Sengekant

frøkenblaa

Elsker forumet
Utrolig dumt spørsmål, men jeg spørr likevel. Hvorfor bruker man sengekant? Er det for at ungen ikke skal sette armer og ben fast mellom sprinklene???

Det er for at de ikke skal dunke hodene, og det gjør det litt "lunere". Liam bruker ikke sengekant lenger, han er nå 13 mnd.. Men det er fordi han løftet den opp, såda var vitsen borte[:D]. Men før han ble så stor at han gjorde det, var det også kjekk beskyttelse så ikke bein og armer satt seg fast i sprinklene.
Nå henger bein og armer ofte utenfor sprinklene, men han er blitt stor nok til å få de inn igjen uten problem..he he

en annen "kjekk bivirkning" er hvis barna bruker smokk: da slipper du at de faller så ofte på gulvet og klarer etterhvert å finne smokken selv i løpet av natta[:)]

Jeg skal ha sengekanten hovedsaklig for å gjøre at det ikke blir trekk til henne i senga, jeg er nemlig nødt å ha vinduet åpent om natta.

ORIGINAL: toneany

Jeg skal ha sengekanten hovedsaklig for å gjøre at det ikke blir trekk til henne i senga, jeg er nemlig nødt å ha vinduet åpent om natta.

Samme her [:)] Kommer du til å ha lue på lille`?

ORIGINAL: ¤fersken¤

Er veldig usikker. Skal spørre jordmor og på føden, tenker jeg. Men det blir isåfall en ganske tynn ull-lue uten snøring eller noe.

Er veldig usikker. Skal spørre jordmor og på føden, tenker jeg. Men det blir isåfall en ganske tynn ull-lue uten snøring eller noe.
'

Mm... Gi meg en lyd om hva hun mener da [;)] Jeg har tenkt på det.. Men vet ikke om det er like greit å "herde" fra start.. Men har fått en sånn silkelue som står barnet kan ha på hele tiden - og det er med å beskytte det myke pariet osv.. Men, dont know...

'

Mm... Gi meg en lyd om hva hun mener da [;)] Jeg har tenkt på det.. Men vet ikke om det er like greit å "herde" fra start.. Men har fått en sånn silkelue som står barnet kan ha på hele tiden - og det er med å beskytte det myke pariet osv.. Men, dont know...

Vet ikke om herding har noe for seg da, små babyer skal jo ikke ha det kaldt, og hodet er jo der man mister varmen lettest, så jeg har tenkt på det. Både jeg og sambo elsker kaldt og friskt soverom, men tror det er litt i kaldeste laget nå.

Vet ikke om herding har noe for seg da, små babyer skal jo ikke ha det kaldt, og hodet er jo der man mister varmen lettest, så jeg har tenkt på det. Både jeg og sambo elsker kaldt og friskt soverom, men tror det er litt i kaldeste laget nå.
'

Nei, jeg vet ikke. Hørt 18 grader er anbefalt, thats it..

Back
Topp