Sengekant

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Dette er noe jeg ikke har kjøpt enda.. erfaringer? Hva er best? Disse som er 4-5 cm tykke og skal stå av seg selv, eller de som du knyter fast? Kom gjerne med linker fra nettbutikker :-)

Jeg liker de du kan knyte fast:) så slipp man at feks babyen når den blir eldre river opp sengekanten hele tiden:)

Vi hadde en med knytting til storebror, men han klarte jo lett å rive den ned når han ble noen måneder, så vi lurer på om vi skal kjøpe en tykkere som står av seg selv nå faktisk.
Den med knyting var uansett så tynn jeg følte ikke den ga noe god beskyttelse. Det er også lunere med en tykkere. Men også en god del dyrere!

Dette er noe jeg ikke har kjøpt enda.. erfaringer? Hva er best? Disse som er 4-5 cm tykke og skal stå av seg selv, eller de som du knyter fast? Kom gjerne med linker fra nettbutikker :)
Jeg leste for en liten stund siden at de sengekantene med knyting (les lang tråd) var farlige fordi babyen kunne vikle tråden rundt halsen, altså kvele seg selv... Vi har en tynn sengekant med liten tråd, har fungert på begge her fra før og bruker nok den igjen..

Vi har en fra forrige. Dessverre har mange tråder røket... Fryktelig irriterende. Heldigvis er de ikke lange nok til kvelning. Spørs om vi kanskje kjøper en ny.

Vi har en fra forrige. Dessverre har mange tråder røket... Fryktelig irriterende. Heldigvis er de ikke lange nok til kvelning. Spørs om vi kanskje kjøper en ny.
Tråder kan du vel lett sy på ;-)

Vi hadde en med knytting til storebror, men han klarte jo lett å rive den ned når han ble noen måneder, så vi lurer på om vi skal kjøpe en tykkere som står av seg selv nå faktisk.
Den med knyting var uansett så tynn jeg følte ikke den ga noe god beskyttelse. Det er også lunere med en tykkere. Men også en god del dyrere!
Synes det er dyrt jeg.. for no tøy liksom.. vurderer å sy selv :-P begynner uanz med babynest, og så ser jeg behov etterhvert tror jeg..

Jo, men det er et spørsmål om å gidde hver gang en tråd ryker. :P Jeg kan jo gjøre et forsøk såklart. ;)
Hehe.. skjønner.. spørs jo hvor mye du har lyst på ny også ;-)

Brukt reiseseng til gutten vår vi, genialt, man kan jo også få reiseseng med heva bunn! ;)

Jeg synes de tykke virker mye lunere, og de er jo litt mer robuste, så de tåler kanskje litt klatring og sånt etterhvert :) fargevalg synes jeg er vanskelig..

Synes det er dyrt jeg.. for no tøy liksom.. vurderer å sy selv :p begynner uanz med babynest, og så ser jeg behov etterhvert tror jeg..
Ja det er veldig dyrt! Men ville gjort som du tenker, bare ser an behovet. Ender fort opp å kjøpe noe som aldri blir brukt om man kjøper alt av utstyr før babyen kommer :)
Vi bruker ikke grindseng første månedene uansett.

Ja det er veldig dyrt! Men ville gjort som du tenker, bare ser an behovet. Ender fort opp å kjøpe noe som aldri blir brukt om man kjøper alt av utstyr før babyen kommer :)
Vi bruker ikke grindseng første månedene uansett.
Ja, lett å bli dratt med i shoppingånden!

Jg kjøpte en høy tykk med knyting på Ellos.. Hvit, med laban spøkelse.. Super søt... Hadde helt enkle til de 2 andre, men syntes de var for lave.... Så håper eg blir fornøyd med denne.. :)

Jeg har kjøpt en helt enkel kant med knyting. Kjøpte den på Princess til 299,-
Er jeg ikke fornøyd med den så bytter jeg den heller ut når jeg ser behovet :)

Hva er egentlig grunnen til sengekant? Er det for å gjøre det lunere, beskytte mot sprinklene eller noe annet? Har ikke dratt meg til å kjøpe det enda, men bør kanskje.

Hva er egentlig grunnen til sengekant? Er det for å gjøre det lunere, beskytte mot sprinklene eller noe annet? Har ikke dratt meg til å kjøpe det enda, men bør kanskje.
Er vel for de tingene du nevnte her ja.. men er jo ikke et must.. de hadde ikke sånt da jeg var baby i alle fall ;-)

Har hatt tynn med snor til de andre, men synes disse tjukke er veldig lune og solide så har investert i det denne gangen.
Har fra før av matchende sengehimmel og sengetøy til denne:
http://www.mimmis.no/produkt/12426-...er=http://www.mimmis.no/default.aspx?fio=true

Betalte forresten "bare" 500,-, med en rabattkode jeg hadde. Eneste er at jeg synes det er vanskelig å vaske den, det er håpløst å vaske madrassen/fyllet og den kan fort bli ødelagt av en runde spy/oppkast..

hadde egentlig ikke tenkt å bruke det.. men min kjære svigermor hadde visst planer om det, å ville ikke kjøpe til oss.. så detfor får jeg en hjemmelaget :) spent på resultatet :D

Back
Topp