Seng og vugge

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg vet det er tidlig enda, men jeg elsker å planlegge.

Er det noen som vet hvilken seng og vugge de skal velge?

Her arver vi nok en gammel vugge som er brukt av mine søstre, søskenbarn og sist tantebarn :)
Seng og resten har jeg ikke tenkt på enda :)

Har ikke tenkt på det endå ;) men tviler på jeg skal ha vugge, ble aldri brukt sist! Satser på nest ;)

Vi har sprinkelseng fra før av, 2åringen sover i den nå. Tror det er Hemnes fra Ikea. Vi har tatt bort den ene siden, så hun bruker den med sengehest bare. Hun skal få en ny snart, må bare male den ferdig først.

Det haster ikke med det da, tenkte å ha bedside crib i starten, den fra chicco.
En venninne har den nå, og hun sa vi kunne arve den. Jeg tenker den er grei å ha som reiseseng også.

Når det gjelder vugge vet jeg ikke. Svigerinna har en jeg håper vi kan arve. Ellers kjøper vi noe brukt, ser mange selger billig

Jeg har en over 100 år gammel kurv, som en gang var bagen til min farmors barnevogn :) Når gutten min ble født hadde jeg den stående i stuen med sengehimmel, og dette barnet skal også få ligge i den, helst med babynest i denne gangen. Den kurven har både jeg, pappa, farmor, og hennes tre eldre søsken sovet i, så den betyr mye for meg :)

Når mini kom, fikk jeg også en stor spesiallaget vugge fra pappa i gave, som dessverre ble brukt lite siden den sto hos han. Denne gangen tenker jeg vi tar den hjem og har den på vårt soverom istedet for spinkelsenga, den kan vi heller ta i bruk når barnet kommer seg ut av vugga, eller skal inn på eget rom :p

Gleder meg veldig til å ta det frem, og pynte og gjøre klar soveplassene :)

Vi har stokke den mini så får se om den blir brukt nå da

Kunne ha tenkt meg en retro vugge i stua, og kanskje en slik bedsidecrib.. Noen som vet om det passer på seng uten ramme, altså bare madrass? :)

Tipper det blir bedside crib eller en hengevugge (Leander kanskje) i starten. Har ikke begynt å se på det enda.

Har litt lyst på daybed til Stokke i stua denne gang. Og så har vi firkløvervugge og sprinkelseng fra før ☺️

ImageUploadedByBV Forum1476910274.326879.jpg
Har en sånn type vugge. Brukte den mye de første mnd sist. Kommer til å ha den i stuen:) Ny sprinkelseng på Ikea til babyen må vi ha. Skal ha babygrind denne gangen, da vi ikke hadde plass sist gang:)

Har en vugge de to andre sov i. Og så regner jeg med å få låne sprinkelsenga som står hos svigers. Jo mindre vi må bruke penger på jo bedre..

Har en bedside crib fra Troll som jeg ELSKER (og anbefaler på det varmeste) som den lille skal sove i ved siden av meg den første tida. Og så får vi se om den overtar storebrors sprinkelseng når den tid kommer, kanskje han da kan ha junior seng. Ellers blir det IKEA sprinkelseng, regner jeg med.

Back
Topp