Senebetennelse i håndledd?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Igår fikk jeg vondt i håndleddet, gjør vondt når jeg bruker hånda (bare å skrive her gjør vondt) og det verker fra rundt tommelen og stråler oppover i armen[&:]

Kan det være senebetennelse? Går det over av seg selv?

Inni mllom blir jeg litt stiv i håndleddet, dra beveger jeg på hånda til det knepper i leddet(som når man knekker i knokene liksom[8D]) og da er det greit igjen[:D]

Sitter forran pc på jobb, skriver ikke altfor mye egentlig men kan ikke la vær å bruke hånda da[8|]

det kan godt være senebetennelse. Prøv med varmebehandling og fullstendig ro i armen til i morgen. blir det ikke bedre, gå til legen på mandag.

høres ut som bettenelse ja. ta dt med ro i kveld du...

Ok, da prøver jeg på det[:)] får dra på legevakta isåfall ellers må jeg nok vente lenge.., er utrolig vondt og jeg klarer så vidt bruke hånda..verker skikkelig[:'(] sist jeg fikk haste time hos legen måtte jeg vente i 6 dager[:-]

sånn har jeg.. hele tiden,om jeg ikke avlaster den totalt.. har kronisk senebetennelse i handleddet[&o]
harfaktisk fått en invaliditetsgrad på 7%pga smerteproblemet.

ORIGINAL: *~Trine~*

sånn har jeg.. hele tiden,om jeg ikke avlaster den totalt.. har kronisk senebetennelse i handleddet[&o]

Så kjedelig da.. er det noe man kan gjøre for å lindre smertene litt? er fader ike mye godt det her..verker selv om jeg har hånda helt i ro og enda værre når jeg bruker hånda, spes vri eller bøye håndleddet og bruke tommelen[:'(]

ORIGINAL: *LiLLa*

jepp,sliter med det selv i hele armen av å bære på dokka..[&:]

er kjempevondt...

jeg har fått sprøyte i overarmen en gang,det hjalp![:)]men anbefaler det ikke,for det er jævla vondt å ta den..

(er ikke sikker på om legene gir den sprøyta lengre heller..)

Hmm...høres ikke bra ut, men må si at det gjør jævlig vondt så skulle gjerne tatt en sprøyte[8D]

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: *~Trine~*

Så kjedelig da.. er det noe man kan gjøre for å lindre smertene litt? er fader ike mye godt det her..verker selv om jeg har hånda helt i ro og enda værre når jeg bruker hånda, spes vri eller bøye håndleddet og bruke tommelen[:'(]

anbefaler deg å gå til lege.. der kan du enten få kortisonsprøyte eller voltaren.. men hjelper ikke særlig.. dem selger handleddsbandasje på apotek, som hjelper på å stive av handen, siden det gjør mest vondt når den brukes..
Bruker å komme å gå det der..å er særdeles ubehagelig.. man blir jo nesten funksjonshemma..både brødskiveskjæring,ostehøvling,skriving og data etc blir umulig.. iallefalls vært smertefullt..

Takk for tips [:D] stikke på apoteket i morra og høre hva de har..orker ikke gå sånn, blir temmelig hemmet med kun 1 hånd når man har to barn[8D]

Du trenger ikke gå til legen for betennelse. Har hatt det ofte jeg. Pleier å hjelpe med ibux eller ibumetin. Det er betennelsesdempende. Jeg foretrekker ibumetin da. Bare ta så ofte som det står på pakka.

ORIGINAL: Lasog

Du trenger ikke gå til legen for betennelse. Har hatt det ofte jeg. Pleier å hjelpe med ibux eller ibumetin. Det er betennelsesdempende. Jeg foretrekker ibumetin da. Bare ta så ofte som det står på pakka.

Tenkte prøve noe sånt, men hjelper det ikke går jeg til legen for tips..vil ikke ha masse plager med det i fremtiden så vil bli helt kvitt det med hjelp av lege [:)]

forresten så får du kjøpt håndleddskinner på apoteket - de er geniale.. bruker det når jeg har senebetennelse i håndleddet..
nå har jeg i skuldern og da er det ikke så mye å gjøre annet enn å la være å bære markungen og kjøre bil...

ORIGINAL: Dollface

forresten så får du kjøpt håndleddskinner på apoteket - de er geniale.. bruker det når jeg har senebetennelse i håndleddet..
nå har jeg i skuldern og da er det ikke så mye å gjøre annet enn å la være å bære markungen og kjøre bil...

Hehe...ikke sitte på pc ja..har ikke noe liv utenom så da får jeg bare offre hånda[:D]

Sånne skinner hadde nok ikke vært dumt nei..klarer man skrive på pc med de? tenker på jobb og sånn?

Kjipt å ha det i skuldra da[:-]  hadde ikke trodd det var så j*vlig vondt...[&o]

Tenkte prøve noe sånt, men hjelper det ikke går jeg til legen for tips..vil ikke ha masse plager med det i fremtiden så vil bli helt kvitt det med hjelp av lege [:)]

Okay. Men betannelse er sånt du desverre kan få igjen senere uansett. Det kommer av de samme bevegelsene opp igjen og opp igjen.

ORIGINAL: Dollface

Hehe...ikke sitte på pc ja..har ikke noe liv utenom så da får jeg bare offre hånda[:D]

Sånne skinner hadde nok ikke vært dumt nei..klarer man skrive på pc med de? tenker på jobb og sånn?

Kjipt å ha det i skuldra da[:-] hadde ikke trodd det var så j*vlig vondt...[&o]

det som hjelper - og som legen også vil si til deg (så vet du deet, og sparer 200 kroner i egenandel [8D] ) er betennelsesdempende tabletter - eks ibux, avslapping og avlasting der du har smerter, samt denne håndleddsskinnen slik at du ikke skal bruke håndleddet i de vonde og slitasjeforårsakende stillingene.. (ffant ikke noen bedre måte å si det på, men du skjønte det?)
Den skinna koster litt, men jeg har hatt god bruk for min.. kjøpte den da jeg fikk Tobias, for jeg fikk senebetennelse i håndleddet rett etter han ble født av all bæringa og stående amming.. [8D]

Okay. Men betannelse er sånt du desverre kan få igjen senere uansett. Det kommer av de samme bevegelsene opp igjen og opp igjen.

Trodde det kunne bli bra med trening og eventuelt fysio timer?[8|] dritt å måtte slite med det fremover da..er jo ikke godt[&o]

Trodde det kunne bli bra med trening og eventuelt fysio timer?[8|] dritt å måtte slite med det fremover da..er jo ikke godt[&o]

Ja du blir jo bra. Men du kan få det igjen uansett. Hvis du får det av arbeids stilling feks, så må du prøve å finne en annen arbeids stilling så du ikke får det. Skjønner?

Ja du blir jo bra. Men du kan få det igjen uansett. Hvis du får det av arbeids stilling feks, så må du prøve å finne en annen arbeids stilling så du ikke får det. Skjønner?

Ja[:)] men vet ikke hva det er som har gjort at det ble sånn[8|] skriver litt på pc på jobben, men egentlig ikke mye og det er venstre hånda og ikke muse hånda heller[:-]

Var truck fører i 2 år og brukte konstant venstre hånda..men det er jo 3 år siden da..[8|]

Back
Topp