Selvskryt!

Jeg slutta dagen jeg fant det ut, og det har gått overraskende lett ;-)

Jeg prøvde å slutte med snus når vi begynte å "planlegge" neste unge, men syns det var utrolig vanskelig...

Men som i sist svangerskap sluttet jeg på dagen jeg fikk positiv test og siden har jeg ikke kjent på at jeg vill ha heller! :-D

Det er ikke bare bare å slutte med noe så avhengighetskapende! Gratulerer til alle som klarer det! :-D:-D<3

ImageUploadedByBV Forum1460704587.010221.jpg :D

Når jeg ble gravid med førstemann, så brukte jeg nesten en mnd på å stumpe røyken helt. Kutta selvfølgelig ned mye når jeg fikk positiv test, men det ble likevel 1 røyk om dagen i nesten 1 mnd. Det var den siste som var verst liksom :)
Etter det har jeg prøvd en røyk eller 2 på fest, men det var ikke noe særlig :hungover: Kommer aldri i livet til å begynne igjen.

Klarte ikke slutte med snus i pp denne gang, men jeg snuste minimalt mellom el og mensdag. På positiv prøve slutta jeg tvert, jeg anser det som eneste valg- og da må jeg jo!

Gikk enda bedre enn tidligere ganger jeg har prøvd å slutte, rart hvordan det hjelper når "det mellom ørene" sitter ;) Men skal innrømme at jeg er sur for det likevel, sier at jeg ønsker meg snus til jul og sånt.. Hehe. Det er jo et savn, men vel verdt å leve med det savnet.

Klarte ikke slutte med snus i pp denne gang, men jeg snuste minimalt mellom el og mensdag. På positiv prøve slutta jeg tvert, jeg anser det som eneste valg- og da må jeg jo!

Gikk enda bedre enn tidligere ganger jeg har prøvd å slutte, rart hvordan det hjelper når "det mellom ørene" sitter ;) Men skal innrømme at jeg er sur for det likevel, sier at jeg ønsker meg snus til jul og sånt.. Hehe. Det er jo et savn, men vel verdt å leve med det savnet.
Det forstår jeg!
Før mitt første svangerskap røyket og snuset jeg, og sa alltid at etter jeg hadde født og ferdig med å amme skulle jeg verfall begynne å snuse igjenn pga savnet.
Jeg skal ikke lyve å si jeg ikke har tenkt tanken på å ta opp snusingen etter ammetiden er ferdig denne gang også, men håper på at savnet har gitt seg innen den tid! :-P

Jeg også er veldig inne på tanken på å begynne igjen etter, men er jo faktisk bare kjempe dyrt og dårlig for helsa. :p

Vet ikke hvordan tallene for snusing er (men ser for meg at de ikke er så langt unna), men for røykere i hvert fall;
Av de gravide som sluttet med røyk i sv.skapet, så starter 85% av de med røyken igjen etter fødselen.
Synes det er veldig mange egentlig :nailbiting:
Håper at så mange som mulig av dere klarer å slutte for resten av livet, både med røyking og snusing :cat: Bra for dere og bra for barna :)

Vet ikke hvordan tallene for snusing er (men ser for meg at de ikke er så langt unna), men for røykere i hvert fall;
Av de gravide som sluttet med røyk i sv.skapet, så starter 85% av de med røyken igjen etter fødselen.
Håper at så mange som mulig av dere klarer å slutte for resten av livet, både med røyking og snusing :cat: Bra for dere og bra for barna :)
Helt enig! Syns det er veldig dumt vis jeg skal begynne å snuse igjenn etter ammetiden er over når jeg endelig har klart å slutte.
Jeg har bare innsett det at kun et svangerskap kan få meg til å slutte, og dette er nok mitt siste svangerskap, så begynner jeg på snusing igjenn etterpå sitter jeg i saksa! xD

d88759aa18cc0e644bc93d8eaa3700ee

Må skryte litt jeg også da :-) Sluttet noen dager før vi bestemte oss for å prøve, både jeg og gubben :-)
Savner ikke røyken i det heletatt, og skal gjøre mitt aller beste med å aldri begynne igjen :-)

Så bra! Var IKKE lett å slutte denne gangen. Vet ikke om det var bare gravidhormonene eller pga snusslutt også, men var helt hysterisk emosjonell og for å ikke snakke om humørsyk de første ukene etter positiv test. Og ja, hadde utrolig lyst på snus mange ganger daglig lenge etter slutt. Men begynte med nikotinfri, og det hjalp! Brukte det sjeldnere og sjeldnere, nå kan det gå både to og tre dager mellom hver gang jeg får lyst på snus. Da tar jeg bare en onico :-) Har trua på at lysten slipper helt. Er mest vanen som må endres, føler ofte jeg har glemt noe eller at det er noe som mangler. Spesielt etter måltid og på kvelden. Tar av og til litt tid før jeg innser at det er snusen jeg savner :-p

Jeg har hele tiden sagt at når jeg blir gammel, grå og glemsk skal jeg begynne å røyke og kose meg med litt godt i glasset daglig :-p Så lenge barn er små skal jeg holde meg nikotin fri når jeg har vært så flink å klare meg i over 2 år uten.

Jeg har snust i 10 år og er så utrolig stolt av at jeg klarte å slutte på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid! Jeg har alltid sagt at det er et svangerskap som skal til for at jeg skulle slutte, og selv om jeg var helt klar på å slutte med en gang testen var positiv har det vært en kamp.
Men nå er det utrolig deilig at nikotinen ikke får bestemme over meg!
Stå på alle sammen :-)

Jeg sluttet på dagen med røyken når jeg fant ut av at jeg var gravid. Har røyket i ca 14 år uten å klare å slutte.
Men nå har det gått overraskende lett, og det er jeg veldig glad for! Hender jeg savner det, spesielt når jeg er med andre som røyker. Og hender jeg tenker at jeg vil begynne igjen, men vi får se. Jeg vil egentlig ikke være en mamma som hele tiden skal ut for å ta seg en røyk. Og jeg er imot at min kjæreste skal snuse når barnet kommer (redd for at barnet skal få tak i), men lettvint å tenke disse tankene. Får se når den tid kommer. Viktigste er at jeg er helt røykfri nå
Mest av alt gleder jeg meg egentlig til å kunne nyte et glass vin eller øl:)

Back
Topp