Sengekantbeskytter

Io

Elsker forumet
Bruker du sengekantbeskytter til sprinkelseng?

Hvorfor?

(Noen spurte meg I dag om det var noe man måtte ha, men jeg klarte ikke å svare.)

Ja, det gjør det lunere og tryggere for babyen i senga, og hindrer at smokken triller utav senga og ned på gulvet.;)

Må jo strengt tatt ikke ha det. Men jeg synes senga blir mye lunere også er det ikke så lett å få føtter og hender ut sprinklenene etterhvert som dem blir større :p

I tillegg til det som er nevn over vil jeg legge til at ungen vår krasjet alltid hodet inn i sprinkler da hun sov. Diggere med den kanten rundt da:D

Ja, det gjør det lunere og tryggere for babyen i senga, og hindrer at smokken triller utav senga og ned på gulvet.;)
Samme her. Og så blir det ikke så hardt når ham setter seg opp i halvsøvne og tipper bakover inn i sprinklene.
Litt dumt med de tynne som siger nedover, og at han klarer å knytte opp trådene. Hadde de ikke vært så dyre ville jeg kjøpt en av de tykke fra Sebra som kan stå av seg selv, de er kjempefine.

Vi har kjøpt en helt tynn en som slipper godt igjennom med luft, flere anbefaler ikke de tykke med tanke på krybbedød. Så da gikk vi for en tynn, som også gjør det umulig å klatre på :p den har heller ikke snorer til festing men borrelås på yttersiden. Den er jo ikke like lun og koselig, men den hindrer at armer og føtter stikker ut her og der :)

Vi har kjøpt en helt tynn en som slipper godt igjennom med luft, flere anbefaler ikke de tykke med tanke på krybbedød. Så da gikk vi for en tynn, som også gjør det umulig å klatre på :p den har heller ikke snorer til festing men borrelås på yttersiden. Den er jo ikke like lun og koselig, men den hindrer at armer og føtter stikker ut her og der :)
Hva heter den og hvor er den kjøpt? :)

Jeg gjør det så han ikke skal få hender og føtter utafor og så vri seg

Ja, for at barnet ikke skal sette armer og bein mellom sprinklene.

Ja, jeg har ordnet sprinkel beskytter til grindsenga. har Ikea senga som kun har sprinkler på lang sidene, og ingen sprinkelbeskyttere passer på den senga, uten at de blir for slappe å fjamsete (Stram på noen steder, og slakk på andre steder). Så jeg lagde selv, sånn at jeg fikk en som ikke bretter seg ned, som er myk på siden inn til senga, samt at jeg sydde trekk som lett kan taes av å vaskes :-)

Helt klart lunere med sprinkel beskytter, samt at man slipper hender å føtter ut sprinklene, at han slår hode i sprinklene osv. Det meste er jo nevnt :-)

Nei, jeg vil ikke ha unødvendige eller løse tekstiler i en babyseng. Jeg liker luftig og trygt bedre enn lunt. Når jeg leser denne tråden virker det jo som et under at mine barn har overlevd de skumle sprinklene da. :P

Min datter satte seg fast i sprinklene hele tiden så det var greit å bruke. Er usikker på om jeg skal sette den på med nr 2 før jeg ser om han setter seg fast eller om det går bra. Min datter ligger urolig om natta og skaller i senga uansett type seng, men litt ekkelt å se ankelen hennes omtrent vridd rundt om natta pga de sprinklene.

Back
Topp