Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hallo=)
Når tenker dere å begynne å sende inn papirer til nav?
Jeg har ikke snøring jeg, synes det er sååå vanskelig, men regner med jeg ikke er alene ;)
Jeg aner ikke selv, men etter hva jeg har plukket opp på forumet er det snakk om uke 26.
Ikke før, men lurt å ikke vente særlig lenge etter det heller.
Har ikke dobbeltsjekket med nav, så ta gjeren en titt på nav.no, så finner du sikkert :)
I følge navn sine nettsider må endelig termin bli bekreftet etter uke 26. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det, de fleste av oss beholder jo terminen vi får etter ordinær UL, men det er ihvertfall det som står.
Med den erfaringen fra forrige permisjon hvor vi sleit med at papirer ble rota bort og saksbehandlere slutta så saken ble liggende så sender jeg de inn så fort jeg er i uke 26. Så kanskje vi er heldige denne gangen og faktisk får permisjons penger når jeg går ut i permisjon :)
Om man sender inn i uke 26 så husk at NAV regner ett svangerskap som 38 uker, altså fra dagen unnfangelsen skjedde. Derfor er det igrunn ikkno vits i å sende inn før uke 28 mtp at NAV må ha erklæring fra lege/jordmor i uke 26 (som da blir uke 28 for oss).. Syns systemet er helt på trynet, men måtte sende inn to ganger sist, såmme måtte min venninne.
Jeg var på NAV igår og de fortalte meg at jeg kunne sende inn papirene i februar/mars. Dette med uke 26 var for de som skulle ha engangsstønad. For oss andre var det ingen spesiell uke vi skulle gå etter, men det var ingen vits i at vi sendte inn papirene for tidlig. For de ble ikke sett på før d var ca 7 uker til permisjon.