Oi...det æ ska fortell n e veldi personli men æ legg ikkje skjul på det...bare så dåkker e klar over det[:)]
E sjøl av den sorten som drev me selvskading...(e snart 2,5 år sia sist)...hadde mange grunna te det...vart mobba i 12 år...dreve me narkotika...dårlige venna...ingen selvtillit osv...skjærte mæ i arman...beina...magen...under puppan...plassa kor det va mindre synlig...fr mæ va det terapi...va i transe når æ gjorde kuttinga...skjærte på kryss og tvers...blodet spruta...når æ kom te mæ sjøl gikk æ bare på badet...rensa såran og bandasjerte de...så va liksom alt normalt. Va så godt bare å se blodet renn ut av handa...litt av smerten forsvant da...
HAr 4 selvmordsforsøk bak mæ...men enten e det tau som revna...folk som fant mæ eller æ vart sendt te pumping...så det e vel meininga at æ ska lev[:)]
Men da min kjære onkel døde (i juli 2004)...gikk verden min i knas...ting vart heilt annerledes, og som om ikkje sjølkuttinga va ille nok fra før...så vart den verre no...hadde kontakt me Utekontakten i Bodø...de tvinga mæ te å gå te fastlegen min (va ei derfra som va me mæ inn te legen)...sa ikkje så mye æ...men legen skjønte tydeli problemet...det resulterte i AKUTT innleggelse ved psykiatrisk avdeling...va ikkje der så lenge...for det ga mæ en voldsom tankevekker når æ va inne sammens me 24 andre...som va neddopa, som knapt ante kor de va hen og så masse rart i rommet liksom...da tenkt æ at det e pokkern mæ folk som e sykere enn mæ!!! Så slapp ut derfra...og stod på venteliste på psykolog i 3 mnd...det hjalp mæ mye...
HAr ikkje den dag i dag hatt en einaste ond tanke eller vært dypt deprimert...
Få venninna di te å prøv å si ka som plaga ho...still opp for ho...støtt ho...gjem alt av skarpe gjenstanda (glass, speil, koppa, kniva, barberblad) det meste går an å bruk...får du ho på glid...så gi ho ett ultimatum...enten bi ho me dæ frivillig te lege eller så tvinga du ho dit...for ho må gjennom lege uansett for å få psykolog...si at det e te hennes eget beste og at du e veldi bekymra for ho...det treng ikkje å ligg no så alvorlig bak som det va i mitt tilfelle...men prøv iallefall...alt e bedre enn å la va[:)]
Lykke te[:)]