Semulegrynsgrøt??

Hillbillygirl

Forelsket i forumet
Noen som vet når enn kan gi semulegrynsgrøt til babyen? jeg spurte helsesøstera her i bygda og hun visste ikke helt. Kunne ikke svare meg på det.. [8|]

dei skal vel ikkje ha melk før dei er ett år? og du bruker jo melk til å lage det[:)]

Da får vi vente med det. [:D] Sliter litt med å finne grøt sorter som lille liker... [8D] Middag er iallefall ekkelt.. he he

ORIGINAL: Lilo85

Da får vi vente med det. [:D] Sliter litt med å finne grøt sorter som lille liker... [8D] Middag er iallefall ekkelt.. he he

Prøvd forskjellige typer? Fins jo mange forskjellige grøt typer ooog middag [:D]

Har prøvd, hipp sin med fersken og banan.. den var æsj.. [8D] har prøvd hirsegrøt fra holle.. den var iallefall æææsj.. [8D] Har prøvd havregrøt med ris.. den likte ingen av oss.. der har vi prøvd å ha oppi pære, blåbær, sviskepure.. fortsatt æsj.. [8D] sitter bare å geiper og får sånn frysninger hoster og harker.. he he [:D]
Eneste grøten han spiser er nestle sin risgrøt med banan. Den har vi spist en stund. men sliter litt med litt hard mage til tider.
Middag har vi prøvd litt potet, gulerot, åpna et glass med lapskaus tror jeg det var.. alt kom i retur til mors fang.. he he.. [;)] Herlig..

hmmm.... går det då? [:)] mme skal vell ikke koke? Semulegrynsgrøt er knallgodt! [:D]

begynte med grøt for nesten 6 uker siden. [:)] han sover sååå mye bedre om natta og vi får en mye kjekkere unge å legge. [:D] Har litt malt i grøten for å prøve å unngå hard mage. men syns han er litt hard selvom malten er i grøten. Hvor mye malt har du i? her tar jeg i en babyteskje. (har mam sine skjeer) [:)]

ORIGINAL: Pinata og Bøllegull

ORIGINAL: Lilo85

Prøvd forskjellige typer? Fins jo mange forskjellige grøt typer ooog middag [:D]

Ja det gjør det, men ikke overalt! Her jeg bor har de kun Hipp og Nestle sin banangrøt[8|] - og vi har to typer middager til 6mnd, to til 8mnd, osv. Så her på øya må ikke barna bli kresne!![:D]

Uansett, jeg gav størstemann smørgrøt da han var 6mnd, å den var kokt på vanlig melk. Gikk veldig bra, ingen mageproblemer her[:)]

Back
Topp