Sen OUL

Har de da egentlig lov til å praktisere på den måten da?o_O mulig det stod innen 22. Uke (så senest 20+6). Jeg trodde det var frem til og med 22+6 med senabort, men hvis det er 22+0 er det jo virkelig kritikkverdig:eek: man risikerer jo i verste tilfelle at noen da må bære frem et barn som ikke er levedyktig? Hvis det er så dårlig kapasitet burde de jo nesten oppfordre til private scanninger....

Har bodd i Danmark i mange år og alle de jeg kjenner som har vært gravide er danskere, så når jeg forteller om praksisen med så sen UL her i Norge blir de mildt sagt overrasket.... Men det er jo selvfølgelig forskjell mellom land....

Red. Så nå det med 22+0:) jeg må ha lest feil er sted:)
Babyen har en sjanse til overlevelse utenfor magen fra 23+0, er bare den knappe uka mellom de to tingene liksom...
 
Babyen har en sjanse til overlevelse utenfor magen fra 23+0, er bare den knappe uka mellom de to tingene liksom...

Ja. Derfor jeg synes man burde scannes tidligere i Norge...Men det er det jo da også mange som velger å få gjort, meg selv inkludert. Men, et lite Googlesøk viser fort at det er en tilbakevendende problematikk.

Jeg kontaktet dem og fikk faktisk en ny time til det som er 19+1, så det er jo i hvert fall en god del bedre:)
 
Ja. Derfor jeg synes man burde scannes tidligere i Norge...Men det er det jo da også mange som velger å få gjort, meg selv inkludert. Men, et lite Googlesøk viser fort at det er en tilbakevendende problematikk.

Jeg kontaktet dem og fikk faktisk en ny time til det som er 19+1, så det er jo i hvert fall en god del bedre:)
Hmm... jeg var på kontroll med legen 8+5 når hun søkte om OUL. Fått time når jeg er 20+0. Jeg er ganske sikker på jeg er lengre på vei enn menstermin. Burde kanskje skaffe time før? Har liksom ikke tenkt over det med at fosteret kan være så alvorlig skadet at vi skulle ha et ønske om å avslutte svangerskapet. Og med så kort frist å bestemme seg så er det jo meget knapt. Nå ble jeg i tvil her...
 
Hmm... jeg var på kontroll med legen 8+5 når hun søkte om OUL. Fått time når jeg er 20+0. Jeg er ganske sikker på jeg er lengre på vei enn menstermin. Burde kanskje skaffe time før? Har liksom ikke tenkt over det med at fosteret kan være så alvorlig skadet at vi skulle ha et ønske om å avslutte svangerskapet. Og med så kort frist å bestemme seg så er det jo meget knapt. Nå ble jeg i tvil her...

Høyst sannsynlighet er jo alt vel:) men ja, det er jo en problemstilling man kan ende i, i verst tenkelige fall. Valget blir jo ikke akkurat lettere jo senere man er i svangerskapet og under tidspress. Slikt er vanskelig nok fra før.
 
Back
Topp