Senger til småbarn..

Gudrun4

Betatt av forumet
Dere med småtroll fra før, når begynte dere med juniorseng til barna deres? I juni er jenta vår litt over 2 år, er det for tidlig med juniorseng da? Nå tenker jeg på seng med halv sprinkelkant da å ikke uten..

Vi har nettopp nå gått over til vanlig seng med sengehest til gutten vår. Han er 21 mnd nå. Han klatrer over sprinkelsenga, og det går ikke ann å ta med kanten. Så da ble det rett over i storseng, orket ikke kjøpe en mellomting.

Jeg vet om flere barn som bruker vanlig seng allerede, som er knappe halvannet år.
Vi skal kjøpe stor seng til Erlend, og venne ham på den i løpet av sommeren.
Lille babyen kan sove i vuggen 2-3 mnd før den blir i minste laget.
Husker Erlend slo ut med hendene og traff veggene, og da våkna han som oftest.
Han blir forresten 2 år den 10 august.

eldste skiftet til vanlig seng når hun var 20 måneder, yngste ligger i sprinkelsenga ennå. Må nok få stor seng til jul. Yngste er vant til å sove i stor seng på hytta. Har gått veldig greit med begge to i forhold til dette med å stå opp.

Jenta vår er ca 2 år og 4 mnd når denne babyen kommer. Tenker vi begynner da med å tenke på juniorseng. Hun ligger godt i sprinkelsenga enda. Babyen kommer til å sove i vugge de første mnd uansett så sprinkelsenga kan storesøster ha for seg selv en stund til om nødvendig 

Sunshine2 skrev:
Å han legger seg til ro der kun 21mnd?

Det har gått over all forventning ja :)

Da skal hu få stor seng å altså. Kanskje 2års gave. Da blir a nok stolt kan jeg tenke meg.. Savner å ha litt ordentlig kontakt ved legge tid. Hu liker så godt å bli kilt på ryggen å lese bøker.. Litt slitsomt med dissa sprinklene.. Kunne gjort det før jeg legger henne ned, men skal ingenting til for å forstyrre kveldsroen hennes.. :p

Mine har fått stor seng rundt to årsalder og det har gått supert, de har holdt seg i sengen og ikke sprunget rundt som ventet :)

Lillemann fikk stor seng med sengehest (stompa luna seng), når han var 18mnd.
Det gikk veldig bra :)
Men han gikk etter bordkanter når han var 7 mnd og løp selv når han var 9mnd.
Så klarte ikke holde han i ro i sprinkelsengen lengere :p

Back
Topp