Sengemadrass

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hvilken madrass har dere i sprinkelsengen? Hva vil dere anbefale og fraråde?
 
Jeg syntes det var sååå vanskelig med madrass og ble aldri klok på det i grunn. Til slutt hastet det så jeg endte opp med å kjøpe en fra Jysk. Det er forsåvidt god, men lurer på om de er litt myk eller om det bare er den tynne overmadrassen det blir søkk i. A er veldig tung, så det har nok noe å si. Men Ikea har jo blitt gode på madrasser og, der så jeg de hadde ganske mye å velge i. Ellers virker det i grunn på meg som at de fleste madrasser til baby er ganske like og laget av de samme materialene, så det spørs om det spiller så stor trille. Det finnes jo madrass og overmadrass som er laget slik at materialet har slike luftlommer som produsenten mener gjør det tryggere og lettere for baby å puste (om de snur seg over på magen). Men, da er du nødt til å bruke laken fra samme produsent for at det i det hele tatt skal ha effekt (og jeg har sett fint lite av de i salg i norske nettbutikker)
 
Jeg syntes det var sååå vanskelig med madrass og ble aldri klok på det i grunn. Til slutt hastet det så jeg endte opp med å kjøpe en fra Jysk. Det er forsåvidt god, men lurer på om de er litt myk eller om det bare er den tynne overmadrassen det blir søkk i. A er veldig tung, så det har nok noe å si. Men Ikea har jo blitt gode på madrasser og, der så jeg de hadde ganske mye å velge i. Ellers virker det i grunn på meg som at de fleste madrasser til baby er ganske like og laget av de samme materialene, så det spørs om det spiller så stor trille. Det finnes jo madrass og overmadrass som er laget slik at materialet har slike luftlommer som produsenten mener gjør det tryggere og lettere for baby å puste. Men, da er du nødt til å bruke laken fra samme produsent for at det i det hele tatt skal ha effekt (og jeg har sett fint lite av de i salg i norske nettbutikker)
 
Vi kjøpte bare en av de dyreste på Barnas hus, for å være på den sikre siden:p Men det var til storesøster. Lillebror har arvet denne, selv om det ikke er anbefalt. Synes den har holdt seg veldig godt. Husker ikke merke...men skulle være sånn som KaliMa beskriver, med luft under overflaten.
 
Vi har helsemadrassen fra barnas hus :) synes nå den er ålreit, men har jo ikke prøvd noen andre heller da :p
 
Kjøpte en til rundt 600 kr på Ikea.
 
Her har mini fått ny seng. Brukte så og si aldri sprinkelsenga. Lå der kanskje 1 måned totalt. Ellers har han sovet i vår seng. Men nå har han fått seng som er 90 bred, som jeg ligger med han i for at det skal komme mamma-lukt i senga. Og han sover kjempegodt! Madrass fra jysk som vi kjøpte på Black week til 1/3 av prisen. "Ooooh" måpte han da han så hvor han skulle sove igår :Heartblue
 
Her har mini fått ny seng. Brukte så og si aldri sprinkelsenga. Lå der kanskje 1 måned totalt. Ellers har han sovet i vår seng. Men nå har han fått seng som er 90 bred, som jeg ligger med han i for at det skal komme mamma-lukt i senga. Og han sover kjempegodt! Madrass fra jysk som vi kjøpte på Black week til 1/3 av prisen. "Ooooh" måpte han da han så hvor han skulle sove igår :Heartblue
Har dere gått over til vanlig seng alt? Vår lille hadde ramla ut da :hilarious:
 
Back
Topp