Semper dråper

Gamlebyen87

Andre møte med forumet
Hei :happy: Jeg har deltatt i septembergruppen frem til nå, men har fått ny termin 1. oktober ❤️ Spørsmålet mitt er kanskje dumt men man tenker nå på alt mulig.. Jeg har lest om kolikk og at det kan hjelpe med semper dråper. Det er bare et kosttilskudd, så lurer på om det kan lønne seg å gi babyen det med en gang fra vi kommer hjem? Bedre å være føre var.. :nailbiting: Det kan vel umulig være skadelig?

Sniker fra mai, men Hs anbefalte semper her. Men da jeg leste litt om det så var det en lege som mente at dette ikke var gunstig å bruke over tid da tarmen «ble vant til» hjelp til å fungere optimalt, slik at det ville bli utfordringer når man sluttet på det. Dersom dette er korrekt så vil jeg også tro det ikke er anbefalt å bruke det forebyggende på denne måten.
Her er lille frøkna noe urolig på kveldstid men velger å ikke bruke semper da det ser mer ut som kveldsuro enn magevondt

Jeg vet ikke noe om semper, men vil bare si velkommen :-) Vi har termin på samme dag:Heartpink

Fant oversikt over alle «bloating» agents for mødre som kan gi problemer for babyen. Den fulgte jeg med førstemann og han hadde aldri kolikk. Mageknip et par ganger men aldri til den str at det ble et problem

Jeg ville ikke gjort det. Har du hatt andre barn med kolikk? Jeg er fjerdegangs og ingen av mine har hatt kolikk. De har ikke fått mme pga allergi, så har blitt fullammet.

Personlig hadde jeg ikke gitt semper hvis barnet ikke egentlig hadde hatt behov for det. :) Det er jo som med andre preparater, man bør ikke gi noe uten at det foreligger en god grunn for det - selv om tanken er god at det skal være forebyggende. Men hvis helsesykepleier eller fastlege sier at det er greit - så følger du naturligvis deres råd.

Vår første på snart 2 år, hadde kollikk. Vi brukte semper dråper, men syns ikke det hjalp så mye. Vi tok han med til kiropraktor hvor man fant låsninger i ryggen. Etter to behandlinger ble han helt bra. :)

Last edited:
Back
Topp