Sengekant på sprinkelseng?

derma

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Dere som har sprinkelseng, bruker dere sengekant / sprinkelbeskytter?

Japp, det har vi til storesøster. Han her får det og når han flytter inn i sprinkelseng om noen måneder :)

Vi måtte ha det til storesøster pga hun var så urolig tidligere, så den står klar i tilfelle han også er det (er foreløpig i vugge) :)

Nei, for med førstemann (selv om kantbeskytteren var knyttet stramt )så kom jeg inn en morgen og han hadde klart å henge hodet fast i den - og det var ikke noe gøy syn :woot: De skal ha minst mulig i sengen for sikkerhet:happy:

Nei, for med førstemann (selv om kantbeskytteren var knyttet stramt )så kom jeg inn en morgen og han hadde klart å henge hodet fast i den - og det var ikke noe gøy syn :woot: De skal ha minst mulig i sengen for sikkerhet:happy:
Vi har en slik tykk som står av seg selv, syns også de trådene er litt skumle :) frøkna var så urolig og styrte veldig, så måtte ha noe beskytter :sorry:

Vi har en slik tykk som står av seg selv, syns også de trådene er litt skumle :) frøkna var så urolig og styrte veldig, så måtte ha noe beskytter :sorry:
Har ikke testet ut sånn som står av seg selv, så kanskje jeg må se på det istedet :happy: Se om han vil ta noen dupper i sengen sin for foreløpig sover han i vår seng om natten:)

Har ikke testet ut sånn som står av seg selv, så kanskje jeg må se på det istedet :happy: Se om han vil ta noen dupper i sengen sin for foreløpig sover han i vår seng om natten:)
Lillegutt her vil også kun sove hos oss, og aller helst oppå meg :p litt slitsomt, men koselig også. Og hva gjør man ikke for litt søvn? :happy:

Vi har brukt til nå siden hun har ligget stille men hun klarer å flytte på seg mer og mer så jeg vurdere sterkt å fjerne den nå, frem til hun blir så stor at hun klarer å flytte seg unna igjen bevisst.

Last edited:
Vår og står av seg selv! Veldig tykk, og enkelt :) Sebra kanskje? Husker ikke helt merke.

Lillegutt her vil også kun sove hos oss, og aller helst oppå meg :p litt slitsomt, men koselig også. Og hva gjør man ikke for litt søvn? :happy:
Søvn er viktig, så om han vil ligge inntil meg å omtrent amme hele natten så er det greit så lenge jeg slipper å reise meg opp fra sengen hver time :wacky: Samsov også med di to eldste og det ‘reddet’ søvnen det første året :D

Usikker hva vi skal gjøre etterhvert. Men har sett på sebra sin tykke. Synes det er like skummelt med sprinklene i sengen. Men ønsker sengekant uten tråder.

Sniker fra januar. :)

Vi skal ikke ha sengekant pga økt risiko for krybbedød.
Tykk sengekant er forresten like ille som tynn. Faren er ikke bare at snorene kan vikle seg rundt hals, men også at baby blir liggende med ansiktet inn mot kanten, og får for lite oksygen.

Usikker hva vi skal gjøre etterhvert. Men har sett på sebra sin tykke. Synes det er like skummelt med sprinklene i sengen. Men ønsker sengekant uten tråder.

Ja, jeg synes egentlig begge deler er skummelt. Min lille veier så inmarri med armene og jeg synes ikke noe om at hun slår borti sprinklene eller dunker hodet borti. Selv om det selvfølgelig er bedre enn at hun er død.

Tykk sengekant er forresten like ille som tynn. Faren er ikke bare at snorene kan vikle seg rundt hals, men også at baby blir liggende med ansiktet inn mot kanten, og får for lite oksygen.
Jeg for min del må se hvordan lillegutt blir. Blir han som storesøster når han blir større så er vi "nødt" til å bruke det pga herjing. Men igjen så brukte vi vugge til frøkna (uten noe ekstrautstyr) helt til hun var 5-6mnd og begynte å snu seg :) da var det et par mnd der jeg sov dårlig pga hun snudde seg og skulle sove på magen, før jeg måtte innse at det ikke gikk å hindre henne :) da var hun stor nok til å kunne snu seg begge veier, og dermed var den verste faren over :) syns jo det var ubehagelig å ha ting i sengen og at hun snudde seg på magen, men jeg holdt på å gå på veggene av å ikke få sove ordentlig fordi jeg hadde angst for at noe skulle skje :sorry:

Den skjønner jeg. Hadde aldri trodd at jeg hadde behov for det. Men feks nå så sovner babyen kun i babynestet eller oppå meg eller inni armene mine. Og det er iallefall farlig mtp krybbedød. Men når man ikke får sove og babyen er som hun er så må man velge sine kamper tenker jeg.. selv om jeg skulle ønske hun ville følge "reglene" så trenger babyen nærhet,kos og bli pakket godt inn for å roe seg. Og søvnen jeg får de korte timene er gull verdt.

Back
Topp