Selvfølgelig kan barna få brukte gaver

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
"
Mine egne barn får ofte brukte gaver til jul og bursdag. Til jul i år får treåringen en brukt Brio togbane kjøpt på Finn.no fra besteforeldrene sine. For 1000 kroner får hun 20 meter togbane. Går man i butikken, får man knappe 2 meter Brio for en tusenlapp.

Om jenta mi blir skuffet når hun pakker opp den kjempelange togbanen fordi den er brukt? Absolutt ikke! Hun kommer til å bli kjempeglad. Hvis hun kunne velge mellom 20 meter brukt og 2 meter ny togbane, vet jeg hva hun hadde valgt. "

Dette skriver Marte i bloggen sin. Les hele blogginnlegget her

Hva tenker du? Er det egentlig greit å gi barna sine en brukt leke eller ett brukt klesplagg til jul? Har vi blitt så kravstore at alt vi har, kjøper og gir må være nytt?
 
Er det mine egne barn er det greit.. men ikke å gi til andre..
 
Ja det er jo i grunn det. Her kjøper og selger vi mye brukt. Men foretrekker jo at det ser fint ut. Men vi har nettopp hvert ute å kjøpt nye gaver som vi skal donere bort til en veldedighetsgruppe som hjelper familier i nøden.
 
Her fikk nettopp storebror brukt knerten og lille knerten som vi kjøpte via finn.no.
Synes kanskje det hadde vært litt rart å gi bort brukte gaver, men har ikke noe i mot å gi det til egne:)
 
Back
Topp