Selvrensende ovn?

Natta

Glad i forumet
Jeg tenkte jeg skulle vaske inni stekeovnen og var på butikken og kjøpte vaskemiddel til det. Men det står advarsel om at den ikke må brukes i selvrensende ovn... Hvordan vet jeg om ovnen er selvrensende eller ikke? Vi har kjøpt nytt hus og fikk med komfyr, har ikke bruksanvisning og kan ikke så mye med den enda :/

Prøv å finne merke og modell hos f.eks. Elkjøp,Expert etc, og se om du finner noe info om den :) Eller bare google.

Mamma2012 skrev:
Prøv å finne merke og modell hos f.eks. Elkjøp,Expert etc, og se om du finner noe info om den :) Eller bare google.

Har prøvd å google i stad, men fant ikke noe. Kanskje jeg skal se litt rundt og se om jeg finner samme komfyren ja :)

Prøvd å gå inn på nettsiden til det merket komfyren har? og lete deg frem til den typen som du har.

Svigermor gjorde det slik da hun overtok en komfyr som fulgte med leiligheten.

de fleste komfyrer av nyere dato er såkalt selvrensende... det som menes med det er at "vegger" etc i ovnen er lettere å tørke av....

Det jeg anser som en selvrensende ovn er en ovn med pyrolyse (dyrt men genialt)...

kan jo være at det midlet du har kjøpt kan ripe opp veggene i ovnen og at det derfor ikke burde brukes...

Back
Topp