Semper dråper

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Her har vi nettopp begynt, men merker allerede at lille promper mye mer og virker mer tilfreds. :) Andre som bruker eller har erfaring med semper dråper?

Vi bruker semper dråper, tror det har litt effekt for prøvde å kutte det ut og da var det mer smerter i forbindelse med promping:) skal prøve karvete idag også siden han fortsatt har en del luftsmerter.

Her virker det som om det gav stor effekt om det ikke var tilfeldig :) nærmest slutt på magesmerter!

Har ikke slitt så mye med magevondt, men hun prompa veldig mye med helt ekstrem lukt de første ukene:dead: Etter at vi begynte med semper dråper promper hun mye mindre, og når hun først gjør det så lukter det ikke dødens lenger:p

Jeg har de siste dagene bestemt at vi skal prøve de ut, har bare ikke funnet de i butikkene jeg har vært innom enda! Men veldig fint å lese at det virker som det har effekt:D

(Jeg gir mme) så lurer på om jeg kan ha det i flaska.
Jeg begynte med det, men fikk da vite at babyen ikke får i seg nok om h*n for eks ikke drikker opp hele flasken og at dråpene også kan sitte igjen i flaskebunn eller på smokken. Så anbefaler å bruke en myk plastskje og få babyen til å "suge" opp dråpene :) et tips er å gi de når h*n er sulten før mat!

Jeg har de siste dagene bestemt at vi skal prøve de ut, har bare ikke funnet de i butikkene jeg har vært innom enda! Men veldig fint å lese at det virker som det har effekt:D
De har det på utvalgte apoteker. Apotek 1 pleier ha. Koster litt, ca 250kr. Her merker jeg stor forskjell, mini er MYE bedre, ikke hatt magevondt siden. (Foruten i går og i dag pga Rotavaksinen- den var ikke no moro gitt) Så slår et slag for semperdråper altså. Kan jo være tilfeldig, han begynte ved 4 uker og det sies jo at tarmen har en naturlig modning rundt den tiden. Men han har nå ihvertfall ikke blitt verre, så fortsetter nå på dem. Gir fra skje. 5 dråper semper og 5 dråper D vitamin. Så er han klar for dagen ;)

De har det på utvalgte apoteker. Apotek 1 pleier ha. Koster litt, ca 250kr. Her merker jeg stor forskjell, mini er MYE bedre, ikke hatt magevondt siden. (Foruten i går og i dag pga Rotavaksinen- den var ikke no moro gitt) Så slår et slag for semperdråper altså. Kan jo være tilfeldig, han begynte ved 4 uker og det sies jo at tarmen har en naturlig modning rundt den tiden. Men han har nå ihvertfall ikke blitt verre, så fortsetter nå på dem. Gir fra skje. 5 dråper semper og 5 dråper D vitamin. Så er han klar for dagen ;)
Aha, syns jeg husket jeg hadde sett de i matbutikkene med storebror, men da får jeg stikke innom apoteket;) takk for tips!! Vi sliter ikke mye med magen altså, men det virker som det bygger seg opp over en liten stund, og da sliter hun litt med at det er mye luft på en gang! Så verdt et forsøk, er jo ikke akkurat farlig å ta, er vel heller bare bra for magen:)

Vi bruker semper dråper, tror det har litt effekt for prøvde å kutte det ut og da var det mer smerter i forbindelse med promping:) skal prøve karvete idag også siden han fortsatt har en del luftsmerter.

når på døgnet gir dere dråpene? samme t id hver dag?=) funket forresten karveteen?=)

når på døgnet gir dere dråpene? samme t id hver dag?=) funket forresten karveteen?=)
Gir på morran, og føler den kjn har virkning i noen timer, så kunne ønske man kunne gi på kvelden også. Kjøpte babyte som inneholder blant annet karve, den funket. Men han promper like mye av den bare at de ikke er så harde. Der gjør ikke så vondt, men har droppet teen siden den ikke hadde langvari virkning :)

Back
Topp