• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Sendt henvisning til skien:)

Mammatilto+

Forelsket i forumet
Hei.
Er en stund siden jeg var her sist... Jeg har tvillinger på 2 år og tre måneder, som er prøverørsbarn:)
Nå har vi lyst på et barn til, så jeg var hos lege på onsdag, da det ble sendt henvisning. Jeg må igjennom all hormon behandling på nytt, da det var for dårlig kvalitet på eggene, så dem ville ikke tåle nedfrysingen.  Men men... Det er vært det når det går bra:)

Det jeg lurer på... Er det noen andre som hører til Skien her? Vet dere ca ventetid? Hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt til dere fikk brev tilbake?

(Ble behandlet på Riksen forrige gang, å der ventet vi i 10 mnd.)

Det er ikke fertilitetsklinikk i Skien, men i Porsgrunn. Jeg hører til der og er nå gravid med tvillinger etter 1. fryseforsøk. Når jeg fikk sendt henvisning var det 4 mnd ventetid, men kom inn etter ca 2 mnd. Lurer på om det kanskje er 6 mnd ventetid nå, men er ikke helt sikker.

Lykke til! De er veldig dyktige og koselige der ute[:D]

ORIGINAL: tullemor79

Det er ikke fertilitetsklinikk i Skien, men i Porsgrunn. Jeg hører til der. Når jeg fikk sendt henvisning var det 4 mnd ventetid, men kom inn etter ca 2 mnd. Lurer på om det kanskje er 6 mnd ventetid nå, men er ikke helt sikker.

Lykke til! De er veldig dyktige og koselige der ute[:D]

sign.tullemor[;)]

ORIGINAL: Nesing

Men må ikke dere gå privat da? Siden dere ikke har egg på frys og allerede har fått to barn ved hjelp av IVF (det spiller ingen rolle om man får et barn av gangen eller to samtidig, man får kun dekket behandling for å få to barn)? Jeg er temmelig sikker på at man ikke vil få dekket behandling i det offentlige så lenge situasjonen deres er slik den er. Lykke til uansett hva dere velger! [:)][:)]

Dette stemmer, det du kunne brukt fra klinikken da var vel bare de egga du hadde på frys, mn slik jeg forstår det så har ikke du det nå.

De har vel ikke forandra på denne regelen, hvet at de Sverige er grensa på 3 og ikke 2 slik som her i Norge.

har ikke peiling angående ventetid siden vi går privat så har vi sluppet det. ønsker deg kjempe masse lykke til[;)][;)]

Her er lista over ventetider som du spurte om [;)]

Jeg har akkurat selv vært i Porsgrunn og satt inn 2 egg i 1. fryseforsk.
Folkene der er supre, så det er bare å glede seg til å komme dit [:D]

Vet at de vi hadde 1. forsøket vårt i 2005, da gikk det totalt 8 måneder i
ventetid. Først 3 måneder på konsultasjo, og så 5 måneder på uttak/ innsetting.

Men må ikke dere gå privat da? Siden dere ikke har egg på frys og allerede har fått to barn ved hjelp av IVF (det spiller ingen rolle om man får et barn av gangen eller to samtidig, man får kun dekket behandling for å få to barn)? Jeg er temmelig sikker på at man ikke vil få dekket behandling i det offentlige så lenge situasjonen deres er slik den er. Lykke til uansett hva dere velger!

Det visste ikke jeg om... Hvis det er sånn, burde dem jo fryst egga jeg hadde da, å prøvd iallefall...
Men man har jo tre forsøk... Trodde det gjelt uannsett jeg... Blei skuffa nå[8|]

ORIGINAL: *Kathrine*

Men må ikke dere gå privat da? Siden dere ikke har egg på frys og allerede har fått to barn ved hjelp av IVF (det spiller ingen rolle om man får et barn av gangen eller to samtidig, man får kun dekket behandling for å få to barn)? Jeg er temmelig sikker på at man ikke vil få dekket behandling i det offentlige så lenge situasjonen deres er slik den er. Lykke til uansett hva dere velger!

Det visste ikke jeg om... Hvis det er sånn, burde dem jo fryst egga jeg hadde da, å prøvd iallefall...
Men man har jo tre forsøk... Trodde det gjelt uannsett jeg... Blei skuffa nå[8|]

Der kan jeg svare deg, jeg hadde to forsøk..ikke noe på frys da jeg ble gravid med lillegutt.
Jeg for ikke flere forsøk, for runde nr 1 er oppbrukt det gjelder til man for et barn.
Søskenforsøk for jeg ikke pga alder er for gammel rett og slett....så jeg for jo ikke til 2 engang, så jeg har et mirakelbarn i magen nå...helt utrolig......hadde ikke råd til å gå privat, så jeg var redd for at dette kom til å bli et enebarn, men nå ser det ut til at han slipper det.

Men du har jo to da så de har iallefall søsken og slipper å være alene.

Men du kan jo ta privat da, kanskje det går greiere for dere enn for oss.

Håper det blir forsøk på deg uansett, den ene veien eller den andre. Jeg har ikke verken erfaring eller peiling på regler mtp søskenforsøk, men vil ønske deg lykke til!

Back
Topp