Sengetid

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Når legger dere ungene?
Har lagt lille ca kl 10-10-30. Men synes han er litt utilpass før han legger seg. Begynner å tro at han "vil" legge seg før!?
Han er 16 dager gammel.. holder godt natt på natta. Spiser hver 3-4time og et par bleieskift..

Litt usikker på dette selv. Legger henne samtidig som meg foreløpig, dvs rundt 11. Men da spiser hun ofte og er litt urolig og sovner som regel mellom 12 og halv 1... Noen kvelder sover hun hele kvelden, fra 6-7 tida (spiser hver 3 time ca), mens andre kvelder er hun våken nesten hele kvelden og spiser ofte. Ikke like lett å være konsekvent med legging da...

Vi legger oss rundt 9 :)

Bader/vasker med varm klut hver kveld kl 8, så legger vi oss i senga og ammer mens vi synger litt og vips så er han sovna :)
Han er 5 uker og kan sove opptil 7 timer i strekk om han er trøtt nok.
Men det gjelder å legge han tidsnok, legger vi han for sent blir han overtrøtt og vil ikke ta puppen, og bruker 1-2 timer på å være urolig, gråte, kave før han til slutt gir opp og sovner. Så våkner han 1 time etter for å spise, så sover han igjen :)

Legger seg når vi legger oss. Eller dvs vi tar kveldstell i 9-tida så ligger hun i babynest på stua til vi legger oss. Ammer gjerne rundt midnatt og da kan hun holde helt til kl 6 igjen. Vi kommer nok til å fortsette slik en stund til :)

Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som kan sove flere timer I strekk:D kveldene varierer veldig. Noen ganger sover han og noen ganger er han våken. Normalt sett sovner han tungt rundt 22-23, og da sover han I 2 timer. Resten av natta sover han ca. 1 time - våkner for pupp, og sover videre. Har ikke sovet mer enn to timer sammenhengende på 1 mnd.

Hun legger seg når vi legger oss rundt 11. Frem til det skal hun som regel ha mat.. Hun sover gjerne fra rundt tolv og til 2-3 før det er ny runde med mat

Jeg har begynt å prøve å legge vesla rundt kl. 20.00-21.00. Kveldstell tas før hun legges. Vi bader annenhver dag. De dagene vi bader gir vi henne massasje. De andre dagene vasker vi med varm klut..
Etter å ha fått pupp og blitt sunget for sovner hun (som regel) raskt.
Hun spiser hver 2-3 time (også om natten).

Dette begynte jeg med da jeg syntes det virket som om vesla ble overtrøtt når hun var våken lenger enn til kl. 21.00

Det skal sies at nesten ingen dag/kveld er lik hos oss!! Vi har fortsatt mange kvelder hvor hun ikke vil/ får sove...!

Vi tar kveldskifte sånn rundt åtte ni. Så ammer jeg. Som regel sovner han og vi legger han i tinylove med nestet i stua. Der ligger han og sover til vi legger oss kl 11/12 kl 12 er det mat. Men noen ganger vil han ikke sove med en gang ...da sover han ikke før kl to tiden...

Legger oss rett før kl2100 og da sovner hun mellom kl2130-2200. Våkner til pupp og bleieskift mellom kl0200-0230, tar ca en halvtime før hun sovner igjen. Våkner igjen til pupp og bleieskift mellom kl0530-0600. Da kan det ta opptil en time siden hun begynner å bli ganske våken, men får hun sovet igjen drøyer det til kl0830-0900 og da er det ingen sjans å få sove mer :)
Er det å beregne som at hun kun våkner en gang på natta da forresten? :p

Her legger vi oss alt fra 21-22-23 tiden. Ammer i senga å sovner par timer igjen før ny runde med mat 2-3 ganger. Ingen kvelder/netter er like..her samsover vi og koser oss :)

Back
Topp