Selvinsemenering

Bruker menskopp, og bruker den samme noen ganger før den byttes ut (engangs)
 
Hva er grunnen til at man selvinseminerer? Jeg bare lurer av interesse.. er det for å øke fruktbarheten?
 
Jeg vet ikke. Første gang vi prøver.. Noen sier at det gjør at svømmerne kommer lenger opp.. Jeg kan ikke uttale meg for jeg vet ikke. Men skader ikke å prøve.. Henvisning er sendt for oss men i mellomtiden gjør vi alt vi kan.
 
Jeg har gjort det, da jeg ville ha barn med min bestevenn og hans ektemann. Jeg brukte aldri samme sprøyte, selv om det kan tenkes at det er mulig å sterilisere dem med kokt vann. Men jeg ville være sikker, så brukte ikke noe om igjen. Brukte både sprøyte ifm preseed og menskopp etterpå, som jeg hadde inne til dagen derpå, for å gi dem muligheten til å klatre opp. For oss fungerte det, og er i uke 30 med tvillinger- så vi fikk full pott! :) Lykke til!
 
Her er det pga svært lavt antall, så det holdes på plass med menskoppen og gjør veien kortere.
 
Jeg har gjort det, da jeg ville ha barn med min bestevenn og hans ektemann. Jeg brukte aldri samme sprøyte, selv om det kan tenkes at det er mulig å sterilisere dem med kokt vann. Men jeg ville være sikker, så brukte ikke noe om igjen. Brukte både sprøyte ifm preseed og menskopp etterpå, som jeg hadde inne til dagen derpå, for å gi dem muligheten til å klatre opp. For oss fungerte det, og er i uke 30 med tvillinger- så vi fikk full pott! :) Lykke til!
Fungerte det på første pp?
 
Fungerte det på første pp?
Nei. Tror det var 3. med preseed og menskopp. Pluss at det var 1. med Gonal F som fungerte, slik at jeg fikk ta Ovitrelle. Så, det var med hormonstøtte. :) Progesteron (Litinus) i etterkant.
 
Dette var interessant. Aldri hørt om. Men stikker dere sprøyta faktisk inn i livmormunnen, eller bare innenfor skjedeveggen?
Å dere som bruker menskopp, plasseres denne rundt livmortappen?
 
Da prøvde vi oss i går kveld. Lå 30 min med pute under rompa og beina opp etter veggen. Så får vi nå se da.. Vi gjorde det i går pga jeg hadde positiv El test i går.
 
Hvor langt opp skal sprøyta? Og hva er forskjell på å bruke sprøyte enn at mannen kommer inni meg?
Dette var interessant. Aldri hørt om. Men stikker dere sprøyta faktisk inn i livmormunnen, eller bare innenfor skjedeveggen?
Å dere som bruker menskopp, plasseres denne rundt livmortappen?

@Lindako85 Det er ingen forskjell sånn sett.
MEN: @Nybarnimage Ja, det går an å gjøre det med rette redskap (kommer med i home-insemination-kid), men skal egentlig ikke gjøres pga infeksjonsfare. Og ja, menskoppen settes rett på tappen, slik at de små på en måte ikke har noe annen vei å gå enn oppover.
 
Hvis dere ikke har noen problemer med vanlig samleie, så skjønner jeg ikke hvorfor dere bruker sprøyte egentlig.

Enig der, er det ingen problemer på vanlig vis - så tviler jeg på at det er noen fordeler ved å samle opp og sprøyte inn. De tåler ikke store temperatursvingninger, så da er det best å la være.

Her er det prestasjonsproblematikk når han vet han må. Så det letter på presset
 
Ville forresten vært skeptisk til å inseminere direkte inn livmortappen selv :bag:

IUI er det best fagfolk utfører
 
Back
Topp