Sende søknadsskjema til NAV

Amorosa

Elsker forumet
Jeg har nettopp fyllt ut søknad om kontantstøtte. Jeg printet ut søknaden på nav.no. For å komme til søknaden måtte jeg taste inn postnummer og personnummer. På førstesiden (som står at skal ligge øverst når du sender papirene til NAV), så står det at søknaden skal sendes til NAV-adressen som står på førstesiden, altså NAV, po.boks 1407 Sentrum, 0109 OSLO. Men i orienteringen, som ligger ved søknaden, så står det at det skal sendes NAV lokalt, og jeg tilhører IKKE NAV Oslo! Jeg tastet jo inn postnummeret mitt for å få frem søknaden, så da skulle en jo tro at det kom opp riktig kontor? Jeg ringte NAV og spurte hva som var riktig, men de kunne ikke svare meg (altså de visste ikke), og kunne absolutt ikke forstå at det var sånn?? Noen som har fyllt ut dette NYLIG, som vet om jeg skal sende det til Oslo eller NAV lokalt??

Det var forresten samme saken da vi skulle søke om gradert uttak av fedrekvote, men da endte det med at jeg sendte det rett til en kontaktperson hos NAV forvaltning...

jeg leverte bare papirene til mitt navkontor..så tok de det der i fra...aner dessverre ikke hva du skal gjøre..teit av de på nav å faktisk ikke VITE[8D]

Jepp, ender nok med at jeg personlig leverer det hos NAV lokalt. Men skjønner at det blir mye rot hos NAV når det står så forskjellig!

Du skal sende til den adressen som står på forsiden. Det er adressen til de som scanner inn søknaden, og videresender den til lokalkontoret ditt.

Leverer du den til nav kontoret ditt, vil de sende den dit med en gang og så får den i retur når den er scannet.

ORIGINAL: *Schmoopy*

Du skal sende til den adressen som står på forsiden. Det er adressen til de som scanner inn søknaden, og videresender den til lokalkontoret ditt.

Leverer du den til nav kontoret ditt, vil de sende den dit med en gang og så får den i retur når den er scannet.

Ja, jeg regnet med at det var slik, siden den "scanning-funksjonen" hos NAV er relativt ny. Men siden det står i orienteringen til selve søknaden at det skal sendes lokalt, så ble jeg litt usikker. Jeg spurte da jeg ringt NAV om det kunne ha seg at de hadde glemt å oppdatere den orienteringen etter de gjorde om på det, men det trodde hun nok ikke var mulig... [&:]

Back
Topp