Selvangivelsen

Solstråletante

Elsker forumet
På tirsdag kommer selvangivelsen til de første, men alle kan sjekke den på nettet da! Jeg prøvde å regne ut hvordan jeg lå ann i stad, trur og håper jeg regnet riktig, for hvis jeg regnet riktig får jeg igjen ca 25 000[:D] Hvordan går det med deres trur dere a? [:D]

hvordan regner du ut det??
Er den lagt ut på nett alt??

ORIGINAL: Enirdna

hvordan regner du ut det??
Er den lagt ut på nett alt??

Blir lagt ut på tirsdag[:)]
Bruker sånn veileder på skatteetaten.no, bruker årsoppgavene jeg har, og sammenlignet med selvangivelsen fra i fjor for å sjekke at det var ca samme:P Hehe... Fritidsproblemer kalles det:P :) Er ikke vanskelig å bruke kalkulatoren[;)]

link:
http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/Enkel2009_28052009.htm

Begynte å fylle inn i skjema, men ble litt for mye styr for min del.. Jeg får smøre meg med tålmodighet, og håpe på at det ikke blir noe smell på hverken mannen eller meg...

Sjekka for gubben, han får vel tilbake ca 25000 [:)] Får ikke sjekka meg, har ikke lønnsoppgaven her hjemme.. Men vi går nok i pluss ihvertfall. Deilig [:D]

Haha, fikk en restskatt på 35 000 [8|] Men eneste grunnen til at jeg ler er at det kom opp helt feil tall. Kom opp at jeg hadde skatta mye mindre enn det som står i årsoppgaven. Så tror jeg venter til tirsdag, selv om jeg er veldig nysgjerrig [8|]

ORIGINAL: MM88

Haha, fikk en restskatt på 35 000 [8|] Men eneste grunnen til at jeg ler er at det kom opp helt feil tall. Kom opp at jeg hadde skatta mye mindre enn det som står i årsoppgaven. Så tror jeg venter til tirsdag, selv om jeg er veldig nysgjerrig [8|]

Man skriver jo inn tallene selv..? Kom det opp feil tall da?

Det som kommer opp er jo det du skulle ha betalt i skatt, så skriver du selv inn det du egentlig betalte, så regner den ut differansen [:D]

ORIGINAL: mariac84

ORIGINAL: MM88

Man skriver jo inn tallene selv..? Kom det opp feil tall da?

Forstår ikke helt hvordan de talla kom opp, førte bare inn inntekta mi. Har endel reiseutgifter og sånn, men har ikke eksakte tall så fyllte ikke inn det. Kanskje det er noe jeg ikke fyllte inn ? Kom vertfall opp at jeg bare hadde skatta 14 000, mens det str i årsoppgava et jeg har skatta 48 000. Viss det stemmer at jeg skal få så stor baksmell, betyr det at jeg skulle ha skatta nærmere 50 % av inntekta mi. Og den er ikke så stor [8|]

ORIGINAL: Kattejenta

Det som kommer opp er jo det du skulle ha betalt i skatt, så skriver du selv inn det du egentlig betalte, så regner den ut differansen [:D]

Aha, der har du det vet du [:)]Huff, litt treig noen ganger. Da får jeg igjen nærmere 20 000. Woho [:)] Det skal settes inn på konto så jeg kan være hjemme lenger med gullet mitt [:)]

Vil ha tilbake flere millioner...hehehe..men det skjer vell neppe!

Her blir det nok en kjraftig restskatt!!......[:o] Men skal få terra til å se over, så jeg kasnkje får fiksa litt på det ...

åå håper virkelig jeg får igjen,så venter i spenning nå ja...

ORIGINAL: jejagal

er det på Altinn.no man kan gå inn å sjekke det på tirsdag?

Jepp [:D]

Visst man skal sjekke det på nettet på tirsdag, hvor får man da koder fra?

ORIGINAL: Krissta

Det er koder på det miniID arket vi fikk i fjor man skal bruke. Tror jeg ganske sikkert ihvertfall....

Er sååå spent på hva som står der på tirsdag, både for meg og gubben!! Måtte dagene gå fort! [:)] Hehe!!

ORIGINAL: jejagal

ORIGINAL: Kattejenta

ORIGINAL: Krissta

Det er koder på det miniID arket vi fikk i fjor man skal bruke. Tror jeg ganske sikkert ihvertfall....

tror d også er de kodene som står på skattekortet??

Har skattekortet foran meg men står ikke noe koder der som jeg kan se, men står man kan bestille nye koder på skatteetaten.no eller via sms:) Skal prøve å se om de fra fjorårets ligning fungerer først:)

Back
Topp