare å av å skrive om dette her, haha
Hvis det er noen trøst så er sprøytene her helt annerledes enn blodprøve, mye tynnere
Og de skal helst treffe i fett, der kjenner man ikke så mye![]()

Jeg er 20 kg for feit. Så det skal jeg få til
Ehh. Eller, 15 kg nå. Glemmer at jeg er 12 kg mindre jeg.