Senger til en 2-3åring

• Trådstarter Trådstarter Velskapt
  • Opprettet Opprettet
V

Velskapt

Guest
Kan eg få se bilde?Kjøper dere stor seng med en gang?
Min har sprinkelseng enno.

Jr. er 2 1/2, har sånn sprinkelseng fra IKEA hvor man kan fjerne en side og sette inn vanlig sengekant, og det er det vi bruker nå. Regner med at det kanskje blir stor gutt-seng til sommeren eller så - han er en stor gutt og sover veldig urolig, er litt lei av at han ligger og slår i sprinkelkanten hele tiden, men liker at den er så lav at jeg ikke er redd for at han skal falle ut.

Vurderer denne som stor seng:

Den er vendbar, det finnes et par forskjellige sengehimler man kan feste oppå, og den kan være høy seng med lekekrok under senere:

Når han blir større tenker jeg meg en løsning med pult/sofa/lagringsplass under en høy køyeseng, men går ikke rett på det fra sprinkelseng liksom. [8D]

Ellers kjenner jeg en del som har gått med denne:

Fordelene er jo at den har kanter på 3 sider og med en sengehest blir den rimelig trygg, samt at du har god oppbevaringsplass under uten at den blir ALT for høy.

Uansett har jeg ikke sansen for "junior-senger" som enten er 160 lange eller skal vokse med barnet.
Jeg vil ha barneseng som tåler en voksen, slik at jeg kan ligge ved siden av ham om det trengs, eller gjester kan låne den mens han sover hos meg/pappa/besteforeldrene osv. [:)]

Jeg vil heller ikke ha juniorseng, men gå rett til stor seng med en liten sengekant. Har sett på den fra ikea med skuffer under jeg også! Ser jo kjempepraktisk ut[:)]  Venter til sommeren tenker jeg[:)]

Jeg kjøpte rosa mammut-seng fra Ikea til snuppa mi da hun var ca 2,5 år.
Angrer nå på at jeg ikke kjøpte vanlig 75 eller 90 seng istedenfor.
Eneste jeg har vært fornøyd med er at den er veeeldig lav - ingen problem hvis hun skulle ha rullet utav [:D] 

Dårlig madrass i denne mammutsenga og Ikea har jo ikke akkuart standarmål på sengene sine [&:]

Datteren min har sovet i vanlig seng siden hun var 1,5 år. Det har gått veldig fint (med sengehest altså)

Min 2,5 åring har nettopp fått denne:

Uten tårnet. Hun sover på madrass nede.

Jamie hadde sprinkelseng frem ti juli ifjor. Så hoppet brødrene oppi sengen og knakk hele dritten[&:], da fikk Jamie stor seng med sånn sengehest foran. Da var han 2 år og 8 mnd [:D]

Begge mine jenter har denne senga.. Minsta sov si første natt i den i går, og eldste fikk den når vi flytta, da var hun 2,3 år.. [:D]

jenten min gikk over fra sprinkelseng til vokseseng når hun var 1.5 år =)

ORIGINAL: Rullepupp

Denne fikk snuppa til 2års dagen sin[:)]

fin seng=)

Mammut fra IKEA, i blått selvsagt [;)]

Superfornøyd, og det er gutten også [:D]

ORIGINAL: lindaen

Begge mine jenter har denne senga.. Minsta sov si første natt i den i går, og eldste fikk den når vi flytta, da var hun 2,3 år.. [:D]

hvor har dere kjøpt den?? Noe slikt vi kan tenke oss til gutta når vi flytter. om vi ikke lager selv da.. :)

vi kjøpte blå mammut seng på Ikea.

nettopp kjøpt denne til vesla, er jo enda et par år til den kommer i bruk, men satser på den blir populær hos henne [:)]

Vi kjøpte faktisk ny seng på lørdag og snuppa er 2 år og 5 mnd. Det er ikke bilde av den på nett, men den er klin lik denne køyesengen, bare man tar bort stigen og kapper av de lange beina[;)] Den er 75*170 og er akkurat passe stor. Vi ville ikke kjøpe storseng til henne da planen uansett er at denne går til en evt nestemann om ca 3 år[;)] De som var større syns jeg var altfor stor. Og så er den ganske nøytral så vi blir nok ikke lei den med det første.

Link:
http://skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_searchitems_1&portlet_searchitems_1_actionOverride=%2Fportlets%2Fsearch%2FsearchItems%2FshowProduct&portlet_searchitems_1product_id=40416&portlet_searchitems_1product_name=Buddy+halvh%C3%B8yseng+90x200+&_pageLabel=sok

det sto forresten mellom denne og den uttrekkssenga fra Skeidar som er avbildet litt lengre opp. Valget ble nærmest avgjort ved krone og mynt[8D] Tilbud på de sengene nå også[:)]

Back
Topp