September 2018

Nå er det bare fem dager igjen til det er medisin start på meg :D
Spennende tider for oss septemberjentene :)

Last edited:
Hei! Da kommer eg inn her siden det er så kort igjen av august og meste parten kommer til å foregå i sept.
Evis84- barn 1, 1,5 år- forsøk 2 ICSI- puregon,
Ovitrelle, Orgalutran- Ivf klinikken oslo, privat-

Siden ICSI datttera vår er blitt 1,5 år ønsker me å starte oppatt. Hadde eit forsøk i mai, som kun resulterte i 3 egg der eit med god kvalitet overlevde og blei satt inn, uten å festa seg.
Ringte Ivf klinikken i går og skal starte opp med medisiner no i helga allerede :) eller den dagen eg får mens. Skal gå på kort protokoll denne gangen, har hatt lang dei to andre gangane. Dette pga min sprøyteskrekk. Kjenner eg er litt tøffare no og vil prøva med hjelp av mannen og ta sprøyte istadenfor nasaspray. Så då kan jo Egguthentinga skje om 3 veker allerede!

Jeg har også lang protokoll, men jeg skal ha sprøyter. Trodde sprøyter var vanlig jeg.
Men jeg er og livredd dem, så dette blir spennende … :) Alt for drømmen :)

Hei! Da kommer eg inn her siden det er så kort igjen av august og meste parten kommer til å foregå i sept.
Evis84- barn 1, 1,5 år- forsøk 2 ICSI- puregon,
Ovitrelle, Orgalutran- Ivf klinikken oslo, privat-

Siden ICSI datttera vår er blitt 1,5 år ønsker me å starte oppatt. Hadde eit forsøk i mai, som kun resulterte i 3 egg der eit med god kvalitet overlevde og blei satt inn, uten å festa seg.
Ringte Ivf klinikken i går og skal starte opp med medisiner no i helga allerede :) eller den dagen eg får mens. Skal gå på kort protokoll denne gangen, har hatt lang dei to andre gangane. Dette pga min sprøyteskrekk. Kjenner eg er litt tøffare no og vil prøva med hjelp av mannen og ta sprøyte istadenfor nasaspray. Så då kan jo Egguthentinga skje om 3 veker allerede!
Velkommen hit, har lagt deg til på lista :)

Gikk du ikke på noen sprøyter på lang protokoll?

Takk! Joda hadde puregon sprøyte forrige gang óg, men denne andre sprøyta er litt verre for her ser ein spissen ;)

Blir med dere her inne jeg! Planlagt oppstart med sprøyter omkring 14.september en gang og uttak antagelig i løpet av uke 39 :) Så satser på at jeg blir hørende til her. Forrige forsøk (første) ble totalfrys pga 18 egg ut, men ingen overlevde til å fryses. Det var dritt, men vi må bare prøve igjen, med Menopur denne gangen! Håper det blir masse fine sommerbabyer her nå :Heartred

Sitrus. - #2 IVF(/ICSI?) - første barnet - kort protokoll med Menopur og Cetrotide, planlagt oppstart ca 14.september, uttak uke 39 - St. Olavs

Da er vi likt Sitrus :happy:

Jeg har også lang protokoll, men jeg skal ha sprøyter. Trodde sprøyter var vanlig jeg.

Sprøyter tar man på både kort og lang protokoll, men med lang bruker man nesespray noen uker først[emoji5]

Sprøyter tar man på både kort og lang protokoll, men med lang bruker man nesespray noen uker først[emoji5]
Jeg vet :happy:
Jeg har lang. Men burde nok hatt kort med tanke på PCOS

Jada stemmer det, men på lang protokoll bruker ein sånn penn+nasespray, mens på kort bruker ein penn+sprøyte. Og det er liksom den eg grua meg mest til for her ser ein sjølva sprøyta ;) no skal eg få mannen til å ta den. Kanskje du kan få mannnen el ei veninda til å hjelpe det. Ellers så blir ein litt Herda etter nokon forsøk ;)

Her blir det nok kjæresten ja :angelic:
Uansett om det blir penn eller sprøyte.
Venninner har jeg ikke som er nære :sorry: Så det fungerer ikke. Så blir veldig avhengig av at han holder seg hjemme :angelic:

Og han jobber i hele Norge. Så det kan bli spennende ... Krysse fingra

Hører til her jeg å
Skal på samtale og sprøyte opplæring til onsdag.
Regner med oppstart på medisiner etter 10.september og uttak i uke 39

Da er vi helt likt Krissy, men jeg skal ha nesespray først :yuck::wtf:

Skal ha uten nesespray. Mener det er kortprotokoll jeg skal ha.

Åhh, jeg vil i gang jeg også! Livredd sprøyter, men gleder meg til å komme over det verste og ha begynt med dem og ikke grue meg til de første.

Åhh, jeg vil i gang jeg også! Livredd sprøyter, men gleder meg til å komme over det verste og ha begynt med dem og ikke grue meg til de første.
Ja da går seg te altså! Eg har kjempe sprøyte angst, svetta og blir heilt satt ut. Men itte å avstikkere seg sjøl i magen nokon gonga så går d bedre. Og da e litt annleis med den pennen, ogi magen. Håpa du greia å gjera da litt bedre enn meg. Eg får ikkje te å stikka pennen fort inn i magen liksom, eg tar nåla heilt inn til magen for så å stikka hull, sakte men sikkert ;) Hahahha eg prøve å ta fart men stoppa når eg kjeme heilt nerme magen. ( veit eg e litt rar) ;) hehe Derfor fint å få litt hjelp.

Tror jeg hører litt til her. Er på 5 dagen på menopur. Har gått nesespray i 3 uker. Planlagt uttak uke 35, men kan fort endres til 36.

Velkommen! Spennende! kontroll om noen dager du da?

Første sprøyte satt! Og gått ned til 3 spray om dagen :) Shit.. Jeg kan potensielt være PUPO(?) om to uker :eek:

Samme her, men kun 2 spray på meg. Nå går det fort i svingene, snart uttak på oss! Pupo om 2 uker ja, tenk det :woot:

Back
Topp