Sengekant

Den faren er ikke vekke før 2 år

Har hørt det er 6år? Hm.

Vi kommer til å ha, men den kommer kun til å stikke opp ca 5cm over madrassen :-) det er for at ikke alle smokkene skal falle ut av sengen hele tiden [emoji23]

Jeg endte opp med å sy en litt tynn sengeslange til sønnen min, den tok vi i bruk når han var ca 6 mnd. Frem til det hadde vi brukt en tynn sengekant, men fikk litt noia når jeg leste om krybbedødfaren. Sengeslangen er jo rund, så da kommer det lettere luft rundt/under den dersom han havner inntil. Han er nå 3 år og bruker den ennå i juniorsengen sin. Han hadde garantert slått seg gul og blå hvis ikke denne «støtdemperen» hadde vært der[emoji12]

Hadde bedside crib til første, og der var det ikke behov for det. Men når vi byttet til vanlig sprinkelseng var det første han gjorde å sette et fot fast og hylskrek fordi han fikk vondt og panikk av det. Så da kjøpte vi en sengekant som ble festet med (korte) snorer i hjørnene. Men da var han 6 mnd og rullet fint fra rygg til mage og tilbake.

Har hørt det er 6år? Hm.

Vi kommer til å ha, men den kommer kun til å stikke opp ca 5cm over madrassen :-) det er for at ikke alle smokkene skal falle ut av sengen hele tiden [emoji23]
Ja altså faren er minimal fra 2 til 12år. [emoji4] heldigvis ultraskjeldent. Rundt 4 mnd er den "farligste" tiden pga søvnapne. I USA har dei gjort mye mer forskning på feltet, og det har vist seg at søvnapne hos spebarn er den største grunnen til krybbedød.

Første hadde kun dyne de første månedene. Husker ikke når sengekant ble kjøpt inn, men tror hun var nesten året før den ble brukt. Da satte hun seg fast i sprinklene hele tiden.

Kommer til å gjøre det samme med babyen. Ikke sengekant (den første tiden i alle fall), og kun babynest når jeg er våken.

Nei, kommer ikke til å ha sengekant eller babynest (kun på dagtid) etter lub sine anbefalinger :)

Har ikke hatt babynest el sengekant til noen av mine.. men ønsker meg ett babynest til senga som skal stå i stua nå.. savnet det til minstemann.. Lille blir ikke uansett ikke sovende uten tilsyn i stua.. Inne på soverommet har vi bedside crib, så der skal jeg kun ha skinn og babydyne, er liksom ganske lunt der.. [emoji4]

Jeg fikk høre at det ikke er anbefalt med sengekant i sprinkelseng og vugge... for 8 år siden var det ingen som snakket om at det var farlig så jeg brukte det den gang og har liksom sett for meg å kjøpe det nå også... [emoji85]
Skal dere ha sengekant i sprinkelsenger eller vugga?
Vi vet jo bedre nå en for 8 år siden. Jeg hadde også sengekant. Egentlig ikke så farlig om man bruker den riktig og sikrer den godt. Men det er ikke nødvendig å ha en slik kant heller

Jeg har sengekant som heter Cot Wrap den er uten snorer og er ikke tett.

Jeg hadde det til minste som nå er 6år. Kan ikke huske st jeg hørte noe om farene med det da, men har hørt i ettertid. Men hun sov aldri i senga si d@da hun var lita, sov bare sammen med oss xsmile8Nå skal vi ha bredside crib i begynnelsen, så får vi se hva vi gjør etterpå, men mest sannsynlig blir det ikke sengekant pga anbefalinger :)

Back
Topp