Sengekant og madrass til kurv vugge

YviK

Forelsket i forumet
Min samboer har en kurv vugge fra da han var liten. Denne skal vi bruke til prinsessa. Noen som vet hvor jeg kan få tak i madrass og sengekant?

Kjøp skumgummi på jysk og klipp til. Ser de har sengekant til vugge på kidsparadise.no

Kjøp skumgummi på jysk og klipp til. Ser de har sengekant til vugge på kidsparadise.no
Ja, var inne å så nå. Må måle vugga først. Siden den er 42 år gammel så har den sikkert ikke standardmål. Tenkte jysk jeg også. Gleder meg til å bruke den. Alle i min samboers familie har brukt den så det er kjempestort for oss.

Ja, var inne å så nå. Må måle vugga først. Siden den er 42 år gammel så har den sikkert ikke standardmål. Tenkte jysk jeg også. Gleder meg til å bruke den. Alle i min samboers familie har brukt den så det er kjempestort for oss.
Hvilken madrass har de andre brukt da? :) Kan du ikke bare spørre de?

Hvilken madrass har de andre brukt da? :) Kan du ikke bare spørre de?
De har en gammel madrass som er oppe på loftet, men den er brukt til flere barn så min svigermor ville ikke anbefale den. Hun visste ikke hvor den ble kjøpt. Ganske mange år siden siste barnet brukte den.

Skjæe til madrass selv ja, kanskje- evt ta mål og google målene på madrassen :)
Til sengekant tenkte jeg på denne i en slik vugge: http://www.minikids.no/collections/ferm-living/products/pute-sengekant-ferm-living-mr-inka
Veldig dyr da, men veldig fin :-)
Den var veldig morsom, men litt dyr ja. Vi skal bruke vugga i ca 1 mnd som eneste seng og deretter i stua som ekstra seng. Vi skal flytte og har allerede en sprinkelseng sørpå som vi skal bruke så ville egentlig ikke bruke alt for mye. Blir nok til at vi skjærer til madrass selv.

Vi har også arvet vugge. Jeg kjøpte en skumgummi på jysk til 99,- og klipte til selv etter mål :) var ikke noe vanskelig! Jeg kommer til å ta et dobbelt trekk med laken rundt, eller sy et trekk rundt. Tror jeg kommer til å ha babynest i vugga også.. Skal kun brukes et par måneder før vi får plass til sprinkelseng

Vi har også arvet vugge. Jeg kjøpte en skumgummi på jysk til 99,- og klipte til selv etter mål :) var ikke noe vanskelig! Jeg kommer til å ta et dobbelt trekk med laken rundt, eller sy et trekk rundt. Tror jeg kommer til å ha babynest i vugga også.. Skal kun brukes et par måneder før vi får plass til sprinkelseng
Jeg tror også at jeg går for babynest og klippe rundt skumgummimadrass. Vet ikke om jeg skal ha noe rundt. Det følger med en slags blondegreie men den er ganske gammeldags så vet ikke om jeg bare lar kurven være synlig

Jeg tror også at jeg går for babynest og klippe rundt skumgummimadrass. Vet ikke om jeg skal ha noe rundt. Det følger med en slags blondegreie men den er ganske gammeldags så vet ikke om jeg bare lar kurven være synlig

Hvis du ikke liker å sy selv, så kan du jo bare legge et stort laken i, så føles kanskje vugga litt lunere for baby? Jeg har ei vennine som skal sy et trekk til å ha rundt. Vugga er ganske lik din :)

Hvis du ikke liker å sy selv, så kan du jo bare legge et stort laken i, så føles kanskje vugga litt lunere for baby? Jeg har ei vennine som skal sy et trekk til å ha rundt. Vugga er ganske lik din :)
Jeg kan ikke sy så det går ikke, men et laken over høres bra ut. Får se hva jeg gjør :)

Back
Topp