Seng,vugge...?

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Mulig det har blitt laget tråd om dette før, men jeg orker rett og slett ikke å bla igjennom 100 sider :p

Jeg er førstegangs og lurer på hva dere skal bruke den første tiden når babyen skal ligge på samme rom som dere? Skal dere ha sprinkelseng, vugge... noe av det andre som finnes der ute?

Jeg skal ha kurv på soverommet og vugge i stua til å begynne med, så går vi over til sprinkelseng når babyen vokset ut av kurven :) Har vært heldig og arvet alt, og dobbelt opp skik at vi kan ha alle alternativer på hytta også :)

Vi har sprinkelseng på soverommet. Kurv m/stativ i stua. Skal samsove, så hun skal ha ammemadrass i vår seng.

Kjøpte nettopp Troll Monika vugge (på hjul) fra Barnas Hus. Skal trille den fra soverommet og inn i stua på dagtid. Vi har soverom i samme etasje som dagligstue og kjøkken så tenker at det fungerer fint i starten. Nå babyen blir rundt 6 mnd skal vi ha sprinkelseng på soverommet, og da blir det vel heller lekegrind i stua. Kanskje vi kjøper lekegrind helt fra starten av også. Fint sted å sove på dagtid det :)

Vi har en gammel kurv med hjul som vi bruker i starten. Sovner lille i stua sent på kvelden, kjører vi han bare inn på soverommet. Praktisk :)

Vugge på stua, må se om min far får laget en bedside før baby kommer, hvis ikke blir d sprinkelseng på soverommet :p

Last edited:
Vi skal ha ammeseng(kan ikke navnet på den) på soverommet. Også skal oldefaren til bøllefrø lage vogge som skal stå i stuen

Her blir det Chicco sin next2me på soverommet og Sleepyhead nede i stua tidvis oppi lekegrinda og tidvis sammen med oss på sofaen etter som Lille2014 er våken eller ei tipper jeg :D

Skal ha gulliver senga fra ikea, der kan man ta av ene sprinkel siden og bruke som bedside crib i starten. Den er ikke den fineste, men veldig praktisk.
Skal ha baby inne hos oss ja.

Skal ha gulliver senga fra ikea, der kan man ta av ene sprinkel siden og bruke som bedside crib i starten. Den er ikke den fineste, men veldig praktisk.
Skal ha baby inne hos oss ja.

Det samme skal vi gjøre. Hvis baby skal sove i stua får det bli i babynest i sofaen, eller i vognbagen (gjerne ute), vil ikke ha for mye stæsj i huset.

Next2me seng på soverommet i starten og etterhvert så blir det å flytte inn i sprinkelseng på eget rom :)

Sprinkelseng med babynest på soverommet, leandervuggen på stua på dagtid

Sprinkelseng på vårt rom de første månedene, også har vi kjøpt lekegrind med hjul som vi kommer til å ha i stuen,pga vi har en stor hund som ikke tar hensyn til noe eller noen. Hadde vi hatt en roligere hund så hadde vi hatt kurv eller vugge i stuen. :)

Back
Topp