Helene_her

Andre møte med forumet
Noen som har erfaringer med Semper dråper? Jeg har prøvd i to dager, og synes min 3 uker gamle jente har blitt litt bedre i magen - men mulig det er tilfeldig. Det tar kanskje lengre tid før man merker evt effekt...?
 
Vi prøvde semper dråper ifm dattera vår som hadde kolikk.1,5 dag etter at vi starta på de ble det så og så helt bra igjen her hos oss. Om det var dråpene eller det faktum at hun nærmet seg 3 mnd og det er da mange blir kvitt kolikken uansett som gjorde det vet vi ikke. Men jeg kommer til å bruke det igjen om vi skulle få flere barn med kolikk:happy::joyful:
 
Jeg har stor tro på probiotika/melkesyrebakterier (som jo semper-dråper er) og har brukt probiotika selv med godt resultat.

Men semper-dråper merket vi absolutt ingen effekt av med våre to jenter da de hadde kolikk. Hverken med eldste eller yngste. Med eldste gikk det ikke over før vi begynte med MME da hun var 5 mnd gammel, med yngste gikk det over da vi klippet tungebåndet hennes da hun var 2 mnd.

Men begge mine barn er født vaginalt og jeg brukte ikke antibiotika i svangerskapet og de har aldri fått antibiotika, og da har de allerede fått et ganske bra bakterieutgangspunkt i tarmen. Da gjør ikke probiotika noen forskjell.

Dersom man måtte ta antibiotika i svangerkapet eller i forbindelse med fødsel, barnet er født med keisersnitt eller har fått antibiotika etter fødsel, tror jeg det kan fungere bra med probiotika som semper-dråper!
 
Back
Topp