Sen eggløsning

N

nate88

Guest
Blir så lei og fortvilet. Er nå på dag 22 og ingen tegn til eggløsning helt enda. 6 dagen med høy på CB monitoren idag. Venter spent på når maksimal kommer (om den kommer)

De to siste syklusene mine har vært på 26 dager. Og har hatt blødning i 10 dager begge gangene. Har tatt femar i de tidligere syklusene men ikke denne syklusen.

Flere som har fått eggløsning så sent og allikevel klart å blitt gravide?

Blir så lei og fortvilet. Er nå på dag 22 og ingen tegn til eggløsning helt enda. 6 dagen med høy på CB monitoren idag. Venter spent på når maksimal kommer (om den kommer)

De to siste syklusene mine har vært på 26 dager. Og har hatt blødning i 10 dager begge gangene. Har tatt femar i de tidligere syklusene men ikke denne syklusen.

Hei,
Jeg ble gravid på dag 25 denne gangen. Er nå 12 dpo og fikk positiv digital test i dag :) forstår frustrasjonen, men ikke gi opp håpet <3

Det er kjedelig å vente på EL.. Jeg husker jeg en gang fikk den 10 dager for sent (måtte vel vært på cd27 eller noe). Blir så ufattelig lang syklus av sånt. MEN, sen EL I seg selv, skal ikke gjøre noe spesielt med sjansene for å bli gravid, annet enn at det bare.. tar lenger tid å komme dit. :)

Jeg har 5 barn, og har lang syklus men innenfor normalen. Syklus på rundt 30-34 dager med EL rundt dag 17-21 vanligvis. Så lenge lutealfasen (fra dagen etter EL til dagen før TR) er over 10 dager skal det ikke ha noen innvirkning på om man blir gravid:)

Det eneste som er kjipt med lange sykluser sånn sett er jo om man prøver en stund før det klaffer av andre grunner, for da får man jo færre pp il et år;)

Jeg tester Salvie te nå for har hørt at det kan fremskynde EL litt, men har ingen anelse om det virker:wacky: Håper å få EL litt tidligere enn sist pp for da fikk jeg på dag 24-25 (syklusen surrer litt etter ammeslutt i sommer).

Masse lykke til og håper det klaffer raskt for deg! :joyful:

Jeg har 5 barn, og har lang syklus men innenfor normalen. Syklus på rundt 30-34 dager med EL rundt dag 17-21 vanligvis. Så lenge lutealfasen (fra dagen etter EL til dagen før TR) er over 10 dager skal det ikke ha noen innvirkning på om man blir gravid:)

Det eneste som er kjipt med lange sykluser sånn sett er jo om man prøver en stund før det klaffer av andre grunner, for da får man jo færre pp il et år;)

Jeg tester Salvie te nå for har hørt at det kan fremskynde EL litt, men har ingen anelse om det virker:wacky: Håper å få EL litt tidligere enn sist pp for da fikk jeg på dag 24-25 (syklusen surrer litt etter ammeslutt i sommer).

Jeg tror mitt problem er at jeg har for kort lutealfase, den er som oftest under 10 dager :(

Håper for deg, søta:Heartred

Jeg tror mitt problem er at jeg har for kort lutealfase, den er som oftest under 10 dager :(
Hvis du vet du har så kort lutealfase, har du fått utredning hos gynekolog og event snakka om progesterontilskudd?

Vedlegg

• Screenshot_20200826_203223_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200826_203223_com.android.chrome.jpg
    32,3 KB · Visninger: 101
Hvis du vet du har så kort lutealfase, har du fått utredning hos gynekolog og event snakka om progesterontilskudd?

Har vært x antall ganger hos gynokolog og vært i flere undersøkelser med og uten narkose. Det verste er at jeg har også vært hos 4 ulike gynekologer som sier forskjellig. Jeg har tatt opp alle gangene jeg har vært hos gynokolog når det gjelder lutealfasen min, men jeg blir ikke tatt seriøst.
Nå har jeg og samboer endelig fått time til skikkelig utredning i Tromsø.

Har vært x antall ganger hos gynokolog og vært i flere undersøkelser med og uten narkose. Det verste er at jeg har også vært hos 4 ulike gynekologer som sier forskjellig. Jeg har tatt opp alle gangene jeg har vært hos gynokolog når det gjelder lutealfasen min, men jeg blir ikke tatt seriøst.
Nå har jeg og samboer endelig fått time til skikkelig utredning i Tromsø.
Det må være frustrerende! Håper dere får god hjelp der :Heartred

Ble gravid på dag 25 sist. Har lange sykluser med el som regel mellom.cd20 og cd25

Syklus dag 26 - og enda ingen tegn til maksimal på CB fertilitetsmonitor :(

Vært høy nå i 9 dager.

Jeg har sykluser på mellom 27 og 32 dager, og får stort sett el rundt dag 17-22. Altså ca. 9-10 dager lutealfase. Har blitt gravid to ganger, men det har dessverre endt i SA og MA så langt. Men det er altså mulig selv om man har sen el! Krysser fingrene for at det klaffer

Jeg har hatt sykluser på 50-60 dager. Denne syklusen fikk jeg positiv eggløsningstest på CD 36, og klarte jammen å bli gravid!:):Heartred

Føler veldig med deg, det er slitsomt å lete etter eggløsning med lange sykluser. Tenkte at det ikke kom til å gå uten å få noe hjelp til å korte ned syklus, men heldigvis klaffet det. Ikke gi opp:Heartred

Jeg føler med deg, samme her.. Cd22 her... Får håpe el kommer snart hos deg :shy: Meeen antydning til stigning på el-testen her hos meg i kveld, ikke helt positiv enda, men hva tror dere? :rolleyes:

Vedlegg

• 0BC61D00-E5C0-41BC-832A-D286BE3FAEC8.png
    0BC61D00-E5C0-41BC-832A-D286BE3FAEC8.png
    127,6 KB · Visninger: 180

Positiv test i dag, cd 23:) Hååååper du får positiv el test snart :rolleyes:

Vedlegg

• F4EB902A-2791-4D75-9AED-7DA724F1FA82.jpeg
    F4EB902A-2791-4D75-9AED-7DA724F1FA82.jpeg
    13,4 KB · Visninger: 100
krysser fingrene!

Jeg fikk altså positiv eggløsning test på dag 32 (nå lørdag som var). Nå er det vel bare å telle dager for å teste med gravid-test.

Så bra! Ble lang syklus denne gang da :rolleyes: Men blir spennende å se! :)

Siden jeg hadde positiv eggløsnings test nå på lørdag (syklusdag 32) og Søndag (syklusdag 33) når bør jeg starta telling av DPO da?

Siden jeg hadde positiv eggløsnings test nå på lørdag (syklusdag 32) og Søndag (syklusdag 33) når bør jeg starta telling av DPO da?
El skjer 12-48t etter positiv ELtest, så man pleier å telle dpo da 2 dager etter positiv EL-test:)

Back
Topp