Sengekantbeskytter

Nursie86

Forelsket i forumet
Skal dere bruke det?

Har hørt så mye forskjellig. Fikk en link tilsendt av ei venninne hvor det sto at sengekantbeskytter øker kvelningsfare. Det samme med babynest.

Åååå. Blir så skeptisk av alle disse rådene å farene. Ikke rart man er usikker førstegangsgravid i denne informasjonsverdenen. Vil jo bare det beste for babyen min.

Men hadde planer om å bruke både sengekantbeskytter å babynest jeg!

Har hatt til de to andre, og skal ha til nestemann også. Syns det begynner å bli alt for hysterisk, er farer rundt hver sving. Alt med måte.
Skal også ha babynest.

Har lurt litt på samme greia egentlig- det har vært en tråd på det tidligere hvor det ble tipset om å bruke sengekant med festene utvendig samt å putte den på før man legger på madrassen slik at den sitter godt fast nedi den liksom... Usikker selv- har kjøpt babynest men ikke kant foreløpig... Førstegangs og uerfaren så er litt usikker. Har bedside crib, og tenker og på at det kanskje er litt upraktisk med kant med tanke på å dra grinden opp og ned?...

Jordmor frarådet meg å bruke det. Vil heller la vær å bruke det, og være sikker på at eg gjør alt eg kan for å forhindre krybbedød. Enn å gå rundt å være urolig. Mistet en lillebror i krybbedød, ikke noe eg vil oppleve på nytt med mitt eget barn.

Så klart vi skal bruke det. Verden begynner å bli veldig hysterisk syns jeg... Vi har en som står av seg selv, ikke slik tynn lefse, de er ubrukelige..

Vi skal bruke både sengekanten og babynest. Jeg er også førstegangs og snakket med jordmor om det. Hun mente også at folk var blitt litt hysteriske rundt dette, og mente det ikke er noe problem. Jeg skjønner at man er skeptiske også, men man får bare føle på hva man mener er riktig selv :)

Tror det er noe i det. Det samme som når de sier de ikke skal sove på magen. Både norske og Amerikanske forskere er enig.
Men jeg har sengekant nå. Kjøpte den før anbefalingene kom. For i starten vil han være så liten at han ikke kommer bort til den. Når han beveger seg og kan komme bort til den blir den fjernet :)
Det er farlig fordi de ligger munnen/nesen inntil og ikke får puste. Så så lenge de er små og ligger midt i sengen er det da ikke farlig.
Babynest har jeg ikke. Men det er fordi jeg vil at babyen skal venne seg til sengen med en gang og ikke være avhengig av det for å sovne. Slik at det er større sjangser for at han sovner overalt uten at nestet må være med :)

Skal ha det, både det og babynest, og himmel på senga. Fikk høre da jeg var å skulle kjøpe det at det visst nok også var farlig nå, da det gjorde slik at ikke barnet fikk tilstrekkelig med oksygen. Syntes det er for hysterisk. Om jeg ser at det kan bli et problem at han kan risikere å bli kvalt av sengekanten, vil jeg selvfølgelig fjerne den, men frem til det kommer jeg til å ha det

Vi bruker babynestet de første mnd som med storesøster, også skal vi ha sengekantbeskytter når han flytter over til neste str seng, først nå har han bare en vogge uten sprinkler:)

Jeg har begge deler, og funnet ut at jeg ikke orker å lese alle artikler eller henge meg opp i det. Som tidligere skrevet i innleggene, det blir hysteri og de finner noe farlig med ALT!!

Tar det ikke på før hun begynner vandre rundt oppi der. Tull og ha på som nyfødt

Back
Topp