Jr. er 2 1/2, har sånn sprinkelseng fra IKEA hvor man kan fjerne en side og sette inn vanlig sengekant, og det er det vi bruker nå. Regner med at det kanskje blir stor gutt-seng til sommeren eller så - han er en stor gutt og sover veldig urolig, er litt lei av at han ligger og slår i sprinkelkanten hele tiden, men liker at den er så lav at jeg ikke er redd for at han skal falle ut.
Vurderer denne som stor seng:

Den er vendbar, det finnes et par forskjellige sengehimler man kan feste oppå, og den kan være høy seng med lekekrok under senere:
Når han blir større tenker jeg meg en løsning med pult/sofa/lagringsplass under en høy køyeseng, men går ikke rett på det fra sprinkelseng liksom. [8D]
Ellers kjenner jeg en del som har gått med denne:

Fordelene er jo at den har kanter på 3 sider og med en sengehest blir den rimelig trygg, samt at du har god oppbevaringsplass under uten at den blir ALT for høy.
Uansett har jeg ikke sansen for "junior-senger" som enten er 160 lange eller skal vokse med barnet.
Jeg vil ha barneseng som tåler en voksen, slik at jeg kan ligge ved siden av ham om det trengs, eller gjester kan låne den mens han sover hos meg/pappa/besteforeldrene osv. [:)]