Senabort

AndlinRB

Andre møte med forumet
Min samboer og jeg bestemte oss for at vi ønsket barn på starten av 2017. Vi var heldige på første forsøk og ble gravide i slutten av mars. 1 mai måtte jeg hasteopereres pga en sprukket ex-u (graviditet utfor livmor). De måtte fjerne den ene egglederen og jeg ble veldig bekymret for at dette skulle påvirke min sjanse for å bli gravid igjen. Allerede 5 juni testet jeg positivt på graviditetstesten. Jeg fikk aldri mensen etter operasjon. Uke 12 kom og vi fikk høre hjertelyd hos jordmor og sank skuldrene. I går var vi til ordinær ultralyd, 18+5. Alt så fint ut, til vi kom til hjernen. Vi ble i dag sendt til nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olav. Her fikk vi påvist store hjerneskader og fikk den grusomme beskjeden om at barn nesten helt sikkert ikke kommer til å leve når det blir født. Vi har blitt enige om å avslutte svangerskapet, og skal på sykehuset for å føde vår datter neste uke, da er vi 19+4.
Er det noe som har erfart noe lignende? Hvor lang tid tok det før mensen kom tilbake, når ble dere gravid igjen?
 
Min samboer og jeg bestemte oss for at vi ønsket barn på starten av 2017. Vi var heldige på første forsøk og ble gravide i slutten av mars. 1 mai måtte jeg hasteopereres pga en sprukket ex-u (graviditet utfor livmor). De måtte fjerne den ene egglederen og jeg ble veldig bekymret for at dette skulle påvirke min sjanse for å bli gravid igjen. Allerede 5 juni testet jeg positivt på graviditetstesten. Jeg fikk aldri mensen etter operasjon. Uke 12 kom og vi fikk høre hjertelyd hos jordmor og sank skuldrene. I går var vi til ordinær ultralyd, 18+5. Alt så fint ut, til vi kom til hjernen. Vi ble i dag sendt til nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olav. Her fikk vi påvist store hjerneskader og fikk den grusomme beskjeden om at barn nesten helt sikkert ikke kommer til å leve når det blir født. Vi har blitt enige om å avslutte svangerskapet, og skal på sykehuset for å føde vår datter neste uke, da er vi 19+4.
Er det noe som har erfart noe lignende? Hvor lang tid tok det før mensen kom tilbake, når ble dere gravid igjen?
Sender deg en klem!
Jeg kom på oul i januar i år. Der fikk vi se ei død jente. Parvovirus fikk vi vite etterpå.
Jeg fødte 18+1.
Måtte ha utskraping 2,5 uker etterpå. Ca 2,5 uker etter utskraping kom en slags mens. Lite blod og langvarig nesten 2,5 uker. Jeg ble gravid i det den stoppet opp. Altså 5 uker etter utskraping.

Nå er jeg 29 uker på vei. Fått meget bra oppfølging.

Håper det går fort for dere også <3
 
Min samboer og jeg bestemte oss for at vi ønsket barn på starten av 2017. Vi var heldige på første forsøk og ble gravide i slutten av mars. 1 mai måtte jeg hasteopereres pga en sprukket ex-u (graviditet utfor livmor). De måtte fjerne den ene egglederen og jeg ble veldig bekymret for at dette skulle påvirke min sjanse for å bli gravid igjen. Allerede 5 juni testet jeg positivt på graviditetstesten. Jeg fikk aldri mensen etter operasjon. Uke 12 kom og vi fikk høre hjertelyd hos jordmor og sank skuldrene. I går var vi til ordinær ultralyd, 18+5. Alt så fint ut, til vi kom til hjernen. Vi ble i dag sendt til nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olav. Her fikk vi påvist store hjerneskader og fikk den grusomme beskjeden om at barn nesten helt sikkert ikke kommer til å leve når det blir født. Vi har blitt enige om å avslutte svangerskapet, og skal på sykehuset for å føde vår datter neste uke, da er vi 19+4.
Er det noe som har erfart noe lignende? Hvor lang tid tok det før mensen kom tilbake, når ble dere gravid igjen?

Hei kjære deg❤️vil bare sende deg en klem.. dette er ikke lett! Og kommer til å være tøft framover. Håpe du har mange rundt deg.

Jeg hadde senabort 12 april,da var jeg 21 uker på vei. Har stresset veldig med å bli gravid igjen. Blødde i tre uker etter fødsel og fikk mensen 14 dager etter det. Nå testet jeg positivt 5 september,så det tok noen måneder. Men vet du hva,det er tror jeg var meningen å ta sånn tid,for man trenger den tiden på å sørge❤️ bare si fra hvis du lurer på noe og håper legen din er grei ang sykemelding. Anbefaler også sorggrupper på sykehuset❤️klem
 
Hei kjære deg❤️vil bare sende deg en klem.. dette er ikke lett! Og kommer til å være tøft framover. Håpe du har mange rundt deg.

Jeg hadde senabort 12 april,da var jeg 21 uker på vei. Har stresset veldig med å bli gravid igjen. Blødde i tre uker etter fødsel og fikk mensen 14 dager etter det. Nå testet jeg positivt 5 september,så det tok noen måneder. Men vet du hva,det er tror jeg var meningen å ta sånn tid,for man trenger den tiden på å sørge❤️ bare si fra hvis du lurer på noe og håper legen din er grei ang sykemelding. Anbefaler også sorggrupper på sykehuset❤️klem

Enig i at man kan trenge tid. Jeg ble gravid igjen 2-3 måneder etter min senabort, og merket da at det var for tidlig. Hele svangerskapet var preget av angst. Men jeg hadde selvfølgelig ikke villet endre noe, for vi fikk verdens beste datter ut av det <3
 
Enig i at man kan trenge tid. Jeg ble gravid igjen 2-3 måneder etter min senabort, og merket da at det var for tidlig. Hele svangerskapet var preget av angst. Men jeg hadde selvfølgelig ikke villet endre noe, for vi fikk verdens beste datter ut av det <3

Absolutt! Tørr nesten ikke tørke meg etter toalettbesøk. Flott at du fikk en vakker jente❤️❤️ håper Ts finner trøst i dette
 
Min lille englegutt ble født 18+6 22/9 ifjor. Fikk tilbake mensen etter ca 6 uker. I slutten av januar sto jeg med positiv test igjen. Jeg ville vente med å bli gravid igjen, men vi droppa prevensjon og prøvde å styre unna sex før og under eggløsning, men det funka tydeligvis dårlig.
Å bli gravid før termindatoen var for min del helt forferdelig, så jeg anbefaler dere å tenke dere nøye om før dere prøver igjen med en gang. Når det er sagt ønsker jeg dere alt godt framover, det blir ei tung tid, men så lenge dere har hverandre å støtte dere til kommer dere gjennom det <3
 
Fødte en frisk liten lillebror i uke 20 i august ifjor. Mensen kom etter tre uker og etter dette starta vi prøvinga igjen. Ble gravid med det samme og har nå ei fantastisk lillesøster på 8 uker <3 jeg vil likevel ikke anbefale å bli gravid igjen så tidlig da hele svangerskapet var helt forferdelig. Greide ikke glede meg og var bare konstant redd. Utvikla svangerskapsdepresjon også. På ettårsdagen til lillebror hadde jeg mange motstridende følelser. Der satt jeg med en baby som ikke ville eksistert om vi ikke hadde mista lille G og følte meg skyldig. Det er så utrolig mye som må bearbeides før man hopper i det igjen, selvom det eneste man vil er å bli gravid igjen. Uansett, lykke til <3
 
Huff, jeg vet ikke noe om det du spør om, dessverre..
Men jeg sender deg en kjempe god klem!:Heartbigred
 
Min samboer og jeg bestemte oss for at vi ønsket barn på starten av 2017. Vi var heldige på første forsøk og ble gravide i slutten av mars. 1 mai måtte jeg hasteopereres pga en sprukket ex-u (graviditet utfor livmor). De måtte fjerne den ene egglederen og jeg ble veldig bekymret for at dette skulle påvirke min sjanse for å bli gravid igjen. Allerede 5 juni testet jeg positivt på graviditetstesten. Jeg fikk aldri mensen etter operasjon. Uke 12 kom og vi fikk høre hjertelyd hos jordmor og sank skuldrene. I går var vi til ordinær ultralyd, 18+5. Alt så fint ut, til vi kom til hjernen. Vi ble i dag sendt til nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olav. Her fikk vi påvist store hjerneskader og fikk den grusomme beskjeden om at barn nesten helt sikkert ikke kommer til å leve når det blir født. Vi har blitt enige om å avslutte svangerskapet, og skal på sykehuset for å føde vår datter neste uke, da er vi 19+4.
Er det noe som har erfart noe lignende? Hvor lang tid tok det før mensen kom tilbake, når ble dere gravid igjen?


Sender deg mange klemmer... trasi å lese å vondt å tenke på hva du må igjennom... kan ikke forestille meg hvordan det er eller svare på mange spm.
Jeg mistet i uke 18 i sommer... for min del tok det 9 uker å 3 dager å få mensen tilbake å håper jeg snart blir gravid igjenn.

Ta godt vare på hverandre,håper dere får god hjelp og god oppfølging:Heartred
 
Tusen takk for alle gode ord!❤️ Nå er vi på sykehuset og skal til med runde 3 med cytotec. Håper på en måte at hun ikke kommer ut, selv om jeg ikke har noe valg!
 
Hva gjorde dere med tanke på begravelse/minnelund, og er barnet for ungt til å gi navn når hun kun er 20 uker?
 
Min samboer og jeg bestemte oss for at vi ønsket barn på starten av 2017. Vi var heldige på første forsøk og ble gravide i slutten av mars. 1 mai måtte jeg hasteopereres pga en sprukket ex-u (graviditet utfor livmor). De måtte fjerne den ene egglederen og jeg ble veldig bekymret for at dette skulle påvirke min sjanse for å bli gravid igjen. Allerede 5 juni testet jeg positivt på graviditetstesten. Jeg fikk aldri mensen etter operasjon. Uke 12 kom og vi fikk høre hjertelyd hos jordmor og sank skuldrene. I går var vi til ordinær ultralyd, 18+5. Alt så fint ut, til vi kom til hjernen. Vi ble i dag sendt til nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olav. Her fikk vi påvist store hjerneskader og fikk den grusomme beskjeden om at barn nesten helt sikkert ikke kommer til å leve når det blir født. Vi har blitt enige om å avslutte svangerskapet, og skal på sykehuset for å føde vår datter neste uke, da er vi 19+4.
Er det noe som har erfart noe lignende? Hvor lang tid tok det før mensen kom tilbake, når ble dere gravid igjen?
Kjære kjære deg! ❤❤❤ Måtte felle noen tårer nå når jeg leser dette. Det ligner (dessverre) på min egen erfaring nå nylig. Jeg var på tul uke 13 og alt så fint ut. Vi slappa dermed av.... Hadde sen oul, uke 19, og alt så fint ut helt til hun kom til hjertet. Vi ble også sendt til St. Olavs og der ble en svært omfattende hjertefeil avdekket. Vi tok også det umenneskelige valget det er å avbryte svangerskapet. Var 20+1 når jenta vår ble født. Vi valgte å føde i Trondheim fordi vi følte oss så godt ivaretatt der de har all denne kompetansen. Det angrer jeg ikke på!

Jeg vet du og dere får det veldig veldig tøft nå. Kanskje kjenner du allerede små spark fra den lille i magen. Jeg valgte å kjenne godt på de i dagene før hun forlot, og involverte også mannen min. Vi tok et bilde av hendene våre på magen (vi lagde et hjerte sammen på den). Det bildet er jeg veldig glad for nå! At vi har et bilde fra da hun levde.

Jeg har dessverre mye erfaringer knyttet til det du gjennomgår nå, og jeg støtter deg gjerne ❤ Send meg melding om det er noe du tenker på eller lurer på. God god god klem!
 
Og ja, til spørsmålet ditt. Jenta vår døde 17.juni, og jeg er nå i pp2. Det tok 3 uker før jeg slutta å blø etter senaborten, og mens kom omtrent tre uker etter det igjen. Har ikm i morra, og vet enda ikke om jeg er gravid igjen eller ikke.

Ta godt vare på hverandre nå ❤ Bruk god tid til å ta farvel med lille. Det gjorde vi, og vi tok mange bilder av henne. En tenker kanskje ikke der og da at det kan bli viktig men for meg har det vært veldig viktig i ettertid. Jeg vil huske henne og hvordan hun så ut. De er veldig fine og ferdige selv om de er små. ❤ Og om du skulle ombestemme deg med tanke på bildene kan de jo slettes senere. Vi skal lage album, men har ikke klart det helt enda.
 
Vi har bilder og fotavtrykk som sykehuset tok.. Vi har sett på de en gang når vi fikk de.. Det var ikke bilde vi hadde i hodet. Men jeg har gjemt de.. Og synes det er fint å ha hvis en trenger det. Tror det er lurt å ta seg gis tid å tenke på forskjellige muligheter ang gravsted /begravelse.. Vi hadde obduksjon så da tok det lang tid. Vi valgte å kremere. Vi synes en kiste ble så mye.. Vi valgte aldri navn, selv om navnet ida aldri kan brukes igjen.. Vi gikk fra minnelund, egen grav osv.. Men valgte tilslutt å sette ned urna på familiegravstedet med kun en stein med datoen på... Da har vi valget om vi vil ordne mere der, eller om vi vil ta bort steinen.. Ikke for mye, men ikke for lite! Jeg har ikke vært der ofte, men liker å vite at jeg har muligheten!
 
Hei :Heartred Føler med dere. Vi mistet i uke 17,5 i sommer..Mensen kom nesten til vanlig tid - 4dager for sent.
 
Back
Topp