Seperasjonsangst... ?

MsMoHo

Glad i forumet
Tror gutten min har fått det/er på vei til og få det.. [&o]

I en lengre periode har jeg vært borte fra han nå, vi snakker ca 4 uker. Der jeg kun har hatt han litt i helgene når jeg har vært hjemme. Snart blir jeg borte igjen, og da kansje enda lenger..

Nå som jeg er hjemme har jeg hatt han en god del, men han er sint.. Han slår og sparker, og viser tydlig at han har en del aggresjon. Han virker også veldig utilpass, og er virker igrunnen veldig lei seg.. [:(] Pga en del medisiner jeg går på, så er det ikke så ofte jeg får ha han på natta, men når jeg først har det så våkner han flere ganger og er helt hysterisk og roper på meg.. Før elsket han og være i b.hagen, men nå er han helt umulig.. Da spesielt når det gjelder levering, fra vi står opp om morgenen til han er levert hyler han, han vil ikke kle på seg, han vræler i bilen, og han hyler når han kommer i b.hagen.. [:(][:(]

Han er 2 år..

Noen som har tips og komme med.. Det her er en helt forferdelig situasjon.. [:(][:(]

hvor gammel er han? og hvorfor er du borte så lenge av gangen ofte?(bare lurer)

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

Han blir 2 år i mars.. [:)] Er innlagt på sykehus.

ORIGINAL: MsMoHo

åh[&o] hm,er nok det som er vanskelig for han da,men er vel ikke så mye å få gjort med det kanskje[&:] har desverre lite råd å komme med...lykke til da iallefall[:)]

ORIGINAL: MsMoHo

åh[&o] hm,er nok det som er vanskelig for han da,men er vel ikke så mye å få gjort med det kanskje[&:] har desverre lite råd å komme med...lykke til da iallefall[:)]

Jess, men skulle ønske jeg fant en måte og ordne det på.. Men har ikke peiling på hvordan..

Takk for det ! [:)]

Er det ikke mulighet for at sønnen din kan komme jevnlig på besøk der du er innlagt? Han er jo så liten at det er vanskelig for han å uttrykke hva han tenker på, men kanskje det hadde vært godt for han å se hvor du er når du ikke er hjemme?
Ellers tror jeg det viktigste du og andre rundt sønnen din kan bidra med nå er at dere tåler atferden hans, ikke blir sint men heller forsøke å hjelpe han å finne ord som passer til det han opplever. Han er nok fryktelig frustrert og forvirret og det er ikke lett for en toåring å håndtere.

Der du er innlagt skal det finnes barneansvarlig personell og de bør også kunne være behjelpelig med råd i forhold til hvordan sønnen din kan bli ivaretatt på best mulig måte.

Lykke til- håper det ordner seg etterhvert!

ORIGINAL: Hurricania

Er det ikke mulighet for at sønnen din kan komme jevnlig på besøk der du er innlagt? Han er jo så liten at det er vanskelig for han å uttrykke hva han tenker på, men kanskje det hadde vært godt for han å se hvor du er når du ikke er hjemme?
Ellers tror jeg det viktigste du og andre rundt sønnen din kan bidra med nå er at dere tåler atferden hans, ikke blir sint men heller forsøke å hjelpe han å finne ord som passer til det han opplever. Han er nok fryktelig frustrert og forvirret og det er ikke lett for en toåring å håndtere.

Der du er innlagt skal det finnes barneansvarlig personell og de bør også kunne være behjelpelig med råd i forhold til hvordan sønnen din kan bli ivaretatt på best mulig måte.

Lykke til- håper det ordner seg etterhvert!

Dit jeg skal bli overflytta til nå er det det..For det er på ett lokalsykehus ! [:)] Så da får vi det kansje til 1-2 ganger i uka..

Ja, ang agresjonen hans så takler vi det bra.. Vi skjønner hvorfor han er det, så han har lov til å vise agresjon.. Men det som er verst er jo det at han har alltid vært så fornøyd og blid, men nå virker han veldig utilpass, veldig lite til før han blir sint eller tar til tårene.. (Kan jo sefølgelig være trass også).

Ja, vi har begynt å få litt hjelp med b.vernet og sosionom, men har bare vært på ett møte med dem..

Tusen takk ! [:)]

Off, ingen mors drøm[&o] Håper det bedrer seg snart for dere begge!

Siden du er innlagt på sykehus, så kanskje du gir ut en bekymret energi som sønnen din merker? Og at han reagerer som han gjør pga det?

Men vet at en på jobben til sambo, var mye borte fra dattera sin en periode og de nettene han hadde mulighet så gikk han inn når ho ropte. Ho var så fornærmet at det bare var mamman som kunne komme inn. Både før den perioden og etter den perioden så er det bare han pappan som kan komme inn å trøste. Så ja, de reagerer kanskje sånn for de er fornærmet!

Men nå vet jeg ikke åssen du gjør det med forberedelser. Men at du i en god tid før du blir borte, forteller han det. Gjenta og gjenta. Til slutt så skjønner han hva du mener. Og han vet hva som skjer. For er jo sikkert litt frustrerende at du plutselig blir borte en lengre periode.

Håper du snart blir frisk for det du må være innlagt for!!!

Back
Topp