Selvbilde - er ditt bra eller dårlig?

marrengs

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Jeg sliter i perioder med selvbildet mitt, og har det rett og slett veldig vondt med meg selv når jeg ser meg i speilet. På slike dager bruker jeg å gi meg selv litt ekstra pleie, ordne hår, farge ettervekst, fikse negler ol. Dette har brukt å hjelpe litt på.
Men etter at jeg ble gravid har selvbildet mitt bare dalt, nå har jeg nådd den svarteste bunnen. Etter flere mnd med oppkast og kvalme, så kan jeg ikke akkurat påstå at jeg føler meg så fryktelig fresh! Jeg føler meg svær, feit, er full av kviser og passer ingen klær. Har prøvd å shoppe litt, men føler ingenting kler meg og alt jeg ser i speilet hater jeg.. Det vrenger seg i magen når det er pene damer på tvn, og jeg blir skikkelig lei meg av superperfekte, gravide OG tynne damer på Instagram.
Slik går det ikke ant å ha det, for ikke bare er det veldig vondt, men også fryktelig slitsomt...

Hvordan er ditt selvbilde nå som du er gravid? Har det blitt bedre eller dårligere?

Jeg har det akkurat som deg. Føler meg fæl generelt hele tiden og hater speil! Prøvd, som deg, å handle litt, men alle fine kjoler jeg ser passer meg ikke for min vanlige str 36 passer litt her og der, mens magen og puppene er latterlige store. Jeg håper at når magen går fra å være pløsete og feit til ordentlig gravidmage så vil det hjelpe, men jeg har mine tvil om det.
Så neida, du er så absolutt ikke alene med å ha et selvbilde som er verre nå enn før graviditeten:Heartblue

Jeg har det akkurat som deg. Føler meg fæl generelt hele tiden og hater speil! Prøvd, som deg, å handle litt, men alle fine kjoler jeg ser passer meg ikke for min vanlige str 36 passer litt her og der, mens magen og puppene er latterlige store. Jeg håper at når magen går fra å være pløsete og feit til ordentlig gravidmage så vil det hjelpe, men jeg har mine tvil om det.
Så neida, du er så absolutt ikke alene med å ha et selvbilde som er verre nå enn før graviditeten:Heartblue

Har greit med pupper fra før, og nå er de enda større.. med den store oppblåste magen. Er som en stor (slapp) oppblåst ball på to fyrstikk ben:hilarious:
Har også et liiite håp om at jeg får det bedre når man kan se at jeg er gravid, men tviler altså veldig.
Men en liten trøst hvertfall, å vite at andre har det likens:Heartblue

Har greit med pupper fra før, og nå er de enda større.. med den store oppblåste magen. Er som en stor (slapp) oppblåst ball på to fyrstikk ben:hilarious:
Har også et liiite håp om at jeg får det bedre når man kan se at jeg er gravid, men tviler altså veldig.
Men en liten trøst hvertfall, å vite at andre har det likens:Heartblue

Jeg også!:hilarious: Har egentlig 65G, og hadde ikke behov for større:bored: Vi kunne vært tvillinger nå:hilarious:
Vi får klynge oss til det lille håpet vi har:rolleyes:

Har aldri hatt ett dårlig selvbilde tidligere selv om jeg ikke er tynn da. Men nå i graviditeten så er det vanskelig å gå i trange gensere eller å se meg i speil.

Sliter med samme at jeg har fått så sinnsykt uren hud, er oppblåst å ser ut som jeg har lakt på meg masse selv om jeg har gått ned i graviditeten. Føler meg heller ikke fresh å er kvalm 90% av dagen :yuck: håper dette gir seg når jeg får en mer gravidmage!

Det er som vanlig, både gode dager og dårlige dager. Jeg er heldig som har en kjæreste som forteller meg nesten daglig hvor pen/sexy jeg er, så det hjelper sikkert på:hilarious:

Ikke noe kjekt å ha det slikt. Har ikke det beste selvbilder selv, men helt ok. Men jeg liker ikke å gå gravid. Føler meg uvel, feit/lubben og lite attraktiv. Å være gravid kler meg liksom ikke.

Her hjelper det litt på at mannen er flink å vise og fortelle at han syns jeg er fin osv. Han får kanskje bare litt grynting tilbake, men kjenner det egentlig gjør litt godt. Å det å finne de rette klærna. Her liker jeg enten thigts og topp eller kjole, helst slike som går litt inn i livet og så ut igjen

Jeg liker å være gravid og struttende, føler meg vakker og fruktbar. Men magen er enda ikke helt gravidmage og det er veldig stor forskjell på morgen-magen og ettermiddags-magen som er oppblåst og pløsete. Gleder meg til strutte magen kommer! Ellers så føler jeg meg ganske Ok egentlig, glad og takknemlig for at kroppen min gir meg ikke bare ett men to barn. Må innrømme også at det skal bli digg å få kroppen sin tilbake igjen etterpå også, men regner med den ser litt annerledes ut etter to barnefødsler, men det er helt Ok for meg.

Har aldri hatt ett dårlig selvbilde tidligere selv om jeg ikke er tynn da. Men nå i graviditeten så er det vanskelig å gå i trange gensere eller å se meg i speil.

Sliter med samme at jeg har fått så sinnsykt uren hud, er oppblåst å ser ut som jeg har lakt på meg masse selv om jeg har gått ned i graviditeten. Føler meg heller ikke fresh å er kvalm 90% av dagen :yuck: håper dette gir seg når jeg får en mer gravidmage!

Jeg har også gått ned pga oppkast og kvalme, men det syntes ikke i det hele tatt..
Ikke det at jeg syntes man skal drive med slanking når man er gravid, i tilfelle noen tolker det slik at jeg ønsker å gå ned:bag:
Håper også alt gir seg når magen kommer skikkelig frem!

Det er som vanlig, både gode dager og dårlige dager. Jeg er heldig som har en kjæreste som forteller meg nesten daglig hvor pen/sexy jeg er, så det hjelper sikkert på:hilarious:

Ikke noe kjekt å ha det slikt. Har ikke det beste selvbilder selv, men helt ok. Men jeg liker ikke å gå gravid. Føler meg uvel, feit/lubben og lite attraktiv. Å være gravid kler meg liksom ikke.

Her hjelper det litt på at mannen er flink å vise og fortelle at han syns jeg er fin osv. Han får kanskje bare litt grynting tilbake, men kjenner det egentlig gjør litt godt. Å det å finne de rette klærna. Her liker jeg enten thigts og topp eller kjole, helst slike som går litt inn i livet og så ut igjen

Syntes graviditet kler alle andre enn meg! Så graviditet er ikke noe for meg heller:sorry:

Jeg har en kjempeflott mann, som vil ta på meg hele tiden, han syntes at jeg er superflott! Og han gleder seg over at magen vokser. Han er stolt av meg og av kroppen min, å han syntes selvsagt at det er fryktelig trist at jeg har det så vondt..

Jeg liker å være gravid og struttende, føler meg vakker og fruktbar. Men magen er enda ikke helt gravidmage og det er veldig stor forskjell på morgen-magen og ettermiddags-magen som er oppblåst og pløsete. Gleder meg til strutte magen kommer! Ellers så føler jeg meg ganske Ok egentlig, glad og takknemlig for at kroppen min gir meg ikke bare ett men to barn. Må innrømme også at det skal bli digg å få kroppen sin tilbake igjen etterpå også, men regner med den ser litt annerledes ut etter to barnefødsler, men det er helt Ok for meg.

Har svææære pupper og brede hofter, så føler meg fruktbar uten å være gravid:hilarious:
«Få kroppen sin tilbake» er jo den største vitsen som eksisterer, for min del!! For ingenting ble som før etter første barnet!:bag:

Når jeg gikk gravid forrige gang så var jeg så stolt, elsket alt som skjedde med kroppen, og var veldig stolt av magen. Selv helt i starten, og selv om jeg ikke fikk skikkelig mage før de siste par mnd. Den gangen hadde jeg enda en mann som var veldig lite interessert i meg, og så helst at jeg ikke var gravid. Han syntes ikke gravide er noe fint, han liker topptrente, tynne damer med magemuskler.
Men jeg følte meg likevel så fin!
... så fikk jeg en kommentar om at jeg var så stor... Og har fått høre det veldig mange ganger i ettertid. Det har ikke vært noe koselig å høre, så denne gangen vil jeg bare gjemme meg hjemme til det hele er over:(

Har svææære pupper og brede hofter, så føler meg fruktbar uten å være gravid:hilarious:
«Få kroppen sin tilbake» er jo den største vitsen som eksisterer, for min del!! For ingenting ble som før etter første barnet!:bag:

Når jeg gikk gravid forrige gang så var jeg så stolt, elsket alt som skjedde med kroppen, og var veldig stolt av magen. Selv helt i starten, og selv om jeg ikke fikk skikkelig mage før de siste par mnd. Den gangen hadde jeg enda en mann som var veldig lite interessert i meg, og så helst at jeg ikke var gravid. Han syntes ikke gravide er noe fint, han liker topptrente, tynne damer med magemuskler.
Men jeg følte meg likevel så fin!
... så fikk jeg en kommentar om at jeg var så stor... Og har fått høre det veldig mange ganger i ettertid. Det har ikke vært noe koselig å høre, så denne gangen vil jeg bare gjemme meg hjemme til det hele er over:(

Så trist at du føler det sånn. :( Prøv å ikke tenk så mye på hva den dustete (Sorry...) mannen du var sammen med før sa, tenk heller over hva han du er sammen med nå sier, det er han som har rett! Ja, kroppen forandrer seg når man er gravid og etter man har født. Fåtallet er som fotballfrue med flat mage rett etter fødsel. Jeg ser ikke lik ut som jeg var før første barn heller, har mage som henger over keisersnittarret mitt. Men jeg var født barn. Jeg er godt trent, frisk, sunn og har normal vekt, jeg er ikke tynn, har ikke synlige magemuskler verken før eller etter fødsel. Men jeg er fornøyd. Jeg håper du tar til deg det flotte kjæresten din sier til deg og gi deg selv lov til å si til deg selv at du er vakker!

Jeg har vanligvis god selvtillitt og god selvfølelse, men etter at jeg ble gravid ser jeg ikke ut. Har lagt på meg, ser egenrlig bare tjukk ut og ikke gravid enda, er skikkelig oppblåst, kvalm hele tiden og synes det er ubehagelig å være gravid. Kanskje det endrer seg senere, håper det..

Damer med synlige magemuskler er ikke sunt, altfor lav fettprosent og/eller dehydrert. Min driver med bodybuilding, ikke veldig fresh når han er så skinny at magemusklene hans syntes heller.

Hvis selvbilde går utover "hverdagen" så kan det jo være lurt å snakke med noen:)? Er jo ikke stas å gå rundt å føle seg slik.

Jeg gjør så godt jeg kan, speilet overser jeg totalt. Og jeg går kun med klær jeg føler meg bra i. Dvs. De tynne joggebuksene fra Cubus, store, tynne gensere som dekker over mage og litt lår. Og så lenge jeg er hjemme eller i bevegelse så tenker jeg ikke over utseende. Det får være som det er, får ikke gjort noe med det.

Men det skal sies at jeg har vært deprimert i flere år fordi jeg ikke har godtatt meg selv.

Så rådet mitt er;
1. ikke kjenn etter hvordan du føler deg fysisk

Trenger du alle de negative tankene du utsetter deg for?

2. Ta på deg det du har lyst til

Og drit i at andre mener du kunne kledd deg penere, de vet jo ikke hva du går gjennom.

3. Dekk til speil eller fjern de

Speil er nok en kilde til negativ omtale av deg selv.

4. Fjern vekta og forhold deg til hva legen sier om vekt.

Tenk på hva du sier til deg selv, ville du sagt det samme til noen andre? For når du holder den negative talen din, så er det bare en person i salen, og den har full oppmerksomhet og tar til seg hvert ord du sier.

5. Snakk med andre om det

Vanligvis så sitter vi inne i vårt eget hode og låser oss i samme mønster. Men vi bryter mønsteret ved å si det høyt så flere hører det, kanskje føler flere det samme selv om de ikke er gravide.

Damer med synlige magemuskler er ikke sunt, altfor lav fettprosent og/eller dehydrert. Min driver med bodybuilding, ikke veldig fresh når han er så skinny at magemusklene hans syntes heller.

Hvis selvbilde går utover "hverdagen" så kan det jo være lurt å snakke med noen:)? Er jo ikke stas å gå rundt å føle seg slik.
Haha, de siste dagene før konkurranse er jo hele gjengen dritsur og stressa, og det er jo gjerne da det synes best med musklene. Vært med på arrangeringen av masse treff i mitt liv, og etter å ha sett alt det styret enkelte faktisk går gjennom år ut og år inn bestemte jeg meg for at det ikke var for meg :hilarious: fant ut at jeg heller skulle trene for kosens skyld når jeg først gjorde det.

Så trist at du føler det sånn. :( Prøv å ikke tenk så mye på hva den dustete (Sorry...) mannen du var sammen med før sa, tenk heller over hva han du er sammen med nå sier, det er han som har rett! Ja, kroppen forandrer seg når man er gravid og etter man har født. Fåtallet er som fotballfrue med flat mage rett etter fødsel. Jeg ser ikke lik ut som jeg var før første barn heller, har mage som henger over keisersnittarret mitt. Men jeg var født barn. Jeg er godt trent, frisk, sunn og har normal vekt, jeg er ikke tynn, har ikke synlige magemuskler verken før eller etter fødsel. Men jeg er fornøyd. Jeg håper du tar til deg det flotte kjæresten din sier til deg og gi deg selv lov til å si til deg selv at du er vakker!

Takk for gode ord❤️ Fotballfrue sluttet jeg å følge etter at hun skrøt av magemusklene sine både før og etter fødsel. Da hadde jeg akkurat født mitt første barn, og syntes ingenting om hvordan hun reklamerte for egen kropp.

Er ikke opptatt av synlige muskler, det var det exn min som var:hilarious: Topptrent er noe jeg aldri kommer til å bli, og det er helt greit

Mitt eget selvbilde, tja, det er egentlig ganske greit, jeg har vært heldig med å se gravid ut egentlig med en gang istedenfor å få den "småfeit"-perioden de fleste snakker om.. eller kanskje jeg bare velger å se det slik?
Selv da jeg var oppblåst så jeg bare supergravid ut.

Liker ikke like godt at puppene er blitt så store allerede, ser for meg at det bare blir sånne poser med litt pupp i etterpå :(
Jeg er nok en av de som vurderer puppeløft eller silikon når vi er ferdig med barn, for puppene har alltid vært selvtilliten min på en måte, hvis det gir mening? 65f til vanlig og nå får jeg skikkelig sår under puppen hvis jeg går med de bhene.. Jeg har alltid likt å bruke ekstra på undertøy fordi det ofte setter standarden på dagsfølelsen, fint undertøy=Fin tiger.
Mannen liker også å kjøpe meg fint undertøy, så det har vært morsomt å få pakke i posten med undertøy som han har bestilt i overraskelse og slikt

Jeg er nok en av de som vurderer puppeløft eller silikon når vi er ferdig med barn, for puppene har alltid vært selvtilliten min på en måte, hvis det gir mening?

Jeg har alltid likt å bruke ekstra på undertøy fordi det ofte setter standarden på dagsfølelsen, fint undertøy=Fin tiger.
Mannen liker også å kjøpe meg fint undertøy, så det har vært morsomt å få pakke i posten med undertøy som han har bestilt i overraskelse og slikt

Vi har alle våre ting vi gjør som får oss til å føle oss bedre, og så lenge vi ikke får dårligere livskvalitet av det er det viktigst at du er komfortabel.

Og så koslig at mannen din er enig i det med pent undertøy, trodde sånt bare var på film :cat:

Back
Topp