Sengekant på sprinkelseng?

Nei,jeg er klar over at enkelte ting ikke er bra, ifht hva som er forsket på!. Men når jeg sovner under amming ligger hun jo helt inntil puppen og jeg føler hun iallefall får tette luftveier. Hun har egen dyne men graver seg inni kroppen min så det kjennes ikke trygt ut.

Hun er laget for å spise og være inntil deg hele døgnet, og du er laget for å ha henne der. ;)
Det er noe helt annet med en livløs gjenstand som en sprinkelbeskytter.
Jeg var også livredd for samsoving, frem til jeg faktisk prøvde. Jeg blånektet å ha ham i sengen min på sykehuset første natten etter fødselen, men jordmor hørte heldigvis ikke på meg, og fikk "slått" litt vett i skallen på meg, og ba meg stole på kroppen min, og kroppen hans. <3

Hun blir jo ikke liggende helt inntil deg som i en sengekant, for det er mer luft mellom dere, og du rører deg litt selv om du ligger på samme side slik man skal. :)
Du vil også være så var at du merker om babyen blir liggende helt inntil deg. Morsinstinktet tar over mors kinestetiske sans. <3
Jeg prøver hvertfall å gjøre ham trygg nok til å sove i vugga, og det er fordi pappaen snuser. Da vil jeg unngå å samsove, men det er ikke lett :p

Jeg prøver hvertfall å gjøre ham trygg nok til å sove i vugga, og det er fordi pappaen snuser. Da vil jeg unngå å samsove, men det er ikke lett :p

Ja, det bør han jo slutte med for begges del, og det er ikke trygt å samsove med ham mens han snuser, så det er jo fint du unngår. :)
Evt. flytte mannen på et annet rom. Det funker veldig fint for oss. (Pga snorking, ikke snus. :P )

Ja, det bør han jo slutte med for begges del, og det er ikke trygt å samsove med ham mens han snuser, så det er jo fint du unngår. :)
Evt. flytte mannen på et annet rom. Det funker veldig fint for oss. (Pga snorking, ikke snus. :p )
Han sover mange ganger på kontoret pga lillegutt ikke lar oss sove;) en av oss må være opplagt til frøkna :p

Vi skulle jo egentlig bruke sengekant og hadde montert den men den ble fjernet etter 1 eller 2 netter. Det har gått fint helt til nå. I dag lå plutselig med beina ut gjennom sprinklene og kavet og skrek. Det er jo selvfølgelig bedre enn at hun blir kvalt og dør men jeg liker ikke det heller, altså. Kan det forhindres? Jeg føler at begge valgene blir feil, liksom.

Velger å ikke bruke det da jeg personlig synes at barn må kunne tåle litt. Slår han borti kanten så er ikke det noe farlig [emoji5] Så mye kraft har de ikke [emoji28]

Brukte aldri sengekant i sprinkelsenga med storesøsteren. Hun kunne vikle hender og føtter mellom sprinklene eller slå i sprinklene, skalle seg. Skjedde ikke ofte da. Men hun slo seg aldri så hun fikk vondt. Blir ikke å bruke noe når lillebror skal over i sprinkelseng heller.

Back
Topp