Selvmord

Har tenkt tanken et par ganger, men som Skrukkefillehaug skriver: ville ikke dø heller. Var vel mest fortvilelsen som "snakket".

Har selv en far som tok livet sitt for et par år siden, og etter å ha opplevd det er selvmord helt uaktuelt..rett og slett fordi jeg aldri vil påføre familien min (særlig mamma og sønnen min) den belastningen det er..[&o]

jeg har aldri tenkt tanken

ORIGINAL: Kattekvinnen

Har slitt veldig og vært veeeldig deprimert, så, ja, tanken har nok vært der mer enn en gang..

samma her...

Hadde noen tanker om det for ca 5 år siden.. ville aldri ha gjort det.. men at jeg i det hele tatt hadde tanken skremte meg..

Utrolig mange som tar livet av seg daglig her i Norge.. Veldig mange!

Og ja.. dette er et emne som ikke blir tatt opp i media så ofte.. men skjer oftere enn jeg hadde trodd...

'Har tenkt tanken noen ganger, men ikke veldig mye'

Var 14-15 år trorjeg, og hadde det sååååååååå tungt(synes jeg[8D]), så på livet som et spill der alle var imot meg, ingenting gikk noensinne min vei osvosv. Det var forresten litt 'in' å være selvskader og slikt på ungdomsskolen.[&:]

Derimot kjenner jeg etpar som har tatt selvmord(voksne), og synes det er så ufattelig tragisk å se de etterlatte- og spesielt de/den som fant personen.. De sitter igjen med så mange spørsmål og tanker, 'hadde h*n det virkelig SÅ vondt? merka ikke vi noe til', 'kunne vi gjort noe for å fohindre dette?', 'har jeg skyld i dette?'.. Huffameg[:(]!

Vil også dele en opplevelse jeg hadde for 4 år siden.
Faren til 3 venner(søsken) tok selvmord en kald vinternatt. Sønnen(15) fant ham frossen ute på verandaen, han hadde skutt seg selv i hodet med ei hagle(?)..[:(]
Hvertfall, senere den dagen var jeg ute med søsknene og endel andre venner å gikk tur. Var komt opp i krysset med den gamle bensinstasjonen, vi stod alle å delte minner/mimra om faren, så kom likbilen rundt svingen.. det var så ubeskrivelig fælt, værste jeg noen gang har vært med på!![:(][:(] Hele settinga, det var som tatt ut av en film... helt jævlig!!! Føler så utrolig med familien til den avdøde, de har gått gjennom så altfor masse...
Hvil i fred, Sverre!

har det til tider innimellom når alt er bare mas og man ikke rekker og gjøre noe av det som gjør livet verdt og leve.

vokst opp med voldelig stefar som truet med og drepe lillebroren min viss mamma gikk fra han, bodde sammen med han i nesten 15 år før mamma klarte og få han vekk. heldigvis så slapp lillebror unna.
når jeg ble tenåring fikk jeg en veldig gi faen holdning, jeg utfordret han i håp om at han skulle slå meg for da visste jeg at mamma ville gått fra han, men så lenge det bare var henne det gikk ut over hadde hun ikke styrke.
jeg stjelte mopeder og kjørte utrolig destruktivt i skogen, jeg drakk veldig mye og hang ut med feil mennesker, de fleste venna mine er døde av dop eller selvmord.
jeg droppet ut i 8 klasse og bare hang rundt til mannen til mamma hadde lakt seg før jeg dro hjem, spise veldig lite og ble veldig tynn.
havnet hos psykolog 3, 4 forkjellige og de skulle ha meg på piller, jeg har alltid hatet piller og prøvde og nekte så godt jeg kunne, men mamma ble overbevist og jeg måtte starte på lykkepiller, hadde ingen selvmordstanker før dette, etter et par dager følte jeg meg enda mere deprimert og jeg begynte og få lyst til og hoppe forran tog og biler så da fant jeg ut at jeg måtte slutte med de, tok med meg esken og kastet den utenfor et apotek og sa til mamma at jeg fortsatt tok de...
begynner nå og få kontroll på angsten og depresjonen, men tankene melder seg til tider, men da tenker jeg at kan jo hende jeg dør i morgen så hvorfor skal jeg gjøre det i dag, også går det som regel over, eller så pleier jeg og skrive selvmordsbrev som jeg brenner når jeg er ferdig, får ut veldig mye i de brevene og ingen vet det :)

Har vært sååå langt nede i prøveperioden at jeg har tenkt tanken, ja...
Men aldri prøvd...
Og heller ikke diskutert med sambo...

tenkte en periode at familien ville hatt det bedre uten meg, og at det kanskje var bedre om jeg ikke var her, men tenkte aldri på å ta mitt eget liv...

Egentlig ikke... må jeg vel si. Var en periode for mange år siden jeg virkelig ikke så ende på noen ting og gjerne ville dø.... men jeg drømte mer om å få slag eller noe og bare dø.... enn å ta mitt eget liv. I dag har jeg dødsangst så det holder.... så vil aldri finne på å ta mitt eget liv.

nei, den tanken har jeg heldigvis aldri hatt!!

Har aldri tenkt tanken på å ta mitt eget liv[;)]
Har fundert litt rundt temaet selvmord da, undret på hvilken måte som ville vært den beste å forlate verden på om en skulle gjort det selv, men aldri noen sinne hatt et ønske om å dø![;)]

Har tenkt på det, har prøvd, tenker fremdeles på det.

ORIGINAL: MammanTeOlai

Nei, tror faktisk ikke jeg har tenkt tanken... Har jo vært deppa og slikt, men aldri så ille at jeg tenkte på selvmord.

Nei, har heldigvis aldri tenkt det. Må være forferdelig å gå rundt med slike tanker... Og siden tråden først er her vil jeg gjerne spørre dere som sliter/har slitt;

Hva tenker dere? Tenker dere at eget liv er så forferdelig at dere bare vil dø, eller tenker dere at andre ikke vil savne dere hvis dere forsvinner? Jeg er opprikitg nysgjerrig, ikke dømmende, ønsker å forstå...

En jeg gikk på vgs med tok sitt eget liv for et par år siden. Han ringte til kompisgjengen og sa "NÅ gjør jeg det". Han hadde truet med det før, men det var ulv-ulv. Så ingen reagerte. Resultat: Han skjøt seg i hodet med farens pistol...........[:(] Klarer ikke la være å tenke at om noen av vennene hadde kommet, så ville han ikke gjennomført det.

Heldigvis aldri tenkt tanken.

Trist at så mange har tenkt at livet ikke var verdt å leve mer[:(]

Hva tenker dere? Tenker dere at eget liv er så forferdelig at dere bare vil dø, eller tenker dere at andre ikke vil savne dere hvis dere forsvinner? Jeg er opprikitg nysgjerrig, ikke dømmende, ønsker å forstå...
ORIGINAL: kat*

Nei, har heldigvis aldri tenkt det. Må være forferdelig å gå rundt med slike tanker... Og siden tråden først er her vil jeg gjerne spørre dere som sliter/har slitt;

En jeg gikk på vgs med tok sitt eget liv for et par år siden. Han ringte til kompisgjengen og sa "NÅ gjør jeg det". Han hadde truet med det før, men det var ulv-ulv. Så ingen reagerte. Resultat: Han skjøt seg i hodet med farens pistol...........[:(] Klarer ikke la være å tenke at om noen av vennene hadde kommet, så ville han ikke gjennomført det.

jeg bare føler og tenker hva er vitsen? hvorfor gidder jeg?
ofte føler jeg at jeg ikke har tid til og leve mitt eget liv fordi jeg må gjøre så mye annet og da får jeg tanken " hvorfor i h...... gidder jeg og slave for andre? når skal jeg starte og leve?, hva er vitsen med og leve viss jeg er levende død? sånne type spørsmål..
hva er vitsen med livet++
ifølge psykologen min er jeg veldig redd for og plutselig vokne opp gammel og tenke hva faen har jeg brukt livet mitt til?
 og da blir jeg litt redd også blir jeg deprimert også får jeg tankene om og bare avslutte hele slitet.
jeg måtte si opp jobber og snu om hele livsituasjonen min så følte jeg plutselig at jeg levde.

jeg solgte leiligheten og begynte og studere kunst:)

Klarer ikke la være å tenke at om noen av vennene hadde kommet, så ville han ikke gjennomført det.

det trenger du ikke tenke, har en person bestemmt seg for og ta sitt liv kommer personen til og gjøre det uansett, når man havner der så mister man all logisk fonuft, man bare venter til man kan gjøre det..
viss dere hadde dratt bort til han hadde han nok latet som alt var bra og gjort det når dere hadde dratt.

kompiss av meg kjøt seg han også, rett før var jeg med han på butikken hvor han kjøpte seg tannbørste, hårgele og deo
har lurt lenge i ettertid hva han skulle med det, han var død bare et par timer etter han handlet...

Back
Topp