Separasjonsangst

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Virker som den har slått inn for fullt her nå! Storesøster har aldri hatt noe i nærheten før hun ble to år, så dette er nytt for oss... Denne uken ( når jeg har begynt å jobbe) har det vært mye gråt, vanskelige netter, i natt var det ramaskrik og jeg var oppe m ed henne i en times tid to ganger, og var ut og inn hele natten. Trodde det var tennene, og til slutt ga jeg en paracet i håp om noen timers søvn, men ingen effekt. Så først nå i kveld jeg kom på at det nok er separasjonsangst. Hun hyler og roer seg fort om jeg tar henne opp, hun er helt anspent, og etter noen sekunder hos meg så slapper hun av og sovner. Veldig festlig når storesøster ikke sover uten å sove under dyna med meg da.. Tipper det blir meg i midten på dobbeltsenga, med en unge på hver side i natt. Håper dette er en kort fase....! Hater de dumme reglene med permisjonsfordelingen, jeg VIL være hjemme, min kjære vil ikke være hjemme ( ikke 12 uker hvertfall..). Og alt er jo kaos, hater det her :(

Uff a meg :-(
Jeg vet ingenting om seperasjonsangst, men håper det ikke varer så lenge!

Uff... Stakkars liten! Det må være utrolig vondt for mammahjetet. Håper det går over fort! Jeg synes det er bra pappaen er hjemme med barna hvis han vil, men man burde kunne fordele permisjonen slik det passer sin familie best!

Hørtes veldig slitsomt ut ja, og er veldig enig med deg om den fordelinga. Håper det blir bedre etter hvert, men høres ut som separasjonsangst.

Høres ut som separasjonsangst ja. Det kan fort skje når mor begynner å jobbe. Det er jo mor de kjenner best selv om pappa også er kjent. Men det går seg nok til etterhvert. Hvor aktivt med er pappan når det står på? Hvordan er det på dagtid?

merker jo det her og, at frøkna foretrekker meg selv om pappa også er godkjent.

Han legger henne stort sett hver dag og har gjort det nesten hele tiden, samt tatt henne på natten. Problemet er vel at han ikke eier tålmodighet, vi har væørt veldig bortskjemte med lite gråting, så når det først er gråt så mister han tålmodigheten med èn gang. Han blir irritert og det merker begge ungene veldig godt, det hjelper jo ikke. Han sier han prøver å skjerpe seg og han prøver nok, men det hjelper liksom ikke. Merker godt irritasjonen hans selv om han mener han prøver å skjule den. Jeg klarer stort sett å holde meg rolig uansett, så ungene roer seg med en gang jeg kommer, og da blir det jo en ond sirkel at jeg alltid må overta. Både det at de venner seg til at mamma er best, og det at han blir om mulig enda mer irritert fordi han ikke får til og fordi jeg" blander meg. " Men når ungen har grått i flere minutter og jeg hører han banner, da må jeg bare altså...

Ikke så greit det der... kjenner litt til det her også, da det som regel er jeg som har gitt mat på natten og generelt vært mest oppe.

Jeg begynner å jobbe i morgen og er veldig spent på hvordan det skal bli. Lillemannen vår er ganske urolig på natta fra før av. Håper ikke det blir verre!

Vi får satse på at et par uker hjemme med pappene gjør susen :)

Huff håper dette går over hos dere innen kort tid....

og je er helt enig med deg ang permisjon.... je skal absolutt si je er for at fedre skal være hjemme.... men det skal oxo sies at det er ikke alle som vil... han min vil han, men han gruer seg litt for han syns at 3 mnd hjemme er LENGE....(han kjører langtransport, og får stortsett dilla når han har vært hjemme mere enn 14 dager) heldigvis skal je ha sommerferie 3 av de ukene.... :p

Han legger henne stort sett hver dag og har gjort det nesten hele tiden, samt tatt henne på natten. Problemet er vel at han ikke eier tålmodighet, vi har væørt veldig bortskjemte med lite gråting, så når det først er gråt så mister han tålmodigheten med èn gang. Han blir irritert og det merker begge ungene veldig godt, det hjelper jo ikke. Han sier han prøver å skjerpe seg og han prøver nok, men det hjelper liksom ikke. Merker godt irritasjonen hans selv om han mener han prøver å skjule den. Jeg klarer stort sett å holde meg rolig uansett, så ungene roer seg med en gang jeg kommer, og da blir det jo en ond sirkel at jeg alltid må overta. Både det at de venner seg til at mamma er best, og det at han blir om mulig enda mer irritert fordi han ikke får til og fordi jeg" blander meg. " Men når ungen har grått i flere minutter og jeg hører han banner, da må jeg bare altså...
Må bare signere, for det er ganske likt her..:)
Virkelig trist at du ikke kan være hjemme når du virkelig ønsker det!:( Trasig system..
Krysser fingre for at seperasjonsangsten snart går over!

Det hørtes slitsomt ut:/ men denne trådn fikk meg til å innse at snuppa mi også kanskje har seperasjonsangst da, er ganske likt her på nettene..

Skjønner godt at du irriterer deg over permisjons systemet!
Tror det er flere babyer nå med separasjonangst, her har vi også det, men spesielt på nattestid, og går heldigvis greit om hun da er med meg eller mannen.
Håper dere finner en god løsning snart

Huff, så vondt for både barn og mor :( Gruer meg selv til jeg skal tilbake i jobb.. Har mest lyst til å være hjemme til jul i alle fall. Men det har vi ikke råd til :(

Back
Topp